Avføring - hjemme fra Bhg?

Apekatter

Elsker forumet
yngstemann hadd en bleie som luktet surt (luktet diaré), men konsistens og allmenntilstand er normal, ville dere holdt ham hjemme mtp magevirus eller er det mer sannsynlig at det er noe han har spist?

Jeg ville tenkt at det er søndag og dersom det er sykdom/diaré så finner du det ut lenge før bhg åpner i morgen. Enkelte bleier lukter ikke godt, men er det magesyke på gang forblir det ikke med den ene

Hadde sett ann formen i dag. Det er jo ikke noe som tilsier du må ha han hjemme om det ikke forværrer seg. Diare så er jo det løst..

Diaré er det ikke før man har flere løse, illeluktende avføringer etter hverandre. (Snakker flere i timen her).
Hvis barnet har god allmenntilstand, tar til seg føde og ellers bare har litt illeluktende avføring, kan du bare ta det med ro.

Husker ei barnehageansatt som ville jeg skulle ha barnet hjemme pga EN løs avføring i løpet av en hel dag i barnehagen. Dette var da en som holdt på å venne seg til kumelk og mer variert kost.
Hun fikk en fin innføring i barnehelse av sjefen sin etterpå gitt.:hilarious:

Lykke til! Du skjønner fort når det er omgangssyke for å si det sånn;)

Mine kan få ganske sure bleier av enkelte matvarer, spesielt rosin.

Så ville sett på hva ungen hadde spist også :)

Jeg ville tenkt at det er søndag og dersom det er sykdom/diaré så finner du det ut lenge før bhg åpner i morgen. Enkelte bleier lukter ikke godt, men er det magesyke på gang forblir det ikke med den ene
Hadde sett ann formen i dag. Det er jo ikke noe som tilsier du må ha han hjemme om det ikke forværrer seg. Diare så er jo det løst..
Diaré er det ikke før man har flere løse, illeluktende avføringer etter hverandre. (Snakker flere i timen her).
Hvis barnet har god allmenntilstand, tar til seg føde og ellers bare har litt illeluktende avføring, kan du bare ta det med ro.

Husker ei barnehageansatt som ville jeg skulle ha barnet hjemme pga EN løs avføring i løpet av en hel dag i barnehagen. Dette var da en som holdt på å venne seg til kumelk og mer variert kost.
Hun fikk en fin innføring i barnehelse av sjefen sin etterpå gitt.:hilarious:

Lykke til! Du skjønner fort når det er omgangssyke for å si det sånn;)
Ikke sikkert der er noe sykdom. Bare se an:)
Sier som de andre, se det an.
Se det sn
Kommer det flere i løpet av dagen så hold hjemme
Mine kan få ganske sure bleier av enkelte matvarer, spesielt rosin.

Så ville sett på hva ungen hadde spist også :)

Takk for svar, alle sammen! Han sliter med treg mage og får sjeldent diaré, men formen er fortsatt fin og han har ikke tegn til flere bleier enda, så det ser ut som om det går bra :)

Hvis det blir med den ene bleien og formen er fin, så ville jeg nok sendt i bhg i morgen ja :)

Sist minstemann var syk så fikk vi ikke telefon fra bhg før den 3. løse bleien han hadde.

Jeg hadde nok også sett Ann med formen og om det kommer flere. Vet at sønnen min kan få sånne sure bleier når han får i seg egg (allergi). Hvis han fikk i seg litt bare ser og avføringen helt normal ut men lukter veldig surt.

Ville sett an om det blir flere sånne bleier før bhg åpner i morgen. Så lenge det bare var den der, og formen er grei, hadde jeg sendt i bhg. Der dattera mi går, sender de hjem barn dersom de har hatt 2 diarebleier i løpet av barnehagedagen, så én sur bleie er ikke grunn for å sende hjem heller. Hvis man skal se det fra andre siden og :)

Back
Topp