Avflatning og igangsetting

Bkno6337082

Betatt av forumet
Hei. :)
Jeg blir fulgt opp en gang i uken pga vekstavik. På sykehuset Ligger på -17%, siste måling i uke 36. Da veide han 2080. Idag var jeg hos jordmor og symfemålet viste helt avflatning og ingen vekst siden sist. Skal på sykehuset idag halv 1, men jordmor var bekymret og trodde jeg ble satt igang.
Erfaring? Og igangsettelse, er det mye værre en å gå naturlig i fødsel? Hadde en naturlig fødsel med min første og fødte en frisk og fin jente i uke 40+3, hun var 3800.

Jeg har 2 induserte og en spontan fødsel.. Var mest umoden med nr 3 som ble indusert med modningspiller og vannet ble tatt etter 2 pille.. Den enkleste, raskeste (når man endelig kom i aktiv fødsel) og mest smertefrie fødsel ;)

Har hatt to igangsatte (siste pga vekstavvik likt ditt tilfelle) - begge fødslene gikk svært fort! Selvfølgelig smertefullt. Folk sier igangsatte fødsler er vondere/hardere siden de går fort, men jeg har ingenting å sammenligne mot.. Synes begge fødslene har vært betryggende mtp overvåking av barnet gjennom hele fødselen

Jeg ble satt igang på overtid begge ganger etter vannavgang, da ingenting skjedde spontant. Kroppen hadde stoppet opp pga stress, og sist gang var det misfarget fostervann. Var ille, langvarige og smertefulle fødsler begge to så håper virkelig å slippe det nå. Men som sagt skyldes dette mest sannsynlig stress, unngå det så går det bedre :) (og ja, jeg unngikk å stresse helt til ei uke før termin da vi fikk beskjed om skadedyrsanering om 12 dager, og den kjempestore, tunge jobben det innebar, samt at vi måtte bo på hotell i 3 dager. Jeg var da allerede over termin og ble kjempe syk i tillegg. Så dette var bare uflaks).

Ble igangsatt nå pga høyt blodtrykk. Ble først strippet og tøyd torsdag, var da moden og 1-2 cm åpning, men skjedde ikke noe mer enn maserier. Fredag ble jeg lagt inn. Fikk tre cytotec som ikke utgjorde mye endring på åpningen. Etter den siste gikk dog vannet, da var det rett før midnatt fredag. Tre timer senere var han født. Intenst. Dog har mamma hatt to så kjappe fødsler naturlig, så kan ha gått så raskt til meg uansett. Umulig å vite

Back
Topp