Avslørt :p *lang*

Halaine89

Blir kjent med forumet

Mamman min kom en tur på besøk tidligere i dag. Hun skal nemlig ei helg til Oslo, og ville innom å treffe barnebarnet sitt før hun skulle dra av gårde. Jeg holdt på å lage meg frokost da hun kom - 2 ristet brødskiver med 2 stekte egg til. Halvveis i måltiden begynte jeg å bli ganske kvalm, men tenkte at jeg måtte prøve å spise mer, så hun ikke fattet noe mistanke. 

Joda, jeg spiste opp den ene brødskiven og egget + egget på den andre brødskiven. Jeg kjente at jeg ble bare kvalmere og kvalmere. Heldigvis holdt mamman min dattera mi. Samboern min skulle vise henne hvordan hun brukte minnepinnen på pc-en, så hun gikk å satte seg i sofaen sammen med han. 

Da gikk jeg nokså hurtig på kjøkkenet med fatet mitt, og begynte å brekke meg allerede før jeg hadde kommet meg på kjøkkenet. Fortere enn fortest kom jeg meg på toalettet. Der satte jeg på springen på full guffe, slik at den kanskje skulle klare å overdøve at jeg brekte meg. Men i dag ble det ikke bare med brekninger, jeg kastet opp all maten jeg hadde spist. (vurderte på et tidspunkt om jeg skulle lurte meg nedi kjelleren, men jeg trodde ærlig talt ikke jeg skulle rekke fram før oppkastet kom) :p

Jeg tørket bort tårene, gikk på badet og pusset tennene, før jeg gikk med hodet hevet inn på stua. Der står mamman min og holder dattera mi, mens hun sier til henne "Mamman din er blitt gravid igjen, eller så har hun fått bulimi".. Jeg ser på kjøkkenet bort på samboern min, som bare står å gliser "du avslørte deg selv ganske bra der".. haha

Måtte da bare "tilstå" den gode nyheten. Jeg skal bli mamma igjen og mamman min skal bli mormor igjen. Hun gratulerte og smilte. Du kan tro hun ikke ville dra til Oslo nå, jeg ville ikke at hun skulle dra heller.. ville bare sitte å prate med henne om alt som skal skje framover - den spennende,, og ikke minst travle tiden vi har i møte. 

T-skjorten jeg hadde laget, fikk jeg ikke brukt da, men.. skal jo fortelle det til flere, så da får jeg dra den fram da :) Selv om det ble litt tidlig, var det innmari godt å få fortelle det til mamman min, liker ikke holde hemmeligheten for henne, i hvert fall ikke når jeg vet hvor glad hun blir på våres vegne. 

Hehe, vanskelig å skjule sånt, ja ;)

På torsdag drar jeg og jentungen til trøndelag for vi skal i bryllup på lørdag. Skal bo sammen med mamma hos onkelen min fra torsdag til søndag, og selv om planen er å ikke fortelle noe enda, så tror jeg det blir vanskelig å skule... På en god dag spyr jeg bare tre ganger....

Så herlig! emoticon Ble helt rørt jeg... Det er vel hormonene, he he.

Hihi, en morsom måte å fortelle det på da :)
Det jeg er redd for at skal avsløre meg på jobben og feks. :-/ Hehe.

Jeg tror mammaen min har avslørt meg da.. For hun vet at jeg har sluttet å røyke, og det er jo et ganske tydelig tegn for mange av mine nære, for det samme skjedde sist, jeg sluttet også fortalte jeg at jeg var gravid rett etter. (da mistet jeg i uke 9+6 - MA).

Hun skrev hvert fall til meg på chatten på facebook, også stod det: "Når skal dattera di begynne å bruke nattkjolen jeg har sydd til henne da?". Jeg skjønte ikke helt hva hun mente med en gang.. Men SÅ slo det meg: forrige graviditet så sydde mamma en kjole av t-skjorten jeg hadde bestilt til dattera mi. På den hadde vi trykt en tegning hun hadde tegnet med to voksne og to barn med teksten; jeg skal bli storesøster.
Så det var den mamma hintet til. Jeg måtte bare svare: Jeg må bli gravid først. Hehe. Men tro meg, hun VET! :P Hehe

hehe...det der er ikke lett!!! Mødre ser og vet nesten alt om døtrene sine :) Nesten håpløst å skjule noe som helst.
Selv var jeg med moren min og en venninne av henne på shopping sist helg. Var ikke helt planlagt siden jeg egentlig hadde tenkt å bare besøke henne for å ha en rolig dag der...den gang ei.
Vi dro på kjøpesenteret og gikk et par timer før vi skulle spise litt...da var jeg helt "ødelagt" av sult, tørst og jeg var såååå sliten!! 
Masse vann og mat hjalp heller lite..fortsatt like sliten....puh...skjønte ikke helt hvordan jeg skulle holde ut et par timer til...+ kjøreturen hjem - hjelp!
I det vi skulle hjem spurte moren min meg om kanskje ikke jeg ville kjøre...nei, jeg er så trøtt sa jeg bare (jobber turnus, og hadde jobbet natt dagen før) og da kom spm....er alt bra med deg??????.. Nå skjønner hun det vel, var min første tanke - før jeg sa at det sikkert var all jobbingen som hadde skylden...
Har tenkt å fortelle henne og sambo det til neste helg over en middag, men blir ikke overasket om hun har skjønt det allerede.. mødre sier jeg bare emoticon

Jeg tror ALLE mammaer gjerne vil vite at jentene deres har blitt gravide, uansett hvor tidlig det er og hvordan det går. Hvis jenta mi blir gravid en gang og det ikke går bra, så vil jeg så gjerne være der og trøste henne! Og hvis det går helt fint så har jeg enda lengre tid på å glede meg med henne :)
Så anbefaling til alle som har mødre som det kan stole på og som greier å ikke plapre til hele slekta: Fortell det til dem :)

Lizarella skrev:
Jeg tror ALLE mammaer gjerne vil vite at jentene deres har blitt gravide, uansett hvor tidlig det er og hvordan det går. Hvis jenta mi blir gravid en gang og det ikke går bra, så vil jeg så gjerne være der og trøste henne! Og hvis det går helt fint så har jeg enda lengre tid på å glede meg med henne :)
Så anbefaling til alle som har mødre som det kan stole på og som greier å ikke plapre til hele slekta: Fortell det til dem :)

For en utrolig koselig holdning emoticon

Lizarella skrev:

Enig. Bortsett fra at jeg HAR en mor som plaprer til alle og enhver. Og det var ikke noe moro når jeg mistet sist, i 9+6. Så derfor venter jeg lengre denne gangen med å si noe. Hun klarer virkelig ikke holde munnen :P

Back
Topp