Avlytting av telefon.

Bruker298kfa

Elsker forumet
Hva skal til for at man kan få telefonen avlyttet?
Nei jeg har ikke gått tilbake til gamle synder og blitt paranoid, jeg bare lurer.

Tror det skal en del til, med mindre det er NAV :P hehe

DenicaD skrev:
gjør de sånt da?

Veit ikke :P
Men var en stund mye skriverier i avisen om at NAV hadde videre fullmakter enn politiet, så det var egentlig en dårlig vits fra meg.

hissigproppen skrev:
DenicaD skrev:
gjør de sånt da?

Veit ikke :P
Men var en stund mye skriverier i avisen om at NAV hadde videre fullmakter enn politiet, så det var egentlig en dårlig vits fra meg.

Hahaha ja stemmer det

må vel vere veldig store grunner til å tru at personen driver med noko ulovleg? Politiet må vel søke rettsleg om å få lov?
Trur iallefall det er veldig stregne krav...

og no såg eg at det var ein spøk ang nav:P MHM:P men får ikkje til å redigere innlegget, så eg lager eit nytt.. og innrømmer at eg er treig:D

Det skal være særskilte grunner til å bli avlyttet uten at man blir opplyst om det.

Teleoperatører ol som driver salg over tlf kan ta opp samtalen, men det blir alltid opplyst, slik at man kan ta forbehold.

Syns det er verre med den funksjonen de fleste mobiltelefoner har, slik at man kan ta opp en telefoneier selv deltar i. Det er like straffbart som annet i samme kategori (ta bilder/legge ut bilder uten godkjennelse osv), men det er så altfor lettvint. Og noen er altfor likegyldige ift slikt.

Er du redd noen har avlyttet din telefon?

Ikke bare er det strenge krav til når det er lov, men det er også enormt ressurskrevende!
Så det gjøres nok ikke utenom sterke mistanker om veldig ulumske saker..

Noen over her sa at å ta opp samtaler selv via mobilen er "like straffbart", men dette stemmer ikke helt. Å ta opp "til eget bruk" er fullt lovlig. Å publisere det, er ikke lov.
Og man får heller aldri brukt opptak, hvor den andre parten ikke er opplyst om det, som bevis i en sak el.l.

©Smartass skrev:
Ikke bare er det strenge krav til når det er lov, men det er også enormt ressurskrevende!

Noen over her sa at å ta opp samtaler selv via mobilen er "like straffbart", men dette stemmer ikke helt. Å ta opp "til eget bruk" er fullt lovlig. Å publisere det, er ikke lov.
Og man får heller aldri brukt opptak, hvor den andre parten ikke er opplyst om det, som bevis i en sak el.l.

Nå må du begynne å lese nettaviser! :D

IsThaBeth skrev:
©Smartass skrev:

Nå må du begynne å lese nettaviser! :D

Keida, varför? :P

Back
Topp