Avhengig av nesespray

Jess! 3.svangerskapet, og 3.gangen jeg har vært tett i nesa konstant siden uka før positiv test.. gleder meg til å få puste igjen!

Jess! 3.svangerskapet, og 3.gangen jeg har vært tett i nesa konstant siden uka før positiv test.. gleder meg til å få puste igjen!
Men du bruker nesespray eller ? Er redd de på sykehuset skal tro jeg er forkjøla, så får proppe innpå med nesespray før jeg ankommer haha!

Jeg bruker nesespray ja. Men har aldri klart noe annet enn otrivin baby, så det er det det går i her:p jeg har vært potte tett mange ganger på kontroller hos både lege, jm og på sykehuset. Har bare sagt at tett nese er et av mine gravidsymptomer, så har det ikke blitt mer snakk om det :)

Men du bruker nesespray eller ? Er redd de på sykehuset skal tro jeg er forkjøla, så får proppe innpå med nesespray før jeg ankommer haha!

Sniker.

Jeg er avhengig av nesespray til vanlig. Var ekstra ille under svangerskapet. Hadde nesesprayen lett tilgjengelig i bhen under fødsel og de bare lo seg skakk av det :hilarious: er jo bare å være ærlig og si du er avhengig. De har hørt om det før :p

Ja, dessverre totalt avhengig av nesespray! :confused: Fikk prøve nesespray på resept av fastlegen, men funka ikke optimalt syns jeg. Måtte desperat nok gå over til vanlig nesespray igjen. Brukte nesespray hele forrige svangerskap også, men det ble så utrolig mye bedre etter fødsel, så krysser fingre for at det blir bedre etterpå denne gangen også. Får helt angst hvis jeg ikke får puste ordentlig. :eek::D

Jepp brukes hver dag her! Spesielt om natta, ellers får jeg ikke sove:p var slik med første også og ble raskt bedre etter fødsel. Satser på det samme skjer denne gangen;)

Jeg har vært avhengig av nesespray på kvelden og natta siden lenge før graviditet. Etter at jeg ble gravid har derimot behovet meldt seg døgnet rundt. Håper det avtar etter fødsel. Har uansett planer om å starte med avvenning på et eller annet tidspunkt...

Jeg var avhengig av nesespray i forrige svangerskap for hele 12 år siden. Jeg var avhengig i 4 år etter dette og sluttet ved hjelp av barnenesespray i ett bor og neseolje. En kamp!! Når jeg ble gravid denne gangen fikk jeg tett nese allerede ved uke 9. Jeg fikk nesespray hos legen som jeg kunne kombinere med otrivin og vips etter 10 dager var jeg ikke lenger tett i nesen! Har pustet fritt hele resten og har nå bare 3 uker igjen. Anbefales på det aller aller sterkeste!! Et lite tips er å bruke neseolje ved siden av så man får fuktet slimhinnene i nesen litt da de blir uttørket av nesesprayen.

Ja. Ble nektet å kjøpe Otirivin på apoteket fordi dama i kassa mente at det var skadelig for fosteret.. Jeg sa at jeg synes det er sjukt rart at jeg har rådført meg med akkurat dette apoteket tidligere og fått klarsignal på at jeg KAN bruke Otirivin. Da endra hu taktikk og jeg måtte visst til lege for å rådføre meg. Hjalp visst ikke at jeg hadde brukt nesespray i 30uker. Da så hu på meg som om jeg var en drapsmann(kvinne)... Ble så hormonelt forbanna at det var like før jeg gav henne flat hånd (er ikke voldelig til vanlig), var sliten og hadde vondt i rygg og bekken etter jobb. Satt utenfor i en time og roet meg ned før jeg gikk tilbake og møtte en annen person som faktisk solgte meg det jeg skulle ha uten drapsblikk og nedlatende toner. (Fikk anbefalt å bruke saltvann, men det funker kun der og da, så er effekten borte etter ca 2minutter)

setter pris på oksygen om natta :joyful:

Jeg kunne sikkert blitt avhengig...for blir så tett når jeg er forkjøla. Men jeg har vært veldig obs på å ikke bli avhengig. Ble jo tett i nesa allerede fra 6-7 uker :wtf: men har nektet meg selv å ta otrivin eller lignende... Har brukt en kortison nesespray jeg får på resept...tok en måned ca før den begynner å virke. Holder det ok i sjakk...litt tett i et nesebor om natta, men det får gå. 34 uker nå...

