Avhengig av sukker

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Før jeg ble gravid trente jeg styrke 4 dager i uken, syklet de 6 km til jobb neste hver dag, og gikk tur med hundene nesten hver dag. Jeg var fornøyd med kroppen min, og spiste sunt, hadde full kontroll.

Så kom graviditet, og med den bekkenløsning. Da jeg var 7 mnd på vei måtte jeg slutte med styrketreningen, og det tok over 10 mnd før bekkenet var bra nok til at jeg kunne begynne å trene igjen. Det blir veldig sporadisk nå, jeg prioriterer det rett og slett ikke. Knærten skal ha all tid fram til legging, og jeg må opp kl 5 for å dra på jobb, så den lille tiden jeg får mellom barnelegging og min egen sengetid går rett og slett med til husarbeid og å hente meg inn.

Med lite trening sklir også kostholdet ut, av en eller annen merkelig grunn. I desember har det vært godteri, kaker og kjeks framme på jobb hver eneste dag, og jeg kjenner jeg faktisk har blitt avhengig. :o Avhengig av å tilføre kroppen sukker gjennom hele dagen, avhengig av iskaffen etter lunsj for å få opp blodsukkeret. Og det merkes på livvidden, jeg ser det i speilet nå at ansiktet er rundere, og jeg kan ikke en gang late som at magen er sånn noenlunde flat (helt flat har den aldri vært, men nå ser jeg oppblåst og nesten gravid ut.. Er ikke gravid, bare så det er sagt. :p).

Nå må jeg ta grep, før vekta går tilbake til det ukomfortable nivået den var på før jeg begynte å trene. Jeg vet jo at trening gir overskudd, men hvordan komme i gang når jeg ikke har overskudd? Og hvordan kutte ut sukkeravhengigheten? Jeg vet det er skadelig, og kom nettopp iver en artikkel som understreker det. Men når suget kommer klarer jeg rett og slett ikke å la være å kjøpe den sjokoladen. :o
Svake menneske.

http://www.sol.no/helse/2015_12_18_71425_dette-gjor-sukker-med-kroppen-din.html

Du må kutte ut hvitt sukker totalt i en periode. Det er grusomt vanskelig!
Og du må tvinge deg selv til å trene. Igjen, vanskelig. Jeg er der selv :-P Har vært der i noen år. Motivasjon sa du...

Kjenner meg veldig igjen. Nå er jeg gravid, men etter graviditeten må det strammes! Jeg ble aldri så dvask og ekkel forrige graviditet :o

Sent from my iPhone using BV Forum

Sån n har det blitt med meg også etter godt og kaker på jobb hele mnd. Frustrerende . Må spise søtt hjemme også. Håper å få snudd det nå. Men det blir veldig vanskelig . Aner ikke hvordan jeg griper det an for jeg eier ikke viljestyrke på det området.

Sukkeret må vekk cold turkey desverre :/ Men etter en uke-halvannen så har du det bedre. Det blir jo lettere og lettere å holde seg uten sukker jo lengre man går.

Back
Topp