Avføring

Nymor21

Andre møte med forumet
Lurer på hvor ofte en baby som får MME burde ha avføring? Helsesøster sa han lett kunne gå over 1 uke, men synes det høres alt for lenge ut.
 
Noen gode tips på hva man kan gjøre for å hjelpe da? Han får malteekstrakt, og massasje på magen som skal hjelpe tarmsystemet. Virker ikke som han har vondt, men vil helst forebygge slik at han ikke får vondt.
 
Noen gode tips på hva man kan gjøre for å hjelpe da? Han får malteekstrakt, og massasje på magen som skal hjelpe tarmsystemet. Virker ikke som han har vondt, men vil helst forebygge slik at han ikke får vondt.
Hvordan er bæsjen når han først bæsjer?
Min ble verre av malt, men svisker fungerte fint. Så jeg blandet sviskejuice i flaska hans
 
Den har stortsett vært tykkere enn vanlig, men ikke hard og veldig mye når det først kommer. Han hadde to bæsjebleier på torsdag, og så har han ikke hatt siden i dag, da var det lite men løst. Han får nå nan sancilac fordi jeg synes han ble treg i magen av de andre, men ser ut som det ikke fungerer så godt det heller. Burde kanskje teste ut sviskejuice da.
 
Den har stortsett vært tykkere enn vanlig, men ikke hard og veldig mye når det først kommer. Han hadde to bæsjebleier på torsdag, og så har han ikke hatt siden i dag, da var det lite men løst. Han får nå nan sancilac fordi jeg synes han ble treg i magen av de andre, men ser ut som det ikke fungerer så godt det heller. Burde kanskje teste ut sviskejuice da.
Hvor gammel er babyen? Om den ikke er hard og han ikke er spesielt plaget så ville jeg ikke vært så bekymret. Sviskejuice skader ikke uansett. Men som en «regel» så burde babyer som drikker mme bæsje hver dag fordi mme generelt er mye hardere for magen enn mm, og derfor kan de fort bli forstoppet.
 
Han er 8 uker, og er ifølge helsesøstra i en alder hvor han skal ha mindre bleier så blir usikker på om det er det eller han at han er treg, men får bare se det ann så lenge det ikke virker som han har vondt.
 
Han er 8 uker, og er ifølge helsesøstra i en alder hvor han skal ha mindre bleier så blir usikker på om det er det eller han at han er treg, men får bare se det ann så lenge det ikke virker som han har vondt.
Mindre bleier? Høres ut som en merkelig helsesøster. Ville vurdert å bytte helsesøster. Ville hvertfall tatt en prat med en annen helsesøster, fordi jeg har aldri hørt en helsesøster si at barn som spiser mme burde bæsje en gang i uken.
I den alderen byttet vi 6-8 tissebleier om dagen + bæsj minst en gang om dagen
 
Hun er litt merkelig , men snakte med en annen helsesøster når jeg trengte hjelp med valg av mme for han hadde treg avføring, hun sa det samme, bare at jeg skulle prøve å gi litt malteekstrakt i tillegg.
 
Hun er litt merkelig , men snakte med en annen helsesøster når jeg trengte hjelp med valg av mme for han hadde treg avføring, hun sa det samme, bare at jeg skulle prøve å gi litt malteekstrakt i tillegg.
Høres merkelig ut :/ men jeg ville prøvd sviskejuice og se om det blir bedre da. Min var treg i magen helt til han var ett år ca. Men sviskejuice hjalp så det ikke var veldig hardt
 
Jeg synes det er rart at maltekstrakt fortsatt blir anbefalt til spedbarn, da det ikke har noen dokumentert effekt...

Jeg ville nok byttet mme merke . Gitt vann mellom måltidene, om barnet virker utilpass, har smerter eller ubehag og er veldig hard i magen. Da ville jeg rådført meg meg lege og heller gitt laktulose.
 
Jeg synes det er rart at maltekstrakt fortsatt blir anbefalt til spedbarn, da det ikke har noen dokumentert effekt...

Jeg ville nok byttet mme merke . Gitt vann mellom måltidene, om barnet virker utilpass, har smerter eller ubehag og er veldig hard i magen. Da ville jeg rådført meg meg lege og heller gitt laktulose.
Mulig det ikke har noen dokumentert effekt, men hver gang vi ga malt så fikk vi bæsjbleie ila kort tid! Uten unntak.
 
Vær litt obs på at malt kan ha motsatt effekt, noen blir mer forstoppet av det (spesielt hvis man gir litt mye).
Mine har forøvrig ikke hatt noe effekt av malt. Mme barn bør bæsje hver dag eller hver annen dag. Hvis de da bæsjer hver annen dag bør det komme en god del.
Her satt vi flere ganger om dagen å syklet med bena og maserte magen for å få i gang tarmsystemet med god effekt. Synes forøvrig at mageprobleme nådde en topp når de var rundt 8 uker og at det normalisere seg selv etterhvert. Unntatt for nr 1, men han hadde melkeprotein allergi og ekstreme magesmerter.
 
Back
Topp