Avlyse jobbintervju

Miss_30

Forumet er livet
Septembergull'17
Skal egentlig på jobbintervju i morgen, men har funnet for mange negative ting om den arbeidsplassen at det ikke er aktuelt å gjennomføre. Hva sier jeg i tlf?

Trenger vel ikke å si noe annet enn at du ikke er interessert i et intervju?
Er du sikker på at det er reelle ting du har hørt?

Bare si at du trekker deg. Trenger egentlig ikke å si noe mer enn det.

Er bare å si har endret mening og ikke vil komme på intervju. Du trenger ikke oppgi noen grunn :)

Trenger vel ikke å si noe annet enn at du ikke er interessert i et intervju?
Er du sikker på at det er reelle ting du har hørt?
Ja. Vi finner ut mer og mer her nå ;) Det er snakk om svindlere, men dessverre sjekket jeg ikke ordentlig før jeg søkte. Fikk altfor kjapp respons på søknaden min ;)

Er det innafor å sende en kort SMS om at jeg trekker meg? Har ikke lyst til å ringe egentlig i tilfelle de spør hvorfor.

Er det innafor å sende en kort SMS om at jeg trekker meg? Har ikke lyst til å ringe egentlig i tilfelle de spør hvorfor.
Vet ikke helt, virker uproft å sende sms synes jeg. Selv om du ikke skal på intervjuet. Du trenger ikke oppgi grunn, og skulle de spørre så kan du jo evt bare si at du har tenkt på det, og føler det ikke passer helt for deg allikevel eller noe sånn. Noe vagt. ;)

Ville bare sagt at det var ikke noe for deg likevel :)

Vet ikke helt, virker uproft å sende sms synes jeg. Selv om du ikke skal på intervjuet. Du trenger ikke oppgi grunn, og skulle de spørre så kan du jo evt bare si at du har tenkt på det, og føler det ikke passer helt for deg allikevel eller noe sånn. Noe vagt. ;)

Sign. Har gjort det samme sjølv :)

Jeg ville ringt og sagt at jeg ikke lenger var interessert i stillingen. Og dersom jeg hadde bevis eller sterke indisier på at det foregår svindel, ville jeg kontaktet politiet og meldt fra om dette.

Du kan jo evt bare si at du er tilbudt en annen jobb, så slipper du å forklare noe. :)

Du kan jo evt bare si at du er tilbudt en annen jobb, så slipper du å forklare noe. :)
Hvorfor? Det å trekke seg fra et jobbintervju uten noen åpenbar grunn er et sterkt signal til bedriften om at de ikke lenger er en attraktiv (nok) arbeidsplass. Ved å lyve og si man har fått et annet tilbud går bedriften glipp av dette signalet, som ellers kunne gitt grobunn for en vilje til endring.

Hvorfor? Det å trekke seg fra et jobbintervju uten noen åpenbar grunn er et sterkt signal til bedriften om at de ikke lenger er en attraktiv (nok) arbeidsplass. Ved å lyve og si man har fått et annet tilbud går bedriften glipp av dette signalet, som ellers kunne gitt grobunn for en vilje til endring.

Hun lurte på hva hun kunne si, jeg kom med et forslag. Jeg hadde gjort det, fordi jeg ikke liker slike situasjoner. Om du hadde gjort det annerledes er jeg i grunn helt likegyldig til. :)

Hun lurte på hva hun kunne si, jeg kom med et forslag. Jeg hadde gjort det, fordi jeg ikke liker slike situasjoner. Om du hadde gjort det annerledes er jeg i grunn helt likegyldig til. :)
Og jeg lurte på hva begrunnelsen for ditt forslag var (er ikke dette er diskusjonsforum?), noe jeg nå fikk svar på. Informasjonen om at du er helt likegyldig til om jeg hadde gjort det annerledes var antakelig ikke så nyttig for hverken TS eller meg, men du skal ha for smilyen :)

Og jeg lurte på hva begrunnelsen for ditt forslag var (er ikke dette er diskusjonsforum?), noe jeg nå fikk svar på. Informasjonen om at du er helt likegyldig til om jeg hadde gjort det annerledes var antakelig ikke så nyttig for hverken TS eller meg, men du skal ha for smilyen :)

Jada, jeg bare informerer om at jeg fortsatt hadde gjort det på den måten, etter å ha lest innlegget ditt - derav likegyldigheten.

Og så kan man jo kontakte feks arbeidstilsynet, LO, politiet og så kan de ta seg av den delen :)

Jeg ringte, men fikk ikke svar. La igjen en beskjed på telefonsvareren. Ble oppringt 10 min etter jeg var satt opp på intervjuet og ble etterlyst. Sa at jeg hadde ringt og lagt igjen en beskjed fordi jeg ikke hadde fått svar da jeg ringte. Var greit det. Går ikke lang tid før bedriften slås konkurs likevel ;) Har gjort det et x antall ganger før.. Skifter bare navn og starter opp igjen.

Back
Topp