Avføring

Linnpinn93

Betatt av forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Nå har det gått over 2 dager siden lille har hatt avføring. Vi delammer, eller ammer mest, men gir ca 2 flasker om dagen. Hun ser ut til å ha vondt i magen, men igjen så har hun alltid vondt i magen pga luftsmerter, så jeg synes det er vanskelig å se om det er pga luft eller avføring som ikke kommer. Hun hadde ganske mørk illeluktende avføring, som gikk til å bli beige/ hvit før det nå har sagt stopp.

Hun har alltid hatt avføring daglig, så jeg er ganske grønn på dager i mellom og hva som er vanlig. Er det noen med erfaring?

Jeg er ingen avføringsekspert, men jeg mener å ha lest at man burde høre med lege dersom den blir hvit. Kanskje greit å undersøke?

At det ikke kommer noe på flere dager er normalt, men jeg lurer jo litt selv når vi har gått fra 2-3 bleier om dagen til ingen siste 1,5 døgn. Bare går og venter på den bæsjeeksplosjonen ;)

Hei,

Ingen ekspert på farger, men hadde ringt legen og spurt.

Når det er sagt så er det vanlig at de ikke har avføring daglig når de er så små. Min har tidligere hatt daglig avføring, før det plutselig stoppet opp - like vanlig som å ha avføring en gang i uken eller par ganger.

Flaskebarn burde ha en gang for dagen i værtfall og barn som ammes kan det hå en stund mellom hvergang. Delammes vet jeg ikke, men ha litt malt i melka, hjelper her i allefall :)

Vi delammer, får ca 1-2 flasker om dagen og ammer resten. Siden han får mest mm (som ditt barn) sa helsesøster mår jeg spurte at 1 uke mellom avføring er helt innafor. Vi har hatt opp til 7 dager. Etter 5 begynte jeg å gi litt malt ekstrakt i flaska. :)
2 dager er helt innafor:)

Last edited:
Hvis det varer lenge, kanskje ta en bitteliten knivsodd malt i melka?

Hvis bæsjen faktisk var hvit så kanskje bare ta en telefon til fastlegen for sikkerhets skyld? Jeg hadde ICP i svangerskapet og gastrolegene forklarte at hvit avføring er et tegn på at leveren ikke gjør jobben sin helt siden det da mangler bilrubin i avføringen.

Hvit avføring skal sjekkes, da det er tegn på tette galleganger. Det er gallen som farger avføring, ta kontakt med lege [emoji173]

Har du snakket med noen idag?

Jeg avventet en dag til for å se om det kom noe. Hun jobbet og jobbet, presset til hun var rød i ansiktet, også smalt det jammen meg. Bleia ble stapp full og masse "fin" brun bæsj :P Så nå virker det som alt er bra igjen :)

Bra hun bæsjet. Men ved hvit avføring så skal altså dette tas opp med lege; det kan være alvorlig om hun sliter med galleblæra si. Så jeg ville fortsatt fortalt til legen at hun har hatt hvit avføring :-)

Bra hun bæsjet. Men ved hvit avføring så skal altså dette tas opp med lege; det kan være alvorlig om hun sliter med galleblæra si. Så jeg ville fortsatt fortalt til legen at hun har hatt hvit avføring :-)

Jeg skal ta det opp neste gang vi er hos lege eller HS :)

Nå har det gått over 2 dager siden lille har hatt avføring. Vi delammer, eller ammer mest, men gir ca 2 flasker om dagen. Hun ser ut til å ha vondt i magen, men igjen så har hun alltid vondt i magen pga luftsmerter, så jeg synes det er vanskelig å se om det er pga luft eller avføring som ikke kommer. Hun hadde ganske mørk illeluktende avføring, som gikk til å bli beige/ hvit før det nå har sagt stopp.

Hun har alltid hatt avføring daglig, så jeg er ganske grønn på dager i mellom og hva som er vanlig. Er det noen med erfaring?
Prøv å gi halv teskje malt i melka eller på smokk, det hjelp datteren min nå har hun ikke vondt i magen og bæsjer hver dag.

7 dager har vi fått beskjed av barnelegen at mme-barn kan gå uten avføring. Lillemann har som regel en bleie per 4 dag! Og det kun på stellebordet. ;)

Men jeg delammer også.

Vi har prøvd alt som et for å få fart i avføring, men ingen ting som virker.

7 dager har vi fått beskjed av barnelegen at mme-barn kan gå uten avføring. Lillemann har som regel en bleie per 4 dag! Og det kun på stellebordet. ;)

Men jeg delammer også.

Det var litt godt å høre, da trenger jeg ikke stresse om det bare er hver andre dag!

Men jeg delammer også.

Nå har vi sluttet å delamme og bare gir flaske, og nå er det avføring så og si hver dag til samme tid, veldig godt egentlig. Alltid oppå meg da mens hun spiser :P håper det ordner seg for dere etterhvert også :)

Nå har vi sluttet å delamme og bare gir flaske, og nå er det avføring så og si hver dag til samme tid, veldig godt egentlig. Alltid oppå meg da mens hun spiser :p håper det ordner seg for dere etterhvert også :)

Vi hadde noen dager hvor vi ga mest mme og jeg merket da at avføringen kom nesten hver dag, så det har nok noe å gjøre med de ammingen, ja. Nå virker det av alle ting som om jeg har fått mer melk og at mini vil ha pupp igjen, så jeg får bare holde ut ;)

Vi hadde noen dager hvor vi ga mest mme og jeg merket da at avføringen kom nesten hver dag, så det har nok noe å gjøre med de ammingen, ja. Nå virker det av alle ting som om jeg har fått mer melk og at mini vil ha pupp igjen, så jeg får bare holde ut ;)

Åh, så deilig! Skulle ønske melka kom hos meg også, men det blir bare mindre og mindre, har prøvd alt :( Men om det er pupp eller flaske så virker det som jenta her hater å spise. Hun blir bare fly forbanna og gråter masse :(

Back
Topp