Avslutte amming

Mininummer2

Betatt av forumet
Hei! Mini er nå rett over 9 mnd, spiser veldig godt og er passe stor for alderen og fremme i utviklingen. Men nå merker jeg at puppen ikke er så interessant lengre. Ammer morgen og kveld men om kvelden er hen ofte så mett at ammingen varer bare 1-3 minutt. Om morgenen tilbyr jeg begge sider men det er bare et par minutt på hver og gjerne litt biting/tøysing underveis. Hen spise da gjerne 2 skiver med pålegg og litt grønsaker/frukt 30 minutter etterpå.. Spørsmålet mitt er da, er det bare å avslutte ammingen nå? Trenger de mme nå når de er så store?
 
Hei! Mini er nå rett over 9 mnd, spiser veldig godt og er passe stor for alderen og fremme i utviklingen. Men nå merker jeg at puppen ikke er så interessant lengre. Ammer morgen og kveld men om kvelden er hen ofte så mett at ammingen varer bare 1-3 minutt. Om morgenen tilbyr jeg begge sider men det er bare et par minutt på hver og gjerne litt biting/tøysing underveis. Hen spise da gjerne 2 skiver med pålegg og litt grønsaker/frukt 30 minutter etterpå.. Spørsmålet mitt er da, er det bare å avslutte ammingen nå? Trenger de mme nå når de er så store?
Sniker. Første året skal de ha enten morsmelk eller mme.

Det er ganske vanlig at interessen for puppen er litt frem og tilbake, særlig når de blir større. Om du skal slutte å amme er jo noe du må velge selv. Her hadde jeg ei sprelsk jente som ikke klarte fokusere, så begynte da hun var lita med en bamse eller bok under ene armen mens jeg ammet. Nå er hun snart to år, og løper selv og henter seg ei bok når hun vil ha pupp. :) Du velger om du ønsker å forsøke å holde interessen til barnet for pupp, eller om du vil avslutte.
 
Back
Topp