Avslørt: Du er gravid!

Ikke i bruk

Forumet er livet
Har noen avslørt at du var gravid? Eller har du selv avslørt andre? Hvor tidlig i svangerskapet? Synes du det er greit at noen avslører andre på denne måten, eller bør man vente til folk deler nyheten selv – til tross for dine anelser?
 
JEG ble avslørt med førstemann av en kollega som syntes hun så det på meg, jeg var... 7 uker på vei. Men var bekymret pga bløsning og hadde time til UL neste morgen, så mulig jeg satt med hånden på mange og tenkte en del også. Men hun bare spurte helt diskret og sa det ikek til noen andre før jeg delte det åpent på jobb noen uker senere.
 
Ble avslørt denne gangen av en venninne. Var sykemeldt og hun spurte rett ut om jeg var gravid. (Har spurt flere ganger tidligere om jeg var gravid uten at jeg var det). Var i uke 6.
Helt greit at en nær veninne spør om sånt, men hadde blitt litt satt ut om andre gjorde det samme, spesielt så tidlig. Det er jo egentlig frekt å spørre.
Men til gjengjeld kan jeg overaske med at jeg venter tvillinger, ingen som så den komme :p
 
Min far visste det når eg venta 1, eg var blitt brei over baken som han sa :smiley-bounce022 Søster mi visste det med nr 2, for da holdt eg meg på magen. Da sa me det tidlig pga kvalme...
 
jeg avslørte(på pm til hun det gjaldt!!) hvis ei på facebook i samme øyeblikk som hun fikk vite det selv, jeg spurte siden hun skrev en så kryptisk melding til kjæresten sin.. hun innrømmet det ikke, men da hun senere la ut om det etter ultralyd så sa hun jo at hun hadde visst det da... :hilarious:
 
Jeg ble avslørt da jeg ringte på jobb og fortalte at jeg ikke kom pga kvalme og ekstrem hodepine. Da jeg kom på jobb noen dager senere så spurte folk om det gikk bra og slikt og jeg fortalte at jeg hadde hatt så vondt i hodet og vært kvalm. Da kom spørsmålene haglet mot meg og det ble mye hvisking og slikt bak min rygg.. Så jeg fikk aldri gleden av å fortelle det selv.
 
Avslørte en venninne da hun var 6 uker på vei.:oops: Hun klagde over at hun var så trøtt og sliten hele tiden, og at hun slet med sure oppstøt. Jeg tenker at hvis man ikke vil bli oppdaget (ingen vil vel egentlig det?), så må man ikke informere andre om symptomer:rolleyes: Litt usikker på om hun egentlig visste det da jeg oppdaget det, for det ble tatt over sms. Spurte fordi det virket som hun trodde hun var syk eller noe, og siden jeg er prøver hadde jeg fort mine tanker.
 
Mamma avslørte meg faktisk før jeg viste det selv...
Jeg sovna hele tiden og var uggen, så hun bare "Du er ikke gravid vel..?" Og joda, jammen var jeg vist det.
 
Har avslørt flere, men kun sagt det til samboeren og ikke direkte til de. Tenker de helt fint klarte å fortelle det selv når de var klare for det.
 
Jeg ble avslørt av flere.. og skal selv aldri spørre noen om de er gravid. Skal heller vente til de ønsker å fortelle det selv. Er ikke en koslig måte å dele nyheten på.
 
Sist skjønte mamma det og spurte på en lite koselig måte om jeg var gravid igjen..
Gangen før det hadde svigermor «ryddet» i noen papirer og funnet ultralydbildet.
Nå er jeg rimelig sikker på at hun snoket i medisinene mine på kjøkkenet og så at det sto «fra påvist svangerskap...» - men hun sa ingenting.
Har mistet sent to ganger så skal vente ganske lenge denne gangen..
 
Med nr 1 var d veldig mange som mistenkte d, men kun de aller nærmeste som turte å spørre :) ingen i familiene som spurte, men der holdt vi også «prøvingen» for oss selv.
Nå med nr 2 kom det som et sjokk på alle og enhver! Vi ventet nesten til uke 20 med å fortelle d til omverdenen pga at jeg takket ja til ny jobb og ville informere de først.
Jeg tenker at de som har spurt om graviditeten har gjort det fordi de har brydd seg og vist meg/oss omsorg. Har aldri tatt det som en fornærmelse. Verre med de som hele tiden kom med «ja, passert 30, på tide med barn nå vel?!», de risikerte stadig en high five i tryne med en stol!
 
Back
Topp