Avflatet vektoppgang

Marrylou

Forumet er livet
Julibaluba 2017
It's gonna be May 2019
Jeg gikk på vekten for den månedlige veiingen. Jeg har gått neeeeed 0,5 kg siden forrige gang. Da hadde jeg ketoner i urinen (+2), og fikk beskjed om å spise litt mer. Jeg har nå begynt å spise mer, men vekten går fortsatt ned. Har nå gått opp 10,5 kg totalt.
Jeg blir jo bekymret for bølla og dens vekst. Ville dere andre kontaktet jordmor? Hadde time der for 2 uker siden, og da var veksten normal, men de følger med på veksten grunnet fare for diabetes som er i familien. What to do? Spise enda mer?

Hvor mye mer har du gått ned siden du registrerte at du gikk ned 0,5kg?
Hva spiser du typisk iløpet av en dag?
Kaster du opp noe eller er det uten kvalme?

Hvor mye mer har du gått ned siden du registrerte at du gikk ned 0,5kg?
Hva spiser du typisk iløpet av en dag?
Kaster du opp noe eller er det uten kvalme?

Jeg har ikke gått opp på mange uker, men totalt 1,5kg på noen uker.
Hva jeg spiser? To brødskiver til frokost, smoothie til mellommåltid/lunsj, 2 brødskiver til lunsj, middag og så noe til kvelds.
Kaster ikke opp, men konstant kvalm [emoji32] men får jo ned mat! Har blitt kvalm de siste tre ukene, ikke vært før!

Skal sies at jeg spiser d samme som før i graviditeten, og har jo klart å gått opp 10,5 kg ved dette kostholdet.

Jeg har ikke gått opp på mange uker, men totalt 1,5kg på noen uker.
Hva jeg spiser? To brødskiver til frokost, smoothie til mellommåltid/lunsj, 2 brødskiver til lunsj, middag og så noe til kvelds.
Kaster ikke opp, men konstant kvalm [emoji32] men får jo ned mat! Har blitt kvalm de siste tre ukene, ikke vært før!

Skal sies at jeg spiser d samme som før i graviditeten, og har jo klart å gått opp 10,5 kg ved dette kostholdet.
Jeg syns det høres ut som du spiser nok, og vekten du har gått opp er jo baby, morkake og alt det der. Med mindre du er undervektig i utgangspunktet så er det vel en grei vektoppgang hittil. Det eneste du må passe på er jo ketoner, men det følger vel jordmor med på?
Du nevner frykt for diabetes, det pleier jo å føre til større barn, så ville ikke bekymret meg veldig for det hvis babyen var helt normal fo to uker siden

Siden du ble bedt om å spise mer ville jeg fulgt med på vekten og hvis du fortsetter ned eller stagnerer helt ville jeg ringt. 0,5 kg kan jeg fint variere opp og ned fra dag til dag, men ikke over en helt uke, da er det som regel stabilt eller litt opp nå.

Så lenge magen vokser som den skal og du spiser sunt og variert og ikke er undervektig så ville jeg ikke bekymret meg. Har selv ikke gått opp en eneste kilo siden uke 24, men heller gått ned et par og opp igjen de samme, men magen har vokst som bare det :)

Ser i mai og junigruppene at mange slutter å legge på seg, og noen faktisk har gått ned litt i vekt mot slutten.. så lenge magen din vokser og du ikke plutselig raser ned i vekt så er ikke 0.5 kg så mye, jeg hadde nok ikke bekymra meg for det. Du får jo faktisk i deg en hel del mat i løpet av dagen, særlig til å være kvalm:happy: Evt kan du jo se på næringstettheten i det du spiser, velg proteinrikt pålegg, grønnsaker i smoothien etc. ..og pass på å få i deg nok væske også. Du er en flink rugemamma!

Takk dere [emoji171]
Kjenner jeg blir überstresset av å stå standby på vekta! Har jo ikke lyst hverken til å stagnere eller å gå ned, dersom det går utover baby spesielt!
Skal ta en ny runde på kostholdet og se hva d er jeg gjør galt, for jeg tenker at det er noe som jeg overser [emoji53]
Men unnet meg selv en stor is på Pascal i dag fordi sola skinner og kroppen tåler mer mat [emoji7]
Håper dere får en strålende dag!

Jeg har hatt det sånn ved de to tidligere svangerskap. Gått opp 15 og 12 kg, men de siste 10 ukene gikk jeg knapt opp noe, kanskje 1-2 kg. Men magen fortsatte å vokse akkurat som den skulle og den lille hadde det bra. Så jeg tenker det samme som de andre før meg. Så lenge du gjør som du skal og magen vokser så er det trolig ingenting å bekymre seg for :) 10 kg totalt er jo ikke aller verst uansett!

Jeg har ikke gått opp i vekt på 10uker..siste måling hadde keg gått ned 1kg. Men symfysemålet vokser så da sa legen at det gjør absolutt ingen ting at jeg har sagnert litt på vekt, for så lenge magen vokser, vokser baby[emoji16] skal sies at jeg har litt til overs på kroppen så legen har hele tiden vært klar på at det er helt fint at jeg ikke går masse opp i vekt [emoji5]️ så tenker at så lenge symfysen hadde økt ved sist kontroll ville jeg ikke tenkt så mye på din vekt i utgangspunktet. [emoji5]️

Sniker fra mai:) siste 12 ukene stagnerte vekten min også,men magen vokste..siste 4 ukene gikk jeg ned 4 kg pga kvalme for ungen presset mot magesekken. Ut kom ei prinsesse 8 dager før termin på 3350gr og 50 cm:) hun hadde ikke tatt skade av vekten min i hvertfall, tror ikke du skal bekymre deg så lenge magen vokser;)

Sniker fra mai:) siste 12 ukene stagnerte vekten min også,men magen vokste..siste 4 ukene gikk jeg ned 4 kg pga kvalme for ungen presset mot magesekken. Ut kom ei prinsesse 8 dager før termin på 3350gr og 50 cm:) hun hadde ikke tatt skade av vekten min i hvertfall, tror ikke du skal bekymre deg så lenge magen vokser;)

Oooh- Grattis med ei lita tulle [emoji7]
Takk for at du beroliger meg!! Er betryggende og høre! Jeg blir jo nervøs for at d går utover bølla, og at jeg ikke vil ha melk som er god nok [emoji849][emoji85]

Oooh- Grattis med ei lita tulle [emoji7]
Takk for at du beroliger meg!! Er betryggende og høre! Jeg blir jo nervøs for at d går utover bølla, og at jeg ikke vil ha melk som er god nok [emoji849][emoji85]
Tusen takk❤ Skjønner hvordan du har det(var samme her)..en ting vi skal bekymre oss i 9 md med lille i magen..men når h*n er ute er det om vi har melk nok,om h*n tisser og bæsjer nok om h*n puster når h*n sover osv:p det kommer til å gå så bra å jordmor sa til meg at det er ikke noe som heter at melka ikke er god nok. Ungen suger det den vil ha om ikke det er nok så må man vekke å mate.. er førstegangs selv å er det noe jeg har lært siste ukene så er det å bli kjent med babyen din å se hvilke behov den trenger så er mye løst:) ønsker deg masse lykke til i innspurten❤ å prøv å ikke bekymre deg så mye,det tok mye unødvendig energi fra meg. Nyt siste del av svangerskapet plutselig har du lille i dine armer❤

Back
Topp