Avhengig av lepomade

AnnLykkelig

Juni12s Inkluderende
VIP
Aprilbarna`15
Flere som er det/har vært det?

Jeg har vært avhengig i sikkert 8 år! Men i morgen har jeg gått en uke uten! Føler meg fortsatt veldig tørr på leppene :/

Jeg bruker det mye, og har en overalt, men føler ikke jeg er avhengig av det. Smører som regel når jeg er ute,for jeg kjenner at jeg har behov for å fukte leppene for å la være å slikke på dem og bli sår. På vinteren smører jeg mer, mens om sommeren kan jeg gå lenge uten å smøre.

Sjekk hva som er inni den. Om det er vann i den så kan du tørke ut, og da trenger du stadig påfyll.

Flere som er det/har vært det?

Jeg har vært avhengig i sikkert 8 år! Men i morgen har jeg gått en uke uten! Føler meg fortsatt veldig tørr på leppene :/
Vettuu :) det er alkoholen i lipbalms og diverse som tørker ut leppene. Akkurat samme skjer med body lotion og hand lotion. Jeg var avhengig av lypsyl før, men skiftet til Burt's Bees :) den kan du bruke daglig, året rundt, uten å være/bli avhengig. Inneholder ingen fy fy stoff og smører godt.
4cad69b42e7f9cac1bfc4a42a93629f5

Jeg var det før. Begynte med Purelan på leppene, som ble anbefalt av en hudspesialist, og nå er jeg ikke tørr og avhengig lenger :)

Vettuu :) det er alkoholen i lipbalms og diverse som tørker ut leppene. Akkurat samme skjer med body lotion og hand lotion. Jeg var avhengig av lypsyl før, men skiftet til Burt's Bees :) den kan du bruke daglig, året rundt, uten å være/bli avhengig. Inneholder ingen fy fy stoff og smører godt.
4cad69b42e7f9cac1bfc4a42a93629f5

Jeg tror jeg har alle variantene av denne! Ikke alle luktene jeg liker så godt (grapefrukt var fysj), men mange er nyydelige. Har også et par gode fra Body Shop. :)

Huff jeg var skikkelig! Har aldri vært så tørr på leppene som da. Husker ikke helt når jeg sluttet, men tror jeg begynte å bruke mer lipgloss og leppestift :) Bruker en del lipgloss, men blir aldri tørr på leppene lengre fordi om jeg ikke bruker noe. Lypsyl er noe herk :p

Jeg var. Husker ikke hva jeg gjorde for å slutte, men leppene ble mye bedre av å ikke bruke det så ofte. Nå bruker jeg kun når det er nødvendig:) bruker en del vaselin, syns det funker bra:)

Er ganske avhengig ja, har en lypsyl i hvert rom i huset tror jeg :p smører hele tiden, prøvde å slutte en gang før, men da sprakk leppene opp og var helt forferdelig så har ikke tørd å prøve å slutte igjen :p

Lypsyl tørker ut leppene som gjør at man kommer i en ond sirkel! Man blir rett og slett avhengig. Kjenner følelsen...
Mamma kjøpte en lepomade fra apoteket som forandret alt! Hehe..Den koster 104 (!) Kr, men er ekstrem drøy, tror jeg hadde min i ett år! Skal se om jeg finner et bilde av den :)

Jeg tror jeg har alle variantene av denne! Ikke alle luktene jeg liker så godt (grapefrukt var fysj), men mange er nyydelige. Har også et par gode fra Body Shop. :)
Så nettopp noen som postet om Burt's Bees og kommenterte på limonene. Det disse "ekspertene" og hudpleierene ikke har satt seg inn i og som gjør de ganske grønn, er at limonene'n i Burt's Bees er naturlig fra eteriske oljer og i svært svært lave doser. Hadde det vært syntetisk framstilt, så er dette ekstremt allergi fremkallende på de som er sensitive. Mao. det er ikke tilsatt som parfyme som mange tror, og det er derfor ikke merket på produktene som parfyme. For å få en reaksjon på denne, så må man være ekstremt sensitiv/hypersensitiv.

Etter EU loven, må de merke limonene som en av ingrediensene, og dette gjør at forbrukerene kan bli hysteriske å tro noe som ikke er tilfelle.

Det samme gjelder økologiske produkter. Mye kan ikke merkes som økologisk selv om ingrediensene har blitt dyrket fram økologisk, og konserveringsmidler til og med som er 100% naturlig, fordi de ikke har blitt godkjent av EU som økologisk ennå. Kan jo ta glyserin som et eksempel.

Av Burt's Bees lip balm vil jeg anbefale den med vitamin E og peppermynte :)

Jepp, går det an å slutte etter så mange år da??
Vært avhengig i 12 år nå!! Wow, det var lenge!! Haha

Jeg var avhengig før, men ikke nå mer. Jeg bruker faktisk Locobase repair krem som leppepomade (og til alt mulig annet også). Den er fet, smaker ingenting og kan brukes til alt. Såvidt jeg vet inneholder den ikke noen skumle stoffer.

Når jeg bruker den på leppene, trenger jeg bare smøre en gang før leppene kjennes bra.

Back
Topp