Avslutte studiet

Miss_30

Forumet er livet
Septembergull'17
jeg har startet på en bachelor som jeg ikke ønsker å fortsette med. Hvordan gjør jeg det i forhold til Lånekassen?

Det du eventuelt har mottatt dette semesteret må betales tilbake i sin helhet dersom du ikke består eksamen, såvidt jeg vet. Er ikke noe krav om å ha fullført et helt studium, lån/stipend går jo fra halvår til halvår :)

Det du eventuelt har mottatt dette semesteret må betales tilbake i sin helhet dersom du ikke består eksamen, såvidt jeg vet. Er ikke noe krav om å ha fullført et helt studium, lån/stipend går jo fra halvår til halvår :)
Ok.

Bare gi beskjed til Lånekassen om at du har avsluttet studiet. De sender regning som du da betaler hver måned til gjelden er nedbetalt.

Jeg ringte Lånekassen og sa at jeg har avsluttet studiet. Fikk beskjed om å betale tilbake det som ble utbetalt ved semesterstart, så stopper de resten :) Har også sendt mail til skolen. Er fortsatt mulighet for en som står i kø å få plassen min, håper jeg :)

Jeg ringte Lånekassen og sa at jeg har avsluttet studiet. Fikk beskjed om å betale tilbake det som ble utbetalt ved semesterstart, så stopper de resten :) Har også sendt mail til skolen. Er fortsatt mulighet for en som står i kø å få plassen min, håper jeg :)

Så bra! :)

Mener dere at man må betale tilbake startsummen (ved gjeldende semester) i en engangssum?

Mener dere at man må betale tilbake startsummen (ved gjeldende semester) i en engangssum?
Nei, det har de garantert en ordning for. Lånekassen er verdens mest joviale långiver. ;)

Jeg tror jeg vil slutte etter dette semesteret men da hadde det jo vært mest taktisk for meg å si ifra til Lånekassen etter at det store stipendet har kommet

Om du mottar studielån for et semester hvor du ikke får studiepoengene du skulle får du tilsvarende forsinkelse. Om du skulle ha 30 studiepoeng vil det si at du får 30 studiepoeng forsinkelse om du ikke tar eksamen. Så jeg ville ikke tatt opp mer enn du vil fullføre. Er kjedelig om du skal studere igjen og har uflaks og stryker også er du plutselig på grensen ved 50-60 studiepoeng hvor du må ta inn igjen forsinkelsen før du kan få støtte igjen.

Back
Topp