Avhengig av puppen for å sovne på kvelden

Regiakakao

Glad i forumet
Aprillykke 2016
I løpet av forrige uke bestemte lille seg for at byssing ikke var bra nok metode for å finne søvnen. Nå er det kun pupp som gjelder. Så hver kveld sitter jeg på soverommet med henne på puppen i en til to timer før hun sover tungt nok til å bli lagt i egen seng. I løpet av denne tiden er hun litt av og på puppen. Og on hun våkner og ikke finner puppen så blir hun ganske hysterisk og letende.

Om jeg kobler henne av puppen så fort hun har sovnet og får lagt henne over i sengen, så våkner hun uansett etter 30min. Og da må puppen frem for å få henne i søvn igjen.

Hun sovner også i vognen om den er i bevegelse. Men jeg vil ikke bruke den på kveldstid. Eller natt.

Det jeg lurer på er om det er flere som er i samme situasjon? Med små som bare vil sovne på puppen? Om hun er aldri så trøtt så blir det uansett klaging og gråt om hun ikke får puppen i munn. Så hun er vanligvis i seng i 20-21-tiden. Da har vi holdt på siden 18-19. Hvordan får jeg vendt henne av det her?!

Smokk tar hun ikke.
 
Det høres unektelig slitsomt ut. Her klages det også hvis puppen legges bort på kvelden. Min tar smokk da. Men må ofte holde litt rundt han med hendene, pakke dynen litt tett, legge en koseklut langs øret et par ganger før han inntar virremodus som er stadiet før søvn her.

Har du prøvd med en flik av en koseklut eller med fingeren din i munnen og en hånd på hodet/pannen?

Håper du finner en løsning som gjør at du slipper legging over flere timer hver kveld. Det er utmattende...
 
Ja og nei, forrige var sånn helt til han begynte å få flaske ved 8/9 mnd.
Han her kan bysses i søvn, men sovner mye fungere hvis han sovner til puppen.
Ikke sjans å legge han våken eller halv våken eller like før han sovner, da er det hylekor.
 
Det høres unektelig slitsomt ut. Her klages det også hvis puppen legges bort på kvelden. Min tar smokk da. Men må ofte holde litt rundt han med hendene, pakke dynen litt tett, legge en koseklut langs øret et par ganger før han inntar virremodus som er stadiet før søvn her.

Har du prøvd med en flik av en koseklut eller med fingeren din i munnen og en hånd på hodet/pannen?

Håper du finner en løsning som gjør at du slipper legging over flere timer hver kveld. Det er utmattende...

Ja, prøver å innføre kosekluter nå, hun sovner med kosekluter og tommel i vognen. Men da er det jo bevegelse i tillegg. Vi får nok bare prøve flere metoder
 
Min har også vært sånn (vel, er sånn..). Så jeg kjøpte en fin og myk kosekaninklut, som hun har (måttet) sovet med siden innkjøp. Det har hjulpet litt, også til at hun faktisk aksepterer smokken noen ganger. Chicco-sutt. Hun har faktisk også klart å sovne selv noen ganger i vugga med koseklut og sutt!
Men sover ofte inntil meg hele natta med puppen tilgjengelig. :hilarious:
 
Slenger meg på her. Sånn har min vært i 13 uker, og hun er 13 uker i dag. [emoji23]
Hun tar ikke smokk, hun skjønner ikke poenget med koseklut og å legge henne med i halvsøvne er ren tortur skal man tro på lydene.

Eneste stedet hun sovner uten pupp, er utendørs i vogn på underlag som rister vognen lett. Og det er ikke spesielt aktuelt å venne henne til dét hver kveld, for å si det sånn.

Skal prøve tipsene som dukker opp her, og gi beskjed om jeg finner noe som funker! Kanskje det funker for dere også. [emoji4] Eller hvis dere greier det først, så vil jeg gjerne vite hvilket magisk trekk som funket!
 
I løpet av forrige uke bestemte lille seg for at byssing ikke var bra nok metode for å finne søvnen. Nå er det kun pupp som gjelder. Så hver kveld sitter jeg på soverommet med henne på puppen i en til to timer før hun sover tungt nok til å bli lagt i egen seng. I løpet av denne tiden er hun litt av og på puppen. Og on hun våkner og ikke finner puppen så blir hun ganske hysterisk og letende.

