Avflatet symfysemål

frøken-strikkedilla

Betatt av forumet
Hei!

Har vært på ekstra oppfølging hos jordmor de siste ukene, fordi magen begynte å få en ny kurve. I går hadde målet flatet ut og hun og den andre jordmora ble enige om å sende meg på kontroll på sykehuset. Skal dit i morgen og kjenner jeg gruer meg litt! Ligger nå under det grønne området og er 35+0 i morgen. Noen som vet hva som vil skje på sykehuset? Blir det tatt ultralyd så er jeg ferdig eller hva? Førstegangsmamma så er litt nervøs! Samboer skal heldigvis være med meg :D
 
Jeg har hatt ekstra oppfølging hele veien. På sykehuset sjekker de først urinprøve/blodtrykk, og så er det ultralyd hvor de tar mål av hodet/magen/lårbeinet til babyen for å sjekke at hun vokser som hun skal, og de måler fostervannsmengde, blodgjennomstrømning i de store blodårene og morkaken. Har gått til tilvekstkontroller ca hver 14.dag og det har vært samme prosedyre hver gang. :)
 
Hei!

Har vært på ekstra oppfølging hos jordmor de siste ukene, fordi magen begynte å få en ny kurve. I går hadde målet flatet ut og hun og den andre jordmora ble enige om å sende meg på kontroll på sykehuset. Skal dit i morgen og kjenner jeg gruer meg litt! Ligger nå under det grønne området og er 35+0 i morgen. Noen som vet hva som vil skje på sykehuset? Blir det tatt ultralyd så er jeg ferdig eller hva? Førstegangsmamma så er litt nervøs! Samboer skal heldigvis være med meg :D
Det beakel sa! Lykke til
 
Jeg var i dag, ble kun ultralyd på meg..ligger visst 10,8% over.. Selv om jeg ligger under den grønne delen på helsekortet :) har vært slik med de to andre også..
 
De tar nok en UL tenker jeg, og måler babyen nøyaktig. Samtidig som de ser på gjennomstrømningene i morkaka :) CTG, urin og blodtrykk. Om babyen ligger under kurven, får de anslagsvis opp en prosent som forteller ca. hvor mye. Så lenge babyen har det fint i magehuset, så er det sjelden noen fare. Men man vil jo såklart at de ikke skal ligge for mye under :) Selv fødte jeg en jente på 1600 gram i uke 34+5 som lå -38,5% under kurva. Først da ble det gjort tiltak om forløsning, i og med at hun hadde det fint og var frisk ellers. Forstår det er bekymringsverdig. Jeg ble det selv da min datter sluttet å vokse i uke 29, men det beroliget meg å ha kontroller på sykehuset :) De informerer godt, og følger tett opp om det ser ut til at den lille vokser dårligere. Masse lykke til, det går nok fint skal du se :)
 
Hei!

Har vært på ekstra oppfølging hos jordmor de siste ukene, fordi magen begynte å få en ny kurve. I går hadde målet flatet ut og hun og den andre jordmora ble enige om å sende meg på kontroll på sykehuset. Skal dit i morgen og kjenner jeg gruer meg litt! Ligger nå under det grønne området og er 35+0 i morgen. Noen som vet hva som vil skje på sykehuset? Blir det tatt ultralyd så er jeg ferdig eller hva? Førstegangsmamma så er litt nervøs! Samboer skal heldigvis være med meg :D

Sniker fra oktober. Det har skjedd meg hele to ganger. Ble satt i gang dagen etterpå med begge :)
 
Hei!

Har vært på ekstra oppfølging hos jordmor de siste ukene, fordi magen begynte å få en ny kurve. I går hadde målet flatet ut og hun og den andre jordmora ble enige om å sende meg på kontroll på sykehuset. Skal dit i morgen og kjenner jeg gruer meg litt! Ligger nå under det grønne området og er 35+0 i morgen. Noen som vet hva som vil skje på sykehuset? Blir det tatt ultralyd så er jeg ferdig eller hva? Førstegangsmamma så er litt nervøs! Samboer skal heldigvis være med meg :D
Øå
Sniker fra oktober. Det har skjedd meg hele to ganger. Ble satt i gang dagen etterpå med begge :)
 
Tusen takk for alle svar! Ble ultralyd og alt var som det skulle selvom magen ikke er så stor! Trodde han veide rundt 2,4 kg så da håper jeg han holder seg inne en god stund til selv om jeg begynner å bli utålmodig! :D
 
Tusen takk for alle svar! Ble ultralyd og alt var som det skulle selvom magen ikke er så stor! Trodde han veide rundt 2,4 kg så da håper jeg han holder seg inne en god stund til selv om jeg begynner å bli utålmodig! :D
Det var godt å se<3 lurte på hvordan det hadde gått!! Er jo best at han blir litt til om han vokser som han skal:D Lykke til videre!
 
Back
Topp