Ja. Ble nektet å kjøpe Otirivin på apoteket fordi dama i kassa mente at det var skadelig for fosteret.. Jeg sa at jeg synes det er sjukt rart at jeg har rådført meg med akkurat dette apoteket tidligere og fått klarsignal på at jeg KAN bruke Otirivin. Da endra hu taktikk og jeg måtte visst til lege for å rådføre meg. Hjalp visst ikke at jeg hadde brukt nesespray i 30uker. Da så hu på meg som om jeg var en drapsmann(kvinne)... Ble så hormonelt forbanna at det var like før jeg gav henne flat hånd (er ikke voldelig til vanlig), var sliten og hadde vondt i rygg og bekken etter jobb. Satt utenfor i en time og roet meg ned før jeg gikk tilbake og møtte en annen person som faktisk solgte meg det jeg skulle ha uten drapsblikk og nedlatende toner. (Fikk anbefalt å bruke saltvann, men det funker kun der og da, så er effekten borte etter ca 2minutter)

setter pris på oksygen om natta :joyful:

Nå står det jo faktisk i pakningsvedlegget at otrivin ikke skal brukes av gravide, så skjønner hvorfor hun reagerte :) Og det anbefales heller ikke å bruke nesespray i mer enn 10 sammenhengende dager, da kan man bruke saltvannsspray eller f.eks neseskyller.

Nå står det jo faktisk i pakningsvedlegget at otrivin ikke skal brukes av gravide, så skjønner hvorfor hun reagerte :) Og det anbefales heller ikke å bruke nesespray i mer enn 10 sammenhengende dager, da kan man bruke saltvannsspray eller f.eks neseskyller.
Da jeg leste i felleskatalogen stod det at den kunne brukes av gravide, det samme stod det på hjemmesidene til alle apotekene i nærheten:)
Har forsøkt saltvann opptil flere ganger, men da får jeg ikke sove fordi nesa tetter seg etter minst to minutter. Hjelper ikke å heve hodeenden av senga heller. Har prøvd andre sprayer som visstnok var godkjent for gravide, men de har heller ikke ønsket effekt.. (1-2t virkning)

Da jeg leste i felleskatalogen stod det at den kunne brukes av gravide, det samme stod det på hjemmesidene til alle apotekene i nærheten:)
Har forsøkt saltvann opptil flere ganger, men da får jeg ikke sove fordi nesa tetter seg etter minst to minutter. Hjelper ikke å heve hodeenden av senga heller. Har prøvd andre sprayer som visstnok var godkjent for gravide, men de har heller ikke ønsket effekt.. (1-2t virkning)

Det er også frustrerende når det ikke er langtidsvirkende :( Har du tilfeldigvis prøvd Vogels nesespray med menthol? Den har jeg best suksess med, finnes på Helsekosten og er en av de trygge:) den er saltvannsbasert da, men mentholen synes jeg hjelper en del. Jeg har også smurt bittelitt peppermynteolje under nesa som letter litt, medmindre jeg er pottetett da.. Da er det jo bare håpløst

Det er også frustrerende når det ikke er langtidsvirkende :( Har du tilfeldigvis prøvd Vogels nesespray med menthol? Den har jeg best suksess med, finnes på Helsekosten og er en av de trygge:) den er saltvannsbasert da, men mentholen synes jeg hjelper en del. Jeg har også smurt bittelitt peppermynteolje under nesa som letter litt, medmindre jeg er pottetett da.. Da er det jo bare håpløst
Begynner fort å blø av menthol :( Har et par blodkar i nesa som er ganske skjøre (har vært det lenge) og jeg brente deler av de for 10år siden ca.. :(
Gleder meg til jeg er ferdig med graviditeten og kan nyte livet uten nesespray

Begynner fort å blø av menthol :( Har et par blodkar i nesa som er ganske skjøre (har vært det lenge) og jeg brente deler av de for 10år siden ca.. :(
Gleder meg til jeg er ferdig med graviditeten og kan nyte livet uten nesespray

Åja, nei da funker nok ikke den :( huff.. Ja det skjønner jeg! Fortsatt masse lykke til med de siste ukene :)

Back
Topp