Avokado

Shauri

Forumet er livet
VIP
Da har vi prøvd oss på litt avokado. Han virket til å like det. Så om han ikke reagerer kommer han til å få til kvelden og. Ikke mer enn en teskje tilsammen det han fikk nå.

Høres godt ut =) Tenkte å gi en smak av det snart her og, spiser det mye selv!

Så bra han likte det:) Håper magen også tåler det:) Tenker og prøve det til Emmeth også, bare ikke fått kjøpt det ennå;)

Takk for tips:) Den så kjempegod ut:) skal prøve ut den jeg og om Emmeth tåler det. Håper det går greit og at han tåler det:)

Tenkte å teste ut det om ei ukes tid, etter hun har fått litt gulerotsmak:-)
Gikk litt bedre i dag enn i går etter jeg blandet i mer morsmelk, vet ikke hvor mye hun svelget men, prøvde å gi ca tskje:-)

Lillebror fikk smake en knappenålsdæsj med gulrotmosen jeg lagde her om dagen i dag, feiret at han er 4 måneder :p
Brydde seg ikke så veldig, men smattet og smilde :D

Lillebror fikk smake en knappenålsdæsj med gulrotmosen jeg lagde her om dagen i dag, feiret at han er 4 måneder :p
Brydde seg ikke så veldig, men smattet og smilde :D

Hehe så søt han er:-)

Høres godt ut =) Tenkte å gi en smak av det snart her og, spiser det mye selv!
Kjenner du til oppbevaring av avokado? Fordelte i flere bokser og fryste noen av de. Men den som han fikk smake av i går satte jeg resten av i kjøleskapet, og nå er det blitt brun farge på deler av det. Er dette bare misfarging og kan spises, eller er det ikke spisbart? Jeg kjenner for lite til avokado, men tror jeg skal innføre det i kostholdet da jeg har forstått det er veldig sunt.

Kjenner du til oppbevaring av avokado? Fordelte i flere bokser og fryste noen av de. Men den som han fikk smake av i går satte jeg resten av i kjøleskapet, og nå er det blitt brun farge på deler av det. Er dette bare misfarging og kan spises, eller er det ikke spisbart? Jeg kjenner for lite til avokado, men tror jeg skal innføre det i kostholdet da jeg har forstått det er veldig sunt.
Slik jeg har forstått det vil misfarging alltid skje, selv ved frysing! Men oppbevaring i kjøleskap f.eks. ved mos eller guacamole er max ett døgn holdbarhet, de holder seg derimot lengre hvis man levner steinen i den delen man legger i kjøleskapet.

Hvis du f.eks bruker halve avokadoen og skal sette resten i kjøleskapet er det viktig at den halvdelen du skal ta vare på får beholde steinen ;) Der kommer det mye næring fra.
Ellers så brunes de veldig fort. Jeg har lite erfaring med det, for jeg spiser alltid en hel :p

Hvis du f.eks bruker halve avokadoen og skal sette resten i kjøleskapet er det viktig at den halvdelen du skal ta vare på får beholde steinen ;) Der kommer det mye næring fra.
Ellers så brunes de veldig fort. Jeg har lite erfaring med det, for jeg spiser alltid en hel :p
AVOKADO MÅ PRØVES

Slik jeg har forstått det vil misfarging alltid skje, selv ved frysing! Men oppbevaring i kjøleskap f.eks. ved mos eller guacamole er max ett døgn holdbarhet, de holder seg derimot lengre hvis man levner steinen i den delen man legger i kjøleskapet.
Om du har i litt lime blir den ikke misfarget :) (jada, barn under 1 år skal ikke ha sitrus, men det er forskjell på et par dråper lime og et glass appelsinjuice).

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Om du har i litt lime blir den ikke misfarget :) (jada, barn under 1 år skal ikke ha sitrus, men det er forskjell på et par dråper lime og et glass appelsinjuice).

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3
bruker å ha sitronjuice i guacamole for å forhindre at det blir brun :) Men gir ikke ungen guacamole da :p

Jeg prøvde i går å gi henne tynnflytende grøt med mme, og gullerotmos med mme, grøten syns hun fortsatt ikke noe om, så da venter jeg en uke å prøver på nytt senere :-)

Gullerotmos med melk var hun mere begeistret for, men syns dt var underlig smak :-P

Jeg har tenkt å prøve advokado mos, men må kjøpe dt først ;-)

Back
Topp