Avholden før uttak?

Border

Elsker forumet
Assistert-jentene
Julimammaer 2016
Julibarna 2019
Flaut spm men, kontroll på onsdag, ser for meg uttak blir enten fredag eller mandag. Man skal jo ikke ha samleie uten beskyttelse når man går på sprøyter. Samtidig må han vel få ut litt "gammel" sæd så det kommer freshe på uttaket. Må han være avholden så så mange dager eller har det ikke noe å si? :p

Står i infoheftet fra sykehuset at det ikke må være over 7 dager siden han tømte seg ;) tror det går fint så lenge han holder seg dagen før :)

Står i infoheftet fra sykehuset at det ikke må være over 7 dager siden han tømte seg ;) tror det går fint så lenge han holder seg dagen før :)
Har ikke fått noe infobrev på det fordi jeg begynte på medisiner dagen etter forsamtalen. Bare fått med meg info om hvilken medisiner og når :)
Men takk for svar! :D

Avholden 2-7 dager (døgn) før. Vi har lagt oss på 3 døgn ;) Fungert topp ifht befruktning hver gang.

Legen vår sa at han burde ha utløsning 3-4 dager før uttaket, men det varierer fra lege til lege da. Noen leger vil jo helst at mannen skal ha hatt utløsning 2 dager før, andre ser helst at man har spart i en uke.

Legen vår sa at han burde ha utløsning 3-4 dager før uttaket, men det varierer fra lege til lege da. Noen leger vil jo helst at mannen skal ha hatt utløsning 2 dager før, andre ser helst at man har spart i en uke.
Ja, får høre med legen når jeg skal ditt på kontroll :)

Jeg spørre sykepleieren om det på kontrollen sist, en eldre dame. Hun ble litt sånn ubekvem av spm mitt :p hun sa ikke kortere enn 2 dager hvertfall. Vi valgte to dager. Hehe :)

Det varierer ifht kvalitet på mannens varer ;)

Back
Topp