Avledning ved måltid

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Er det flere av de små som trenger litt "avledning" ved måltid?
Vet ikke hvorfor frøkna her ikke vil ha mat (for hun er sulten) men har en tendens til å lukke munnen bare. MEn hvis jeg synger så åpner hun villig munnen.... jeg sitter derfor og synger litt mens vi spiser... virker som hun trenger litt avledning på en måte?

Men da det ble nevnt under en middag idag til andre enn familie så følte jeg meg nærmest "hånet" og at jeg ga henne dårlige vaner??!!

Kan noen forklare hva jeg gjør galt?
 
Datteren til venninna mi hadde en periode hvor ho bare ville spise foran TV'n. Tror kanskje det er vanlig at de vil ha litt underholdning? Har du prøvd å bare småsnakke?
 
Datteren til venninna mi hadde en periode hvor ho bare ville spise foran TV'n. Tror kanskje det er vanlig at de vil ha litt underholdning? Har du prøvd å bare småsnakke?

ja det varierer litt hva jeg gjør..men det kan da umulig være galt å synge litt? :p Jenta elsker musikk så dersom jeg hadde skrudd på musikk så hadde det kanskje fungert like godt :p men da synes jeg da virkelig det ikke er verre at jeg synger Alf Prøysen sanger dagen lang :p
 
Hvis jeg kjører bil alene med snuppa så må jeg spille høy musikk. Ellers bare klager hun. Avledning det også, og jeg kan ikke skjønne at det skal være noe galt i det. Det kommer jo ikke til å være sånn for alltid, og du kommer heller ikke til å synge Alf Prøysen til hun er 18 :p Jeg sier syng og kos dere med musikken om det trengs i en periode :)
 
ja det varierer litt hva jeg gjør..men det kan da umulig være galt å synge litt? :p Jenta elsker musikk så dersom jeg hadde skrudd på musikk så hadde det kanskje fungert like godt :p men da synes jeg da virkelig det ikke er verre at jeg synger Alf Prøysen sanger dagen lang :p
Koselig å synge da:) syns uansett det er myye bedre enn TV'n :)
 
Storesøster måtte ha avledning mye. Det var enten TV eller en leke vi holdt på med. Lillesøster trenger ikke det.
 
Besserwissere har sjelden møtt på utfordringer med egne barn. Tror gjerne jeg var slik selv før jeg fikk egne barn og før jeg fikk nr 2 i rekken. Har møtt meg selv i døra utallige ganger siden da. Det er ikke bare, bare. Barn kan være SÅ forskjellige - og dårlige vaner hva er det? Å la barna krype opp i sengen til mor og far om natten fordi de vil kjenne nærhet, varme og trygghet? Å la de bruke laaang tid på å spise fordi de trenger det? Å underholde barnet når det er lei og gråter? HAH!! Mange som har meninger om oppdragelsen på barna men det er JEG som kjenner mine barn best. Kjenner jeg lar meg povosere fordi disse menneskene kan få en til å føle seg som en dårlig forelder helt uten grunn. Eldstemann avledet jeg for å få han til å spise. Bar han på hoften og viste han ting rundt i stua så han skulle "glemme seg av" å gape. Varte en periode, men er ikke noe vi hsr vært nøtt til å avlære...
 
Besserwissere har sjelden møtt på utfordringer med egne barn. Tror gjerne jeg var slik selv før jeg fikk egne barn og før jeg fikk nr 2 i rekken. Har møtt meg selv i døra utallige ganger siden da. Det er ikke bare, bare. Barn kan være SÅ forskjellige - og dårlige vaner hva er det? Å la barna krype opp i sengen til mor og far om natten fordi de vil kjenne nærhet, varme og trygghet? Å la de bruke laaang tid på å spise fordi de trenger det? Å underholde barnet når det er lei og gråter? HAH!! Mange som har meninger om oppdragelsen på barna men det er JEG som kjenner mine barn best. Kjenner jeg lar meg povosere fordi disse menneskene kan få en til å føle seg som en dårlig forelder helt uten grunn. Eldstemann avledet jeg for å få han til å spise. Bar han på hoften og viste han ting rundt i stua så han skulle "glemme seg av" å gape. Varte en periode, men er ikke noe vi hsr vært nøtt til å avlære...

Ja sant! Jeg mener selv det er mye uvaner vi kan gi barna - men ikke så tidlig... Og det å synge litt under måltidet hadde jeg ikke tenkt over at var uvane i hele tatt! Mer kos faktisk.... ;) så ble satt ut av kommentaren
 
Jeg minnes at vi sang grøten i dem i en viss alder ja. Helt vanlig det vel?
 
Det eneste du gjør galt er å bry deg om hva andre mener ;) Synes deg høres koselig ut med litt sang, jeg :)
 
Det eneste du gjør galt er å bry deg om hva andre mener ;) Synes deg høres koselig ut med litt sang, jeg :)

Bryr meg kun i den forstand at jeg blir oppgitt og irritert altså ;) jeg vet jo at jeg ikke gjør noe galt ;)
 
Back
Topp