Avslutte nattamming og samsoving

Pulverheksa82

Betatt av forumet
Himmelbarn
Hei,

Har en liten 1-åring som enda ammer flere ganger på natta og samsover. Jeg skal begynne å jobbe igjen på natt i januar. Jeg tenker da å slutte med nattamming. Håper også å få mini over i egen seng (men på vårt rom). Vi har gjort noen halvhjerta forsøk på å få far til å legge, samt ikke puppe på natta, men det blir ekstremt mye skriking og styr. Han er besatt av mamma og pupp. Tips og triks? hva gjør jeg først? hvordan?

Hilsen svett mamma :banghead::nailbiting::wacky::wtf:
 
Ville tatt avvending av pupp først også egen seng senere :)
Han er jo vant til deg på natt, så ville forsøkt at du tar nettene uten pupp i starten også kan du og far bytte på når han er forbi avvendingsfasen. Jeg hadde min i armene og vugget han i søvn igjen da vi sluttet med pupp på natt. Også fikk han sove videre i armkroken min. Her ble det bedring raskt, på natt 3 var det helt ok med annen trøst enn pupp. Jeg forsøkte også avvending tidligere, og da ble det bare gråt og uro uten bedring så da var det ikke rett tidspunkt for min.

Lykke til :)
 
Ville tatt avvending av pupp først også egen seng senere :)
Han er jo vant til deg på natt, så ville forsøkt at du tar nettene uten pupp i starten også kan du og far bytte på når han er forbi avvendingsfasen. Jeg hadde min i armene og vugget han i søvn igjen da vi sluttet med pupp på natt. Også fikk han sove videre i armkroken min. Her ble det bedring raskt, på natt 3 var det helt ok med annen trøst enn pupp. Jeg forsøkte også avvending tidligere, og da ble det bare gråt og uro uten bedring så da var det ikke rett tidspunkt for min.

Lykke til :)
sov du i klær da? min leter frebrilsk etter puppen, har gått bedre når jeg har sovet med t-skjorte.. hvordan avvente du din med puppen?
 
sov du i klær da? min leter frebrilsk etter puppen, har gått bedre når jeg har sovet med t-skjorte.. hvordan avvente du din med puppen?

Ja, jeg sov med ammebh og t-skjorte. Tror jeg kuttet ut et par måltider først også ventet en uke med å kutte alt.
Det er 2 år siden så jeg husker ikke nøyaktig men før kutting mener jeg at jeg ammet
Ved legging 19.30
Når jeg la meg selv 22
01
03/04
Morgen rundt 05.30/06.30

Startet med å kutte puppen klokka 01, som da ble forskjøvet til klokka 03 i stedet. Så droppet jeg etterhvert 01 og 03. Og til slutt ammet jeg ikke mellom 19.30 og 05 (det var da han ville stå opp hver dag). Beholdt de to ammingene helt til vi sluttet å amme.

Jeg løftet han opp og hadde han armene i stedet for å amme. Dessverre førte ikke ammeslutt til mer soving på natta da... Men da kunne hvertfall far og jeg bytte på å ta nettene som var nødvendig for min del.
 
Kuttet nattammingen med yngste da han var ett år. Det fikk ganske fint, men ble litt gråting i starten. Han sov sammen med meg da, og jeg sov med amme-bh så han ikke skulle forsyne seg selv. Bysset litt eller lå sammen med ham. Mener å huske jeg kuttet kveldsammingen omtrent samtidig, men sikkert noen uker senere. Ammet kun kl 5 eller 6 etter det. Sover på eget rom fra ca 1,5 år, kanskje litt før, og sovnet alene på rommet fra ca 2 år. Fortsatt en del våken om natta, da :)
 
Her sluttet han selv med pupp på natt da han flyttet på eget rom og i egen seng. Sluttet rett og slett å våkne for pupp
 
Vi flyttet mini på eget rom da hun var 11 mnd. Ammet flere ganger om natten, men da hun havnet på eget rom sov hun brått hele natten gjennom. Hun ble rett og slett bare forstyrret av lukten av meg og melk da vi sov på samme rom
 
Har aldri samsova, men kutta nattamming då eg begynte å jobbe etter ca 9 mnd. Han var vant til å amme ein gong ca kl 3. Det var tre grusomme veker med mykje skriking på natt. Eg brukte øreproppar og sov på eiga rom mens pappaen trøsta. Etter 3 veker sov han gjennom og har gjort det sidan. Var tøft, men har ikkje angra...
 
Back
Topp