Avlive eller ikke?

Stoltmamma89

Elsker forumet
Jeg vuderer sterkt å avlive katten vår..
Hun har drevet å angrepet Erica mange ganger så lenge vi har hat henne og vært skvetten..
Men nå er hun redd for ALT... Hun gjemmer seg bare jeg snur meg i sofaen, hun klorer og biter hvis jeg skal kose med henne.. Å hun gjør fra seg over alt inn!

Jeg kjenner jeg ikke har energi til å oppdra henne i tillegg til snart to unger!
Å jeg får ikke omplassert henne på en stund pga adferden hennes..
Hva hadde dere gjord?
Imorgen vuderer jeg sterkt å avlive henne!

Jeg hadde avlivd henne..[:(] For hun blir nok bare mer nervøs om hun må innom en ny eier..
Selv om det er utrolig kjedelig...

Ja synes ikke det er noe kjekt..
men jeg tenker litt på den lille i magen.. å på erica så har kloremerke på øye pga katten..

Hun har vært skvetten siden vi fikk henne..
Hun har også vært klorete og bitete på Erica men dette har gått fra uskyldig kattunge oppførsel til det jeg kaller angripelse...

Vår katt angrep bare når jeg var 'slem' å skulle fjerne hårknuter og sånn... men han tissa inne fler ganger hver dag, og vi hadde så mange telefoner til vetrinær, og ikke bare vår egen.... Etter hver sa de bare 'å han ja', de sa det ikke var noe å gjøre, og vi prøvde alt av tips og råd, men det endet med at han ikke fikk bli med videre, så et par mnd før vi flytta måtte han til de evige jakt marker....Det var hardt siden hav var så snill ellers, men jeg orket ikke mer tiss tørking.... Jeg gråt i mange dager, men hadde ikke samvittighet til å prøve å omplassere han en gang, siden han holdet på sånn! Så jeg sier avliv, så kan man helelr få seg en ny om et par år![:(]

Ville snakket med dyrlege.
Kan være hun er syk?
For meg er et liv for hellig til å bare sette en sprøyte og "vaske" det vekk.
Hadde hun kunnet valgt, hadde hun vel valgt livet?

Er nok ikke rette personen til å gi råd ang dette.
Er veggis, og har to katter som jeg har reddet fra avlivning.
Dyr er min passion, så jeg ville aldri sagt at du skal avslutte et liv.

Hadde det var hjemme hos oss, hadde den katten allerede vart skutt!
Avliv den du!

ORIGINAL: Nr. 2 snart...

Hadde det var hjemme hos oss, hadde den katten allerede vart skutt!
Avliv den du!

Skal ringe dyreklinikken imorgen og høre hva de sier til det..
I dette tidspunkt vet jeg ikke helt hvor katten er, den klarte å løpe ut i sted mens jegvar på loftet!

Nei, uff jeg liker ikke helt tankten på å avlive henne men jeg kjenner jeg er lei katte tiss,bæsj og en alt for nervøs katt som latt det gå utover Erica [:@]

Når jeg ringte siste gangen gikk det bare alt for fort! Trodde at det var ventetid på sånt jeg, ringte rundt 9 og kl 12 var han levert, stakkars pissbøtta mi! Hadde vel ikke turt å ha han sammen med babyen heller, for han var litt sjalu av seg... Men gud så herlig som dusja hver dag! For meg var det ikk enoe annet valg, mennen ville sett han ut i skogen... Men jeg synes at et sprøyte er bedre enn at han skulle bli revemat siden han var innekatt!

hadde vbalgt å avlige da ja... veldig trist, men jeg aksepterer ikke katter som angriper mennesker uten grunn... og jeg er vokst opp med katter, har katt og mamma har vel en 7-9 fortiden (spørs litt hvordan du teller pga villkatter hun tar seg av)

vil bare legge til at de gangene vår katt har klort min sønn har det vært velfortjent, men jeg har ikke rukket å avverge fort nok... men dette kan jeg vel telle på 1 hånd, og da får småen min rikelig med kjeft og katten ryker beint utm for å vise at det ikke er oppførsel jeg aksepterer fra noen av de...

Er litt imot avliving jeg da, Må jo være noe som gjør at hun er blitt slik. Men skjønner veldig godt hva du mener med at det er skummelt med barnet osv, er ikke så lett å oppdra en katt heller.

Men jeg ville sterilisert henne, om det ikke er gjort da?

