AVENT

• Trådstarter Trådstarter Celezte
  • Opprettet Opprettet
C

Celezte

Guest
Er det sant at disse flaskene og smukkene til Avent er giftige og rett og slett farlige å bruke? Er bare de flaskene og smukkene jeg har nå.. Fikk vite det i dag og ble litt sjokkert. Ene butikken her trakk tilbake alt de hadde av Avent... Noen som vet noe om dette?

jeg har iallfall kjøpt ny flaske.
vil ikke gamble med min datters helse

ORIGINAL: Lissyjane

Dette er jo gammelt nytt. Går utifra at de har gjort noe med det om det er tilfelle. Er mange mndr siden dette kom ut...

Det var på forbrukerombudet for en uke siden- lang reportasje. Jeg har dessverre ikke sett det før.

ORIGINAL: Celezte

Er det sant at disse flaskene og smukkene til Avent er giftige og rett og slett farlige å bruke? Er bare de flaskene og smukkene jeg har nå.. Fikk vite det i dag og ble litt sjokkert. Ene butikken her trakk tilbake alt de hadde av Avent... Noen som vet noe om dette?

Noen typer inneholder "farlige" stoffer ja- men ikke alle. Hm hvis du går på grønn hverdag (eller hva det heter) og ser på tester så viser det der hvilke. (har ikke link og er ikke noe flink å finne gamle tråder...). Men skal stå 0% bpa (var det bpa tro) på pakningene til de som ikke inneholder.

Den vanlige tåteflaska er trygg- airflex inneholder disse stoffene (det husker jeg i all fall)

Dette er jo gammelt nytt. Går utifra at de har gjort noe med det om det er tilfelle. Er mange mndr siden dette kom ut...

Det var på forbrukerombudet for en uke siden- lang reportasje. Jeg har dessverre ikke sett det før.

Å? Det var snakk om det for lenge siden også nemlig[:)]

Ok, godt mulig.. Fulgte ikke med da for jeg trodde jeg skulle kunne amme.. Derfor har jeg liksom ikke hengt meg opp i det før jeg såg det nå.. Og hørte at ene butikken her har trukket alle Avent flaskene tilbake. Syntes det var litt skummelt.. Så da hjelper det ikke selv om jeg koker flaskene 100 ganger.. Kanskje jeg burde gått over til et annet merke..

Er vel alltid det... Føler det er hormonforstyrrende og kreftframkallende ting i det meste...
Men dette er liksom noe "nytt" da... Igjen...

Ser poenget med å ta bort ting som potensielt kan være farlig, men jeg er nok litt sløv der- tenker litt pytt pytt- bruke sunn fornuft[;)]

Skyt meg gjerne- si gjerne at jeg er uansvarlig mamma osv osv... Men jeg tar det ikke så hytt... Kjøper jo ikke mere av de- men har feks ikke sjekka om nuk tuttene han har er med eller uten... (og på smokkene er det ikke selve tuten, men den der plasten rundt)

ORIGINAL: Snupså

Er vel alltid det... Føler det er hormonforstyrrende og kreftframkallende ting i det meste...
Men dette er liksom noe "nytt" da... Igjen...

Ser poenget med å ta bort ting som potensielt kan være farlig, men jeg er nok litt sløv der- tenker litt pytt pytt- bruke sunn fornuft[;)]

Skyt meg gjerne- si gjerne at jeg er uansvarlig mamma osv osv... Men jeg tar det ikke så hytt... Kjøper jo ikke mere av de- men har feks ikke sjekka om nuk tuttene han har er med eller uten... (og på smokkene er det ikke selve tuten, men den der plasten rundt)

Ser den ja.. Mye hysteri ute å går.. Men akkurat slikt synes jeg er skummelt.. Var jo snakk om at barna kunne komme tidligere i puberteten også? [8|]

.

ORIGINAL: stine_s

.

Da er alle flaskene mine giftige... Har airflex på alle. Får ikke tak i annet her jeg bor :/

.

Da er alle flaskene mine giftige... Har airflex på alle. Får ikke tak i annet her jeg bor :/

mine også
anbefale deg å ringe til avent å snakke me de. det gjorde jeg

jeg har iallfall kjøpt ny flaske.
vil ikke gamble med min datters helse

Ja for det gjør vi andre? Bare så du er veldig klar over det,så er det giftige stoffer i all plast[;)]

nei sier ikke at du eller andre gjør det, men jeg tar forhåndregler, så lenge det ikke er motbevist så "tror" jeg på det.
hva andre tro, bryr ikke meg.

jeg kommer til å fortsette å bruke avent
det er stadig noe som er farlig, kan ikke kaste alt man har av den grunn

.

mine også

Det skal jeg gjøre. Har du nr? [8D]

.

mine også

Hva er nr dit da? .p

har sendt deg pm
fikk du den ikke??

uansett, det er iallfall 24110100

Jeg selv har kastet alle AVENT tutkopper og smokker (Og jeg hadde maaange.....), og byttet dem ut med NUK. Stod på ei av disse sidene at dei var BPA-fri! [:)] Tar ingen sjanser... [:)]

har sendt deg pm
fikk du den ikke??

uansