Avføring lukter spy

Gullnurket15

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Hei.

Har ei lita frøken på 3.5 mnd. Hun får mme da jeg ikke har brystmelk. De siste 5 dager har hun bæsjet etter hver mating og den er tynn sennepsfarge og lukter veldig spy. Til tider er den litt slimete, diaré. Hun har ikke feber og allmenntilstand er fin. Hun har også begynt å sove hele natten. Noen ganger fra 21 til kl 06. Tenker å ta henne til legen på mandag og få sjekket avføringen for bakterie, men lurer også på om kanskje hun kan ha fått cøliaki. Noen tips/råd eller som har vært borti det samme?

Gul bæsj er bra:) Den lukter heller ikke som vanlig bæsj før de blir større. Virker det som hun har vondt?

Hun våkner noen ganger skrikende. Men virker ikke så veldig som hun har vondt. Hun er ei stor jente på 6.8 kg. Lille bolla [emoji23] Syns bare det er så rart at morsmelkerstatning nå gjør så hun bæsjer etter hvert måltid og mer som diaré og slimete.

Morsmelkerstatning inneholder vel ikke noe som kan trigge cøliaki? Får hun malt? Prøv å kutt ut det kanskje :)

Nå ble min fullammet den alderen, men det var perioder hvor bæsjen var annerledes selv om det kun gikk inn morsmelk, var bare naturlige variasjoner her ihvertfall. Så skjer vel kanskje med mme og?

Høres helt normalt ut for flaske barn. Begge mine har hatt sånn avføring. Avføring generelt kan variere masse uten at det er noe galt. Tror jeg har vært igjennom de fleste farger, lukt og konsistenser :p Så vidt jeg vet inneholder ikke mme noe som kan utløse cøliaki. Det kommer i såfall ikke før fast føde og symptomene da er i tillegg store magesmerter og mye luft.
Hvis allmentilstanden er god virker det ikke som noe bakterielt, men hvis du har en dårlig magefølelse så ring lege på mandag å hør hva vedkommende sier. Så slipper,du å bekymre deg ;)

Back
Topp