Evt, katter kan endre adferd slik, om de feks har vont. (et eks er at en hund jeg kjenner begynte glefse under spesielle anledninger, grunnen fant dem ut,  den hadde tannverk. Er jo vanskelig å finne ut. Men katter får ofte plager som eierne aldri vet om.

Det beste som kan gjøres er å ringe dyrlegen ang tips, avlivning burde være siste utvei når man anskaffer seg dyr. Men som sagt over her, så er det kanksje værre for katten å bytte eiere også, om hun er redd. og er det tegn til at hun ikke har det bra, er jo det en ting også da.

ORIGINAL: marihøna30

Når jeg ringte siste gangen gikk det bare alt for fort! Trodde at det var ventetid på sånt jeg, ringte rundt 9 og kl 12 var han levert, stakkars pissbøtta mi! Hadde vel ikke turt å ha han sammen med babyen heller, for han var litt sjalu av seg... Men gud så herlig som dusja hver dag! For meg var det ikk enoe annet valg, mennen ville sett han ut i skogen... Men jeg synes at et sprøyte er bedre enn at han skulle bli revemat siden han var innekatt!

Mannen din burde vært satt ut i skogen om det var meningsfylte ord! Godt du var mere fornuftig :)
 Slik behandling av dyr er uaksetabelt og ulovlig.

Er jo helt tydelig at katten ikke har det bra...enten fysisk eller psykisk... Er som regel noe galt når de plutselig begynner å gjøre fra seg inne...[&o]
Er den gammel??
Jeg hadde tatt den med til dyrlegen for en sjekk før avlivning ihvertfall.. Dersom den ikke kan helbredes ville jeg absolutt avlivet den!!
Man kan ikke ha dyr man ikke stoler på sammen med små barn! Ihvertfall ikke små babyer![:)]

Lykke til og klem til deg..[:)]

Takk for tips jenter!
Hun ble sterilisert da hun var et halvt år..
Jeg tror hun har blitt skremt eller noe før hun kom til oss.
Siden hun alltid har vært små redd og skvetten!
Hun er jo ekstra redd nå siden vi har flyttet, alt dette er forståelig..
Å jeg liker ikke tanken på Avliving.. Jeg har hat katt siden jeg var 2 år gammel..
Jeg har vel hat til sammen 14 katter, men ingen av disse har vært slik som dette..
For dette med at hun gjør fra seg inne er veldig rart, hun vet hvor tissekassen hennes er..
Har snakket med Kattensvern, de mente hun hadde psykiske problemer.. Men hva i alle dager skal jeg gjøre med det? De anbefalte meg ikke å omplassere henne, men beholde henne selv og heller la vær å ligge babyen fra meg på babygym eller i sengen uten oppsyn! dette synes jeg ble litt for dumt.
Nei for ringe dyreklinikken igjen imorgen og høre hva de sier

Katten kan reagere på at du er gravid også, men hvis den har vært sånn lenge så er det muligens i hodet det sitter! Min dyrlege brukte 6 mnd på å gå med på avliving, og hadde nok prøve å omplassere han om det hadde vært håp, for vi snakket om å finne andre løsninger for han...

Hadde aldri avlivet et dyr uten og prøvd absolutt alt. Det må da være et omplasseringshjem som kan ta henne hvis avlivning er deres eneste alternativ?. Skjønner at det er vanskelig for dere..Men fortjener hun ikke å leve? Har selv tatt imot dyr som skulle avlives... (stort sett alle dyr jeg har hatt.. inkl hunden jeg har nå har vært/er omplasserngs dyr).. Jeg klarer bare ikke å se at dyr må bøte med livet fordi menneskene ikke vil ha/kan ha dem lenger. De har liksom ingen ting de skulle ha sagt,stakkars.Jeg har litt klare meninger på det området, så ikke ta det personlig [:)]

Nei jeg tar det ikke noe personelig...
Det akkuratt som å høre kattensvern =)
Jeg har snakket med de og med dyrebeskytelsen å de hadde ikke plass til å ta henne i mot!
Jeg kunne ligge henne på Finn.no men de mente det var et dødt løp siden hun er så nervøs!
Nå er hun ute og hun vil ikke være med meg inn.. Jeg kjenner jeg blir utslitt av den katten, å det gjør vondt bare jeg tenker på å avlive henne.. men jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre med hun!

Back
Topp