AVHENGIG AV NESESPRAY

foncused

Flørter med forumet
Hjeeeeelpppp hva skal jeg gjøre???
Er helt avhengig av nesespray, vært det et par-tre år nå, og er lei!!!
Hver kveld må jeg ha minst 1 sprut i hvert nesebor for å få sove ut natta, hvis ikke kan det hende jeg våkner f.eks 5 om natta pga jeg må på do eller noe, og hvis jeg da er pottetett, får jeg ikke sove igjen [:@][:@][:@][:@][:@][:@]
Jeg har prøvd saltvann, men det renner bare ut igjen, og det bare "renser"...
Hjeeeeelp?!?!? Noen flere som har samme problemet??
Er visst vanlig nå har jeg hørt.. *sukk*

ORIGINAL: SøkerStorken

har vært i akkurat samme problem som dg... va avhengig i maaaange år, men slutta for et halv år sia eller noe slikt...

du må trappe ned, unn dg nesespray når du legger dg og hvis du vokner om natta... IKKE om dagen... til slutt klarer du dg me d bare før du legger dg... å til slutt går d heilt over[;)][;)] d va jææævlig å gå rundt å være tett, men etter ei-2 uker så blei d bare bedre og bedre[:D][:D]

lykke til!!!

Hehe thx!! Du er ikke tett lenger da eller???
Mamma har og samme prob, men hun har hatt det siden jeg ble født da... Men hun bruker omtrent bare saltvann nå da, men etter bilulykka fikk hun ikke bruke så mye otrivin...
Ok takk for rådet, kun når jeg MÅ ha det, altså når jeg legger meg... Om dagen får jeg heller bare bruke mest mulig saltvann og holde ut!!

Har også vært avhengig av nesespray!
Skikkelig plagsomt!
Fikk jo nesten panikk-anfall hvis jeg gikk tom,
og ikke hadde noe i nærheten...[:o]
Og sove uten kunne jeg bare GLEMME!

Ikke vet jeg hva som skjedde,
men etter Casper ble født brukte jeg den 2 - 3 ganger,
og siden har det vært ferdig med det![8|]

Helt merkelig!

Oki det skal jeg huske på, er bare såååååååååå lei.... får helt panikk om jeg er tom og MÅ ha der og da....
Jævlig frustrerende!!
Flere og flere blir jo avhengig [X(]
Jeg vil bare bli kvitt det og kunne ha en "normal" nese...
Folk tror sikkert jeg ruser meg på det....

ORIGINAL: LilleJenta

Skikkelig plagsomt!

Helt merkelig!

Det er jo kjempe bra!!!  Gla på dine vegner!!! Jeg vil og ha et mirakel som det!! ;)

ORIGINAL: •pucado•

Skikkelig plagsomt!

Helt merkelig!

Det er jo kjempe bra!!!  Gla på dine vegner!!! Jeg vil og ha et mirakel som det!! ;)

Ja det er skikkelig deilig!
Håper du klarer å bli kvitt problemet! (For det er noe dritt ja...[:'(])

ORIGINAL: Mrs.Black

er vell bare å hive nesesprayen! så får du heller være gørr tett i et par dager[;)]

hehe er ikke såååååååååååå lett gitt, må jo få sove om natta... får heller bare trappe ned azz...

Skikkelig plagsomt!

Helt merkelig!

Ja det er skikkelig deilig!
Håper du klarer å bli kvitt problemet! (For det er noe dritt ja...[:'(])

Det kan jeg tenke meg!!! Jo takk for det=)

jeg har brukt nesespray i 10 år[8|]og jeg har ingen neseskillevegg lenger[&:]men selv det har ikke fått meg til og slutte gitt...

Tror det er lurt å trappe ned ja. Et tips da er å starte med å gå over på nesesprayen for barn. Den har mindre virkestoff for hver spray enn den for voksne. Blir lettere å trappe ned dosen da hvis du skjønner. [;)]

ORIGINAL: dundun

jeg har brukt nesespray i 10 år[8|]og jeg har ingen neseskillevegg lenger[&:]men selv det har ikke fått meg til og slutte gitt...
oi er det den streken man har midt i nesen? Har du ikke slik?

Pell deg til legen og få deg Rhinocort, en slags pulverspray, det tar noen dager før den funker ordentlig, men den hjelper slimhinnene komme tilbake til normalen.

ORIGINAL: *Meya*

Pell deg til legen og få deg Rhinocort, en slags pulverspray, det tar noen dager før den funker ordentlig, men den hjelper slimhinnene komme tilbake til normalen.

