avslutte permisjon tidligere?

schnuppaluppa

Gift med forumet
Min permisjon er ferdig den 20 mai. Jeg bør egentlig begynne å jobbe 2 mai. Skal ta over en del av bedriften jeg jobber i, sjefen må gi seg pga en skade. Noen som har gjort dette? Det beste hadde vært om sambo kunne tatt over de siste ukene.

Skal ringe Nav i morgen.

Ikke noe problem for han å ta de ukene hvis det går på jobben hans med så kort varsel. Er bare de 9 første ukene som er forbeholdt mor.
Evt kan du jo utsette permisjonen og få noen uker ekstra ferie senere, om du får barnepass da. Kan ta ut permisjon frem til ungen er 3 (men om du får ny unge før det så mister du de ukene)

ja du og samboeren bestemmer selv hvem som skal være i permisjon, inget problem at han tar de siste ukene, selv om det ikke er planlagt går det ann å endre på.

Det går fint. En venninne og typen hadde en lignende situasjon og da tok typen over [:)]

Jeg trodde permen min var over og hadde begynt å jobbe igjen da jeg fant ut at jeg egentlig skulle fortsatt være i perm og selv det gikk i orden! Jeg skrev søknad og brev om å få bruke disse dagene som én dag i uka utover året og det var ingen problem. Skrev et brev som vedlegg og ikke bare skjema. [:)]

Tusen takk for svar. [:D] Da ordner ting seg. Sambo får ta over det hele(og det går nok helt greit med hans jobb), jeg må bare jobbe på fremover. Blir selvstendig næringsdrivende, så funker ikke å spare på permisjonen uansett. [;)]

Back
Topp