Avspenningsakupunktur??

Rødtoppen Hissig

Forumet er livet
Noen som aner hva det er? Er det noe for stress? Jeg ringte sykehuset nå ang modningsakupunktur, og de kalte det avspenningsakupunktur. "Vi gir ikke noe for å sette igang fødselen". Men modningsakupunktur er jo heller ikke for å sette i gang, det er jo for å forberede kroppen og hjelpe den å modnes...
Men skal likevel inn klokka 12 for å få dette.
Kanskje jeg trenger det for stress også, for jeg kjenner jo at jeg stresser mer og mer hver dag i forhold til dette med fødsel. Har angst for å måtte gå over termin slik som ting er nå..
 
Jeg fikk det hos jm. Hun kalte det riktig nok modnings akupunktur. Men da fikk jeg en nål i hodet som var beroligende, to i hver legg for å modne livmorhalsen og provosere frem rier og en i hver lilletå for å "lokke" babyen ned i bekkenet.
Hvis jeg husker sånn noenlunde riktig :p
Så da får du se om du får på de samme stedene.

Nå skal det også sies at dette var på fredag og jeg er fortsatt like gravid. Men mulig jeg er kjempe moden for alt jeg veit
. Hehe
 
Jeg fikk det første gangen jeg var for å få det de kaller fødselsforberedende akupunktur her.

Skikkelig deilig, for jeg får sove mer og er mye mer avslappet nå enn før jeg fikk det!
Så om fødselen starter av det eller ikke, driter jeg i, for jeg får sove mer enn to timer sammenhengende om natta :p

Hos meg satt nålene i panna, hodebunnen, håndledd, bekken/rumpe, legg og oppå foten første gangen.
Andre gangen fikk jeg rundt bihulene og nesa også fordi jeg var tett (det hjalp faktisk) og et par ekstra i korsryggen for å gjøre et eller annet med livmora.
 
Noen uker før termin fikk jeg avslappingsakupunktur for å roe ned kroppen, jeg var visst stressa :p fikk i hodebunn, på håndledd og i panna. En uke før termin fikk jeg vanlig modningsakupunktur med nåler i ben, rygg og hodebunn, begge to med god effekt :)
 
Back
Topp