Avflating på SF-kurven pga at babyen ligger langt nede i bekkenet? Flere?

Lilla Gumman

Forumet er livet
Septembermødre <3
Septemberlykke 2016
Jeg lå tidligere ganske høyt oppe i normalområdet for SF-kurven, men på måling i dag lå jeg helt i nedre kant av det lilla feltet. Jordmor mente det var ingenting å bekymre seg for, siden hun ligger med hodet langt ned i bekkenet. Jeg hadde lignende avflating med eldstemann også (men ikke med nummer 2), og ble da sendt på ekstra UL hvor de fant normalstor baby som bare hadde gått tidlig ned i bekkenet. Den gangen var jo alt i orden og jordmor har sikkert rett denne gangen også, men kjenner jeg likevel ble bittelitt bekymret for lillemor..... :-p

Flere som har opplevd dette?

Jeg lå tidligere ganske høyt oppe i normalområdet for SF-kurven, men på måling i dag lå jeg helt i nedre kant av det lilla feltet. Jordmor mente det var ingenting å bekymre seg for, siden hun ligger med hodet langt ned i bekkenet. Jeg hadde lignende avflating med eldstemann også (men ikke med nummer 2), og ble da sendt på ekstra UL hvor de fant normalstor baby som bare hadde gått tidlig ned i bekkenet. Den gangen var jo alt i orden og jordmor har sikkert rett denne gangen også, men kjenner jeg likevel ble bittelitt bekymret for lillemor..... :-p

Flere som har opplevd dette?
Jeg har også avflating på kurven, men jordmor sa dette var helt fint, så da har jeg ikke tenkt mer over det.... Og tror ikke du heller skal bekymre deg, jm har nok rett!!! ;)

Sniker fra oktober - jeg er straks i uke 29 og har også avflatet symfysemål. 3D ul bekreftet at hun ligger laaaangt ned i bekkenet, og jeg kjenner det selv også :)

Back
Topp