Avføring hos de små

Ida82

Forumet er livet
Her får snuppa mm, men gir ho erstatning en gang hver dag, noen ganger to. I morra er det en uke siden forrige avføring, bortsett fra bittelitt i bleie i dag tidlig... Hva bør jeg gjøre? Noe jeg kan gjøre? Virker ikke som ho plages sånn egentlig, bortsett fra tider m luft i magen..

Etter at de har passert en viss alder så er det helt normalt at de kan ha avføring kun en dag i uken, men jeg husker når det er. Leste det en eller annen plass, info fra helsestasjonen eller en babybok.

eneste jeg vet er at så lenge de kun får mm så kan det gå opp mot 14 dager uten avføring, men når de får litt mme i tillegg så er jeg useikker dessverre. 

kan bli hard i magen av erstatning...hør med helsesøstra du:)

Snakka m hs nå. Så lenge ho ikke virket plaget så gjorde det ikke noe. Var etter 6 uker de ikke bæsjer hver dag. Skulle ringe tilbake til fredag om ho fortsatt ikke hadde hatt avføring. Eller før om ho så plaget ut.

Du kan jo prøve med litt malt i flasken du gir i tillegg? Hos mange setter dette litt fart på magen

Hun får malt hver gang ho får mme. Var hos legen på 6 ukers kontroll i går og da spurte jeg i samme slengen ang dette. Ho sa at jeg fint kunne gi dupolak. Spedbarn kan fint få 3-6 mm. Men man skulle alltid forhøre seg m lege først da!!!!!

Back
Topp