Avlyse grunnet sykdom?

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Ett av barna i slekta hadde omgangssyke i helgen. Da ble moren min smittet. Og nå er min far også blitt syk.

Jeg er gravid uke 21, har skolebarn, og har smårolling som starter barnehage på nyåret.

Julaften skal egentlig være hos oss, men liten familie så kun mine foreldre, grunnet diverse samlivsbrudd osv.
Men burde vi nå avvente til besøket er frisk?
Lurer pga graviditet og dårlig immunforsvaret. Og det at minste trolig vil få lang sykdomstid på nyåret.
Samboer jobber borte nå, så alene med barna også.

Samtidig er det jo julaften, og det er "bare" omgangssyke. Tror jeg. Men mor har vært siden fredag og ennå ikke frisk. Hoste osv i tillegg.

Det må dere nesten avgjøre selv... :)

Jeg skjønner godt det er kjedelig å være alene julaften ja, så jeg hadde garantert tatt sjansen om de følte seg i bra form på onsdag! :)

Jeg tenker at vi slipper ikke unna omgangssjuka uansett, så er ikke så hysterisk i forhold til smitte. Ikke har vi det ofte heller ;)

Det må dere bestemme selv, men veldig trist om dere må avlyse i frykt for å bli syke. Hva om dere blir syke 1 juledag likevel? Da blir det nok litt kjedelig å tenke at manavlyste julen...

Det må dere bestemme selv, men veldig trist om dere må avlyse i frykt for å bli syke. Hva om dere blir syke 1 juledag likevel? Da blir det nok litt kjedelig å tenke at manavlyste julen...
Regner jo med mye sykdom på nyåret uansett. Men når mor selv er usikker.
Min far er aldri syk, så når han først er syk er han syk.

Har veldig liten lyst til å avlyse julen egentlig, spesielt for barna. :-)

Tror ikke jeg hadde klart å avlyse. Litt avhengig av hvor dårlige de er selvfølgelig. Men føler de seg i fin form julaften hadde jeg absolutt tatt sjansen. Tenker litt sånn at smitten kommer vi ikke unna nesten uansett...

Kommer ann på når de kasta opp sist. Hvis de fremdeles er dårlige natt til julaften hadde jeg garantert avlyst. Men det er meg, er helt hysterisk når det kommer til det :P men er enda to dager igjen til julaften og til å bli friske på:)

Takker for svar! :-)
De ligger fortsatt rett ut. Visste ikke om de orker selv engang.
Håper selvfølgelig at de blir bedre, så vi kan feire sammen. :-)

Dersom de følte seg bra innen julaften ville jeg ikke avlyst da. Som andre sier, dere kan jo være eksponert for smitten allerede og da er det kjipt å ha avlyst jula av den grunn. Ville heller bare vasket hendene nøye og bedt folk bruke kleenex om de hostet osv.

Kjedelig å avlyse julen ja :(
De er jo voksne og med god hygiene hos de og dere burde det gå fint om de føler seg bedre.
Du får jo bare veie risikoen.
Vi har tidligere år utsatt feiringen et par dager :)

Her er det mannen min som ligger rett ut! Søren heller, for han er den som ordner med juletre, vasker, støvsuger og henger opp gardiner og ikke minst er nisse... så hva gjør vi nå!! Håper så veldig at han kommer seg til jul, så vi får feiret litt alle mann :) Jeg har forkortet livmorhals, (uke 34+2) og har fått beskjed om å ikke gjøre noe særlig, så får liksom ikke bidratt selv heller...

Jeg ville avventet og sett, dersom de føler seg fine i form så hadde jeg sagt at de kunne komme jeg :) Det blir litt opp til dem :)

Se det an til formiddagen på julaften.
Er de fortsatt syk og sengeliggende, er det best at de holder seg i ro hjemme.

Back
Topp