Ja! Det var lurt! Signerer denne jeg! [:)] Men vær tålmodig, den funker ikke helt med en gang som meya skriver.

Jeg hadde det også sånn i mange år, at jeg bare måtte ha en spray i nesen før jeg la meg hvis ikke ble jeg tett med en gang. Men det ble bare værre og værre, man blir rett og slett kronisk tett av nesesprayen, det er den som gjør at du blir tett, og jeg måtte bruke den oftere og oftere...

Enden på visa til meg var at neseskilleveggen ble brutt ned, og jeg måtte bruke kortison tabletter for å få slimhinnenne i nesen til å trekke seg sammen, for jeg var potte tett dagen lang.. Tablettene funka som bare det, men de er jo ganske sterke så man kan ikke bruke de over lang tid.
Jeg trappet gradvis ned tablettene, og jeg ble bra en stund, å klarte å la være å bruke sprayen, men jeg hadde omtrent abstinenser[&:]   MEN SÅ ble jeg forkjølet å klarte ikke å la være å bruke nesespray, og da var det gjort igjen, men nå var det enda værre enn før, og tilslutt måtte jeg operere nesa[:'(]

Operasjonen gjorde at jeg ble bra en stund, men så ble jeg gravid og da kom det tilbake, og da kunne jeg hverken bruke nesespary, eller kortison eller noe, og jeg ble helt DESPERAT!!!!!!!! Men måtte bare holde ut, jeg satt oppe å grein i uke, klarte ikke sove eller noe, men så ble det gradvis bedre, og midtveis i svangerskapet så ble det helt borte, og nå er det som om jeg aldri har vært plaget med nesen i det hele tatt, BANK I BORDET[&:]

Men hold deg unna svineriet, du blir avhengig!
Lykke til! [:)]

Har Rhinocort, men skjønner ikke bæret åssen den funker [:@]

ORIGINAL: -Helene-

Jeg hadde det også sånn i mange år, at jeg bare måtte ha en spray i nesen før jeg la meg hvis ikke ble jeg tett med en gang. Men det ble bare værre og værre, man blir rett og slett kronisk tett av nesesprayen, det er den som gjør at du blir tett, og jeg måtte bruke den oftere og oftere...

Enden på visa til meg var at neseskilleveggen ble brutt ned, og jeg måtte bruke kortison tabletter for å få slimhinnenne i nesen til å trekke seg sammen, for jeg var potte tett dagen lang.. Tablettene funka som bare det, men de er jo ganske sterke så man kan ikke bruke de over lang tid.
Jeg trappet gradvis ned tablettene, og jeg ble bra en stund, å klarte å la være å bruke sprayen, men jeg hadde omtrent abstinenser[&:]   MEN SÅ ble jeg forkjølet å klarte ikke å la være å bruke nesespray, og da var det gjort igjen, men nå var det enda værre enn før, og tilslutt måtte jeg operere nesa[:'(]

Operasjonen gjorde at jeg ble bra en stund, men så ble jeg gravid og da kom det tilbake, og da kunne jeg hverken bruke nesespary, eller kortison eller noe, og jeg ble helt DESPERAT!!!!!!!! Men måtte bare holde ut, jeg satt oppe å grein i uke, klarte ikke sove eller noe, men så ble det gradvis bedre, og midtveis i svangerskapet så ble det helt borte, og nå er det som om jeg aldri har vært plaget med nesen i det hele tatt, BANK I BORDET[&:]

Men hold deg unna svineriet, du blir avhengig!
Lykke til! [:)]

Oi. såpass... ja jeg vil bli kvitt det!!!
jeg vil ikke være avhengig av noe sånn...

Har Rhinocort, men skjønner ikke bæret åssen den funker [:@]

Hva mener du? Hvordan den skal brukes eller hvordan den virker på slimhinnene?

ja åssen brukes den??

Det lå en bruksanvisning i min... Hehe.

Men det du gjør, er at du tar av lokket, og så skrur du på ringen en gang til den stopper, og tilbake igjen. Den grå "ringen" nederst, sant. Du holder en hånd på selve saken, og en hånd på ringen. Så skrur du en gang fram til det stopper, og tilbake igjen. Jeg skrudde to ganger i begynnelsen, etter legens råd.

Så setter du den inn i nesen, eller ja, så langt det går da, det er jo ikke så langt... Og holder for det andre neseboret, og så puster du laaangt inn med nesen i minimum fem sekunder.

Så skrur du en/to ganger til, og så puster du inn en gang til, i det andre neseboret, etter samme prosedyre.

Back
Topp