Avføring kvar dag?

sorciere_

Forumet er livet
VIP
Ni får to måltid om dagen. 1 porsj graut og eit glass med frukt og/eller grønnsaksmos. Men han bæsje ikkje kvar dag. Kan lett gå to dager uten bæsj, og så mykje den 3. Dagen (slik det var i begynnelsen når dei kunne bæsje og bæsje mens du skifta bleie).. første delen som kjem er litt fast, og så kjem det meir kremkonsistens..

Må dei bæsje kvar dag, eller er dette greit? Han virker ikkje veldig plaga på bæsjedagen, sover litt dårligere og muligens bittelitt meir sutrete.. :)

i følge barnelegen her er ikke det noen fare, Rolf har heller ikke daglig avføring.

Vi fikk også beskjed av barnelegen at så lenge det er mykt og babyen ikke er plaget av det så trenger de ikke bæsje hver dag. Min bæsjer heller ikke hver dag, men hos han blir det jo så hardt at han begynner å holde igjen.. :/

Det var bra!:) For han har jo berre funne sin "normal", har eg tenkt. Men så leser eg liksom at dei skal ha avføring kvar dag, så blir jo usikker:P

Vi fikk også beskjed av barnelegen at så lenge det er mykt og babyen ikke er plaget av det så trenger de ikke bæsje hver dag. Min bæsjer heller ikke hver dag, men hos han blir det jo så hardt at han begynner å holde igjen.. :/

Stakkars, det må vere fælt :(

Ja, er ikke noe morsomt for hverken han eller meg å se han hyle og ha vondt når han må bæsje :(

Ja, er ikke noe morsomt for hverken han eller meg å se han hyle og ha vondt når han må bæsje :(
nei, gu, det trur eg på :( Veit kor vondt det er å vere hard i magen, og så for ein liten baby, stakkars :(
eg meiner å ha lese at tørka aprikos (som blir kokt og mosa) kan hjelpe på avføringa, dersom sviske osv ikkje hjelper?

nei, gu, det trur eg på :( Veit kor vondt det er å vere hard i magen, og så for ein liten baby, stakkars :(
eg meiner å ha lese at tørka aprikos (som blir kokt og mosa) kan hjelpe på avføringa, dersom sviske osv ikkje hjelper?
Har prøvd litt med aprikos, men ble ikke noe bedre :( Men nå begynte vi å gi han laktulose, og det har hjulpet veldig! :)

Enda en bæsjetråd. Joy. :p

Back
Topp