Avslag på foreldrepengesøknaden

:o Her sendte jeg inn informasjonen fra arbeidsgiver og, men...det er nå over 6 uker siden og fikk beskjed fra NAV Sandnes om behandlingstid på 6-8 uker... Begynner å bli lettere nervøso_O
Arbeidsgiveren din kan jo bare takke seg selv da:p Her blir det verre om det ikke går gjennom for arbeidsgiver betaler ikke fem flate øre:(

:o Her sendte jeg inn informasjonen fra arbeidsgiver og, men...det er nå over 6 uker siden og fikk beskjed fra NAV Sandnes om behandlingstid på 6-8 uker... Begynner å bli lettere nervøso_O
Arbeidsgiveren din kan jo bare takke seg selv da:p Her blir det verre om det ikke går gjennom for arbeidsgiver betaler ikke fem flate øre:(
Har du logget inn på nav sine sider og sett? Jeg har ikke fått noe i posten. Heller ingen varsel om noe. Men inne på mine sider på nav var det kommet svar. Håper det går iorden for deg. Det nærmer seg jo med stormskritt permisjonsstart :o

D er så latterlig at man venter så lenge bare for å få beskjed om at arb.giver ikke har sendt inn d de skal!! Godt d ikke går utover deg siden arb.giver betaler deg (samme her). Jeg endte med å ringe til nav når d var gått nesten to uker siden jeg sendte inn info, da hadde dem heldigvis mottatt info fra arb.giver ett par dager tidligere. Nå er d 8,5 uke side jeg sendte inn og har ennå ikke fått noe svar fra nav...

Har du logget inn på nav sine sider og sett? Jeg har ikke fått noe i posten. Heller ingen varsel om noe. Men inne på mine sider på nav var det kommet svar. Håper det går iorden for deg. Det nærmer seg jo med stormskritt permisjonsstart :o
Der var der kun meldinger fra september i fjor når jeg var permittert i hele 2 dager. Altså ingen framgang her. Tror jeg skal ringe dem i morgen.

Der var der kun meldinger fra september i fjor når jeg var permittert i hele 2 dager. Altså ingen framgang her. Tror jeg skal ringe dem i morgen.
Ja gjør det. Hvis noe har stoppet opp hos de så er det greit å få vite det nå. Det som er kjipt med avslag er at da må du søke på nytt. Det er jo bedre hvis de mangler noe at du kan sende inn før de avslutter saken. Hadde jeg fks fått en purring på inntektsopplysninger så kunne jeg purret på arbeidsgiver. Nei ring og mas :p

Uff, så typisk. Her fikk vi bra ganske fort! :) Arbeidsgiver gjorde som de skulle her, men jobber i det offentlige så de er opptatt av sånt :)

SAMME HER!! Ventet i 6 uker før jeg fikk beskjed om avslag pga det samme. Kjente jeg ble så irritert, da jeg har hatt en del tull på jobb det siste halvåret. Sendte en purremail og spurte hva arbeidsgiver styrte med, og da har de tydeligvis sendt inn opplysninger så det blir ordnet.. Makan altså.

Argh...ringte NAV...nei, det hadde ikke gått 8 uker, så de hadde enda en uke på seg. De hadde fått all informasjonen, så den lå bare og ventet på behandling. Var visst mye å gjøre i Rogaland...:(

Så utrolig kjedelig når arb.giver ikke gjør som de skal :(
Her fekk eg beskjed fra nav om at arb.giver ikke hadde sendt inn inntektsopplysninger, og at de måtte sende dette inn innen 2 uker! Men eg var allerede klar over at arb.giver ventet på lønnsoppgjøret før ho sendte inn opplysningene, men alt kom inn når det skulle, så søknaden min blei godkjent
jobber i fylkeskommunen, de e veldig ryddige på slikt, eg får jo lønn av jobben uansett og det er de det går utover om de ikke gjør som de skal, for da får de ikke det de skal ha fra nav!

Tok laaaang tid for meg å få svar fra nav, til slutt ringte jeg og purret på og da kom svaret på søknaden samme dag :p Venter på brevet i posten da, men søknaden er hvertfall ferdigbehandlet. Mulig det kan lønne seg å purre på, nå når det er ferie :)

Og dette er grunnen til at jeg ba om dette fra min arbeidsiver og sendte inn sammen med søknaden min (elektronisk) for ca 3 uker siden. Antar den er ferdig behandlet om ytterligere 4 uker :p Nav er så lite rund i kantene at jeg aldri ville latt arbeidsgiver sende inn til de selv :D Synes det alltid blir krøll med de som sender inn separat jeg... Hørte mye om det sist også (da sendte jeg i papirversjon - alt samlet og ikke noe krøll)

Jeg fikk beskjed fra arb.giver at jeg kom til å få brev fra NAV om at de mangler inntektsopplysninger:p da de ofte var litt trege å sende det:) men at jeg ikke skulle bry meg om det..
Men fikk brev fra NAV for tre uker siden eller noe om at søknaden var godkjent :) uten noe krøll:)

Begynner å bli litt nervøs selv også. Ringte nav for ca 2 uker siden og alt så ut til å være greit i forhold til vedlegg men har ikke hørt noe om søknaden er innvilget eller ikke etter det. Fortsatt rett under 2 uker til permisjonen begynner men håper jeg får godkjent snart :)

Jeg søkte om svangerskapspenger sammen med lege og arbeidsgiver (nærmeste leder på kommunen). Sendte søknad til nav. Fredag fikk jeg brev om at det manglet inntektsopplysningsskjema.. Idag gikk jeg på kommunen for å få det ettersendt, men da lurte de på hvor søknaden og legeerklæringen var. Det har jeg allerede sendt til nav!! Men da kunne ikke hun på kommunen hjelpe meg. Så nav nekter å gjøre noe før de får skjemaet de mangler og kommunen nekter å gjøre noe før de har fått søknaden tilbake fra nav... Jeg blir SPRØ!!!!!

Jeg fikk også avslag, grunnet mangel på riktig terminbekreftelse etter å ha sendt inn to stykker.. Ringte dagen jeg fikk avslaget, da hadde de fått all riktig info og damen i telefonen skjønte ingenting! Skulle absolutt ikke fått avslag!

Dagen etter var den godkjent.

Skjønner ikke at de klarer å surre så mye med alle søknader, de må jo virkelig jobbe tungvint i NAV!

Håpløst. Husker det var mye tull sist svangerskap og. Måtte søke iallefall to ganger før alt gikk iorden. Syns systemet er tungvindt. Heldige dere som iallefall har arbeidsgivere som fungerer. Når det svikter på toppen så er det bare å gå å legge seg. Blir varm i hodet!

Håpløst. Husker det var mye tull sist svangerskap og. Måtte søke iallefall to ganger før alt gikk iorden. Syns systemet er tungvindt. Heldige dere som iallefall har arbeidsgivere som fungerer. Når det svikter på toppen så er det bare å gå å legge seg. Blir varm i hodet!

Hvertfall synd hvis man ikke skal få lønn gjennom arbeidsgiver.. Ellers er det jo bare deres problem om de ikke har sendt inn.
Men kanskje de er litt nøyere med å sende inn da...
Mine var hvertfall rimelig kjapp med det, til og med så kjapp at jeg fikk brev fra nav om at dokumentasjon var mottatt fra arbeidsgiver og jeg måtte søke..

Back
Topp