Om jeg kobler henne av puppen så fort hun har sovnet og får lagt henne over i sengen, så våkner hun uansett etter 30min. Og da må puppen frem for å få henne i søvn igjen.

Hun sovner også i vognen om den er i bevegelse. Men jeg vil ikke bruke den på kveldstid. Eller natt.

Det jeg lurer på er om det er flere som er i samme situasjon? Med små som bare vil sovne på puppen? Om hun er aldri så trøtt så blir det uansett klaging og gråt om hun ikke får puppen i munn. Så hun er vanligvis i seng i 20-21-tiden. Da har vi holdt på siden 18-19. Hvordan får jeg vendt henne av det her?!

Smokk tar hun ikke.


Fant du en løsning, :p hilsen ammemamma
 
Nå har hun forandret seg en del. Nå kan hun finne på å sovne selv om hun våkner når jeg skal legge henne i sengen etter amming. Da raper jeg henne og legger henne ned, så klager hun litt før hun sovner. Men hun kan også finne på å måtte bli bysset leeeenge før hun sovner. Men nå om dagen har hun ca tre bæsjebleier mellom 18 og 08, så ofte er det det som er problemet. Nå i julen har jo leggetider og blunder vært veldig flytende, så det skal bli fint å komme hjem og starte med noen hardbarka rutiner!

På dagtid sover hu i vogna som må røre på seg frem til hun sovner.

Enn du? Kun amming som gjelder?
 
Amming i et mørkt rom er det eneste som funker her.
 
Nå har hun forandret seg en del. Nå kan hun finne på å sovne selv om hun våkner når jeg skal legge henne i sengen etter amming. Da raper jeg henne og legger henne ned, så klager hun litt før hun sovner. Men hun kan også finne på å måtte bli bysset leeeenge før hun sovner. Men nå om dagen har hun ca tre bæsjebleier mellom 18 og 08, så ofte er det det som er problemet. Nå i julen har jo leggetider og blunder vært veldig flytende, så det skal bli fint å komme hjem og starte med noen hardbarka rutiner!

På dagtid sover hu i vogna som må røre på seg frem til hun sovner.

Enn du? Kun amming som gjelder?


Før jul kom vi inn i en grei rutine. Da var det sånn at han hadde to dupper på dagtid, ca 12-14 og 16-18. Og de siste dagene før vi reiste på juleferie, så kunne han våkne på turen til vogna (hadde jo ammet han i søvn først), men så sovnet han da jeg la han ned. Det var en slags seier, for tidligere hadde han bare begynt å grine hvis han våknet idet jeg la ham ifra meg.
Kveld og natt er et kapittel for seg selv, men til pg med der hadde vi en bedring før jul.

Men iløpet av juleferien ble alt ødelagt. Nettene blir bare verre og verre, og nå har han slått aøle rekorder! Sovnet ikke ordentlig før 04.30 nå! Blir snart gal. Og aner ikke hva jeg skal gjøre :/
 
Min er og lik. Hatt det slik med alle sammen. Gikk seg til etterhvert, men er slitsomt når det står på.
 
Min tok plutselig smokk, 4 måneder og 1 uke ganmel. Det var som natt og dag. Nå ammer jeg henne i søvn, hun "våkner" når jeg tar bort puppen, men er lynrask inn med smokken, så sover hun videre. Kan våkne hvert 30. minutt i 2-3-4 timer, men så sover hun noen timer.

Glad jeg fortsatte med smokk. Prøvde hver dag fra hun var 2 uker gammel, selv om jwg sa jeg ga opp mange ganger.
 
Fortsatt amming i søvn her. :meh:
 
Her må følgende oppskrift følges:

Amming
Bysses til hun sovner
Ligge på brystet til hun halvvåkner
Ammes liggende i ordentlig søvn
Så kan vi legge over i bedside
(Eller repetere om hun våkner igjen...)
 
Fra vi starter ammingen til jeg kan legge henne fra meg på kvelden tar det minst en time på en god dag og opptil 3-4 timer. På dagtid kan jeg ikke legge henne fra meg...
 
Må ammes i søvn her også.
Nå blir det intensiv smokketrening fremover, jeg er litt smålei.
 
Her ammes det til han slipper taket. Litt kos på skuldra for å få opp rapen.
Ned i senga og få inn smokk og kosekluter til ansiktet. Og Kardemommeby på Mobilen. Da slokner han for kvelden.
 
Back
Topp