Avhengig av nesespray

smash

Forumet er livet
VIP
Noen tips til hvordan man kan slutte med nesespray?
Jeg er dessverre avhengig og blir så tett dersom jeg ikke tar nesespray :(
Noen mer erfaring?

Noen mer erfaring?
Jepp! Jeg brukte nesespray hver dag i over 10 år! Ble helt gal om jeg hadde gått tom, da ble det søvnløse netter. Så tittet legen min oppi nesa og kunne konstatere at slimhinnene var helt lilla. Da tenkte jeg det var på tide... ;) Jeg ble fri fra nesespray på én uke! Det som funket for meg var å spyle nesa med saltvann før jeg la meg. Physiomer, den med trykk. Og bare kjøre på. Snorkeplaster på etter det. Og flere puter. Og akseptere at det ble litt dårlig søvn noen dager. Ikke noe nedtrapping, bare å slutte på dagen. Og etter en uke altså, så var jeg helt fin igjen. Deilig! Lykke til! :)

Noen mer erfaring?
Ja, da burde du gå over til barnenesespray og etter litt forsøke med saltvann. Man blir tett når man ikke bruker det, så det er veldig kjipt en stund :(

Nå er jeg kronisk tett, men brukte en flaske med otrivin om dagen! Fikk kortisonspray av legen til og ta morgen og kveld. Tilslutt følte jeg ikke behov for å ta det hverdag lenger.

Samme problem her!!! Har fått råd om å avvenne ett og ett nesebor ;) Man får jo gjerne sove så lenge man får puste! Så prøv å bruke nesespray i kun ett nesebor.. Når det andre er "friskmeldt" kan du slutte :)

Jeg var konstant tett og avhengig av nesespray hele svangerskapet pluss noen mnd etterpå...konstant tett...så stakk til apoteket å kjøpte saltvannsnesespray...var uvant de første dagene,men d går fort over...så! Saltvann er tingen...

Eg selv bestemte meg bare og slutte etter et år. Tett i nasen 3 dager etter på også kom det seg veldig etter det :-) ei venninne av meg fikk beskjed av legen og kjøpe allergi mase spray og det funka på ho :-)

At nesen blir tett er jo fordi den naturlige neseslimhinnen ikke klarer å gjøre jobben sin lenger når man pøser på med nesespray. Skal man bli noe bedre må man bare kutte. Så vil slimhinnen bedre seg etter noen dager.

Nesespray er i grunnen mye mer skadelig enn å være tett.. Neseskilleveggen kan rett og slett bli helt ødelagt...

Jeg er mindre tett i nesa jeg når jeg er forkjøla enn det min samboer er som bruker nesespray når han er forkjøla ;-)

Jeg var avhengig for flere år tilbake og jeg måtte slutte "pang". det var 3-4 dager med tett nese, som var et rent helvete, men så begynte vel alt å "reparere" seg oppi der, for den 4-5 dagen så var jeg fin igjen... Etter det har jeg vært redd for å bruke nesespray igjen nesten, men bruker den til barn hvis jeg absolutt må. Veldig sjeldent jeg trenger det nå :D

Takk for svar dere :)
Jeg prøver med saltvann først. Jeg har bare vært avhengig av det siden desember, men jeg holder på å bli sprø!

Back
Topp