Avhengig av nesespray?

snuppah88

Gift med forumet
Er det ikke flere her som har vært avhengig av nesespray? Hvordan klarte dere å avvenne dere? Saltvann funker ikke, funker heller ikke å bare kutte ut[8D]

Jeg var avhengig av otrivin i 10 år.. Brukte ca 3 flasker i uka.. Kunne ikke gå no sted uten..

Nå hadde jeg et veddemål med sambo.. og jeg bestemte meg for at jeg SKULLE klare det! Begynte å regne på hvor mye jeg sparte i året på det.. helt syyykt..

Begynte å trappe ned slik at jeg tilslutt bare brukte det før jeg la meg.. sånn holdt jeg på en mnd kanskje, før jeg stålsatte meg og sluttet tvert. Gikk med konstant tett nese i nesten 2 uker, men nå er det helt bra!

Og jeg er FRI[:D] Lykke til!

Var avhening i 3 år, helt sykt. Gikk til legen og fikk en annen nesespray, uten noe konserveringsmiddel el noe sånt.

Var kjempetett i flere mnd, men det gikk. Man MÅ ha viljen der, og man blir tett. Men det blir bedre, til slutt blir man åpen!

Et viktig aspekt er å forstå at du ikke er fysisk avhengig av det i mer enn 2 uker etter at du har sluttet....Tett nese i den tida er normalt.

Jeg er[X(] Har vært det i 3-4 år. Klarte nesten å slutte i jula med en sånn mega-saltvannsspray som bare spyler dritten ut av meg, men jeg spyla flere ganger for dag så den ble raskt tom og så var butikken stengt. Da var det gjort. Har kjøpt det i ettertid, men har aldri tid eller mulighet til å kun ta den sprayen om dagen.Man er avhengig av å stå over en vask for det kommer kanskje mye snørr og gørre ut. Men jeg må vel prøve igjen snart. Vet ikke om jeg hadde klart det om jeg ikke hadde blitt fri, men det gikk i allefall så bra at jeg klarte meg med Otrivin kun på natta, og så den store saltvannsflaska på dagen. Ingen andre saltvannsflasker som har funket på meg

hehe.. [:)]

finnes det virkelig INGEN annen måte å gjøre det på?

Fridasinmamma? Fikk ikke du noe av legen eller husker jeg feil? [8|]

Trapp ned til bare å bruke det før du skal legge deg. Når dette går greit slutter du med nesespray også før legge tid, men pøser på med saltvann. Den ga ikke meg noen særlig effekt heller, men den hjalp etter noen dager. Du må nok desverre regne med at du blir tett i nesa noen dager, men det er det vært.
Lykke til

var avhengi av det i 2 år, måtte bruke den 3-4 ganger daglig. Slutta med det samme jeg ble gravid.

var avhengig sist svangerskap,men gikk plutselig helt vekk etter jeg fikk ungen [:)]

Jeg kan bruke det i ukesvis og måneder uten at jeg egentlig blir avhengig. Behovet bare forsvinner etterhvert.
Når jeg gikk gravid brukte jeg det daglig igjennom begge svangerskapene. Sluttet dagen etter fødselen begge gangene. Men har brukt det i lange perioder ellers også.

Men et tips er å bruke den for barn. Den har bare halve effekten.

har dere ikke fast lege ???[8D][;)]

rhinocort (nesepulver)....fås på rep sjå legen....

er får di som er avhenige av nasespray[:D]

fastlegen her er ikke helt god.. sa at operasjon var løsningen, og det var det jo ikke[:D] så nå skal jeg finne ut hva som funker, også si det til han[8D]

hehe[;)]

denne her funke...søstren min brukte den på grunn av samme probleme som deg[:D]

ORIGINAL: snuppah88

fastlegen her er ikke helt god.. sa at operasjon var løsningen, og det var det jo ikke[:D] så nå skal jeg finne ut hva som funker, også si det til han[8D]

Jeg har vært periodeavhengig i flere år...
Men når jeg ble gravid slutta jeg, samme med røyken.
Tungt, men det gikk[;)]

Back
Topp