AVSLAG PÅ SYKEHUS

BABY010112

Blir kjent med forumet
Hei

Fikk avslag på både riksen og ullevål selv om legen min har sendt søknaden min for en god stund siden, Jeg gråt i flere timer og føler meg så avvist ,Dem har sendt søknaden min videre til bærum ,har virkelig ikke lyst å føde der .
Jeg har heller ikke tatt ul og nå må jeg vel vente enda lenger på den timen ,bør jeg ta de privat?

Men bor du i oslo da? vledig rart hvis du da må føde i bærum emoticon

Sånn var det da jeg fikk Mini også.

Vi søkte allerede i uke 6 - men fikk avslag på de samme to som deg.

Om du absolutt ikke vil på Bærum kan du jo søke Ahus også? 
Og du kan jo forsøke å skrive en personlig klage på avslaget og begrunne hvorfor du føler så sterkt om dette...

Uff, skjønner godt at du føler deg avvist.

JEg signerer inlegget over og anbefaler deg å søke på AHUS. Der har de mye plass og er veldig kompetente! Jeg vil aldri føde noe annet sted enn AHUS.

Akkurat det samme skjedde med venninnen min. De har ikke bil en gang og bor i Oslo, så ikke lett å komme seg helt til Bærum sykehus.  Men hun fikk føde på Ullevål allikevel. 

Da tror jeg skal sende klage jeg , Vil heller til ahus enn bærum ja.
 Vi har heller ikke bil og er så redd for å føde i taxien,
ikke nok med at jeg er konstant kvalm og utslitt men må nok styre med dette også.
Takk for svar :)

Da tror jeg skal sende klage jeg , Vil heller til ahus enn bærum ja.
 Vi har heller ikke bil og er så redd for å føde i taxien,
ikke nok med at jeg er konstant kvalm og utslitt men må nok styre med dette også.
Takk for svar :)

Off, så kjipt at man kan bli avvist fra sykehus. Har heldigvis kun ett her i stavanger, så der er de pent nødt til å ta meg inn:P

Håper klagen går igjennom. Dumt å måtte få lengre reisetid enn nødvendig, iallefall når amn ikke har bil.

Akkuratt det samme brevet fikk jeg! Avslag fra begge sykehusene og ingen UL. Nå har jeg fått på Ahus og UL når jeg er 20+3..

BABY010112 skrev:
Hei

Fikk avslag på både riksen og ullevål selv om legen min har sendt søknaden min for en god stund siden, Jeg gråt i flere timer og føler meg så avvist ,Dem har sendt søknaden min videre til bærum ,har virkelig ikke lyst å føde der .
Jeg har heller ikke tatt ul og nå må jeg vel vente enda lenger på den timen ,bør jeg ta de privat?

Er ikke så ille å føde på Bærum altså, jeg gjorde det sist, det er veldig hyggelige mennesker der. Fra Oslo til Bærum går jo kjapt med bil, kan tenkte meg du kan ringe etter sykebil, og da går det ihvertfall kjapt. Her hvor jeg bor er det 4 t og kanskje mer til sykehus, da snakker man lang vei. Skjønner allikevel at det er kjipt å ikke få føde der man vil, men hørt Ahus er veldig bra også.

Håper klagen går gjennom!:-) Kjedelig å få avslag.
Hvis ikke så er Ahus er et kjempefint sykehus:-)

Jeg søkte Ahus for 2,5 uke siden og fikk fødeplass der på fredag Veldig fornøyd med det. Jeg bor i Asker men har ikke lyst til å føde på Bærum! Men jeg har også en vennninne som søkte og fikk plass på Ullevål, men da dagen kom (mai iår) så ble hun sendt til Drammen (!!!) så her kan alt skje føler jeg. Man føler seg som et nummer i en kø! Er det fullt så er det fullt...

jeg bor i stavanger område, så jeg vet ikke hvordan det er der borte.. men må dere søke ? hva om dere har startet riene, og fødsel er i gang, skal dere bli sent bort fra sykehuset? nei du får ikke hjelp her, gå en annen plass ? hørdes sprøtt ut.. min logikk så trodde jeg det var fritt sykehusvalg? og da oftes det som er nærmest der du bor?

Fritt og fritt fru Blom ;) Ja, man må søke men man er ikke garantert å få førstevalget sitt, så egentlig så er det jo ikke fritt valg. Det er førstemann til mølla, og så er det jo slik at om det er sprengt kapasitet der du egentlig har fått plass den dagen fødselen setter i gang så blir du sendt til der det er ledig. Så egentlig er det bare tull og skaper en masse falske forventninger dessverre...

Back
Topp