Avhengig??

Chiapjusk

Gift med forumet
Aprillykke 2016
.. Nyttårsforsettet mitt var å ikke drikke cola i ukedagene.
Jeg klarte en og en halv dag. Så var det på'n igjen..

Nå sitter jeg her, tripper i sofaen, har ikke drukket cola siden i forrigårs. Venninna mi satte igjen ei flaske med en halv slurk død cola i går og jeg sjesser tilogmed på DEN. Jeg drømte om cola i natt, og jeg fantaserer om smaken og kullsyra i dag. Har blandet meg saft så jeg har iskald saft hele tiden, men jeg blir skuffet hver gang jeg tar en slurk! Det smaker jo feil.
Jeg klarer nesten ikke spise, fordi all mat (unntatt brødmat) smaker bedre med cola til. I dag har jeg drukket to glass med saft, thats it. Når jeg ikke drikker cola blir det til at jeg ikke drikker mer enn når jeg absolutt må.
Jeg har vært sur og grinete i hele dag, og vært ganske utålmodig.. Bare pga mangelen på colaen min.

Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre?
For jeg går snart på veggen og gjør innbrudd i nabohusa for å se om de har cola..
Jeg håper ikke jeg er den eneste som sliter så voldsomt..

Jeg MÅ slutte, for jeg gikk på vekta i forrigårs og hjelpes meg, jeg veier jo nesten 90 kg [&:][:(]
Jeg har lagt på meg fem kg mer enn jeg veide som høygravid, og de kg jeg la på meg med thea i magen forsvant ganske fort, så aaalt er MIN skyld. [X(]

JÆVLA ..deilige.. COLA!! [:(][:'(][X(]

Forstår at du vil slutte, men om det er bare på grunn av vekten kan du ikke heller drikke cola zero eller pepsi max? Du har det jo tydeligvis ikke noe særlig akkurat nå.

Det "eneste" de skader er tennene...

Signerer Trone. Kast den Colaen du har stående på bordet aller først, og det er en bra start. Prøv å drikk Cola Zero i stedet. Faktisk den eneste lett brusen du kan drikke uten å legge på deg :) Det sier ernæringsfyren på treningssenteret mitt. Er ikke det samme, men det er da Cola?![:'(]

Må bare legge godsida til... Har vært der sjøl... Av og til MÅ æ ha (sånn som no) men æ drakk godt over 10 liter i uka før.. No drikk æ ca. 1,5 liter på en helg..

Prøv å spis frukt/grønnsaker eller drikk litt saft etc. Det hjalp veldig på mæ. Og æ blei driiitsur når æ ikke hadde fått cola, ordentlig forbanna, ondt i hodet, kvalm og trøtt... Men det blir bedre!! Æ e levanes bevis [:D][:D]

ORIGINAL: Skorpion77

Forstår at du vil slutte, men om det er bare på grunn av vekten kan du ikke heller drikke cola zero eller pepsi max? Du har det jo tydeligvis ikke noe særlig akkurat nå.

Det "eneste" de skader er tennene...

Ikke drikk Pepsi Max. Den er sukkerfri men mye annet drit i den[8D]

har faktisk slitt med det selv...og ja jeg har slitt veldig, akk som du sier!!!! det jeg gjorde første gang jeg slutta, var at jeg drakk først julebrus....og slutta med colaen tvert...drakk den da ikke på 4 mnd nesten....og når jeg da skulle slutte med julebrusen gikk jeg litt og litt over på vann....

gjorde det samme denne gangen au...men vært vanskeligere og slutte denne gangen...sist hadde jeg pga barnet i magen, nå er det fordi jeg vil det....men jeg begynte aldri fult ut som sånn jeg var før da...før jeg slutta første gang drakk jeg gjerne 1,5 liter til dagen...kanskje mere...når jeg hadde slutta begynte jeg med at jeg hadde 1 glass i uka, til plutselig bli 1-2 glass pr kveld...men jeg er ikke sånn at jeg MÅ ha det heldigvis!!! det ligger i psyka...men det som gjør det vanskeligere denne gangen er fordi gubben har cola i tryne på meg hele tiden...han er syklig avhengig...han jobber hardt for og kutte ut han å!!!

men er au at jeg kuttet alt godtet som gjør det vanskelig...er sukkeret jeg er avhengig av...så tipset mitt er og ferne cola fra livet, begynn evt med annet som er godt i en periode...evt trapp ned på colaen om du tror det er bedre....og beste av alt som funker her...i første stund ta Krom tabeletter...tilbegynne med ta 2 til dagen, selv om det står 1...så trapper du ned...!!! de som ikke sier det funker, er de som har så stort sukker behov at de tar 1 tabelett, og det funker ikke for sukkersuget, men her tok jeg 2 stk og da funket det...tok jeg 1 så funket det ikke!!!

jeg vet du kan få det til....bare gå inn i deg selv og bestem deg for det!!!!!!!!!!!!!!!![:D][:D][:D]

*sorry det ble langt og surrete..har bare hatt 2 veldi lange motivasjons tlf akk...hehe*

og ofte når jeg har sluttet med sukker, og trenger en erstatter, så har jeg hatt agurk i kjøleskapet...hvergang jeg da fikk lyst på sjokolade, tok jeg heller en agurk...høres teit ut, men her funka det[;)][;)]

og hodepine, kvalme, svimmelhet...grinete...og alt anna det forsvinner etter en god uke...tro meg...og det er verd det!!! men cola er svært avhengighets dannende, og ja du har rett og slett abstinenser...noen får det så ille at man skulle tro di slutter på dop[;)]

Takk for gode svar!

Pepsi Max og Cola Zero og sånt liker jeg ikke, så det blir ikke noen erstatning. (kan ta et glass Pepsi Max en gang i blandt men jeg blir så veeeldig luftig og rapete [8|])

Jeg håper bare det her går over snart for jeg blir GAL..!!! [:(]

ORIGINAL: Chiapjusk

Takk for gode svar!

Pepsi Max og Cola Zero og sånt liker jeg ikke, så det blir ikke noen erstatning. (kan ta et glass Pepsi Max en gang i blandt men jeg blir så veeeldig luftig og rapete [8|])

Det skal være ordentlig brus eller ingen brus!! [:D]

Men det går over!! Bare sett viljen til... Det går overraskanes lett når man har kommet over kneika :P

signerer alle andre-hva med cola zero? og hvis det er den kullsyre feelingen, kan det ikke døyve den, om du drikker farris med en ellerannen  smak? evt farris+saft, farris+eålejuice el.l.?  [:)]

ORIGINAL: bruskorka

ORIGINAL: Chiapjusk

Takk for gode svar!

Det skal være ordentlig brus eller ingen brus!! [:D]

Men det går over!! Bare sett viljen til... Det går overraskanes lett når man har kommet over kneika :P
så absolutt...da ser du tilbake og lurer på hva som gikk av deg når du var så avhengig[;)]

ORIGINAL: Hårballen`s mamma

og hodepine, kvalme, svimmelhet...grinete...og alt anna det forsvinner etter en god uke...tro meg...og det er verd det!!! men cola er svært avhengighets dannende, og ja du har rett og slett abstinenser...noen får det så ille at man skulle tro di slutter på dop[;)]

Der he du mej, ej driv å slutta med sjokolade [:'(]

ORIGINAL: Trone

Farris med sukkerkulør i`?[8|] Hahhhh!!! Dårlig humor på natten[8D][8D]

Mmmm.. Det hørtes godt ut... [8|][8D][:-] Nooot..

Er colaman selv, så veit åssen du har det! Går nesten fint i ukedagene, hvis jeg holder meg hjemme! Men, så fort jeg er alene eller skal ut på noe, så kjøper jeg det[&:] Eier jo pokker ikke selvdisiplin[:(][:@] Men nå er det snart helg, og da er cola lov[:D]

hehe.. satt her ute cola i 2 dage sjææl.. var ikke en drømm nei !! spiste nesten ingenting og hadde også iskald saft ! men jeg syns det var digg, for jeg vil ikke cola'n ska ha sånn overtak.. selvom det er 8 cola i kjølern nå!

tips er vell bare og holde ut.. går sakte men sikkert over :) tygg på tyggis :D

fliiiink du[:D]

ORIGINAL: saccosekk

signerer alle andre-hva med cola zero? og hvis det er den kullsyre feelingen, kan det ikke døyve den, om du drikker farris med en ellerannen  smak? evt farris+saft, farris+eålejuice el.l.?  [:)]

Synes cola zero smaker fælt... men det synes jeg jo egentlig om cola og før jeg ble gravid denne gangen[:'(]

Dere er søte som prøver altså [:)]

..Farris er æsj [8|]

Blir vel ikke cola i dag heller, selvom det er helg.. Men jeg kommer meg ikke til butikken [8D]

har ikke drikki brus siden 2 januar! [8D] eller.. smakt litt på pepsi max og cola zero men smaker jo driiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit[8D][8D][8D][8D]

Back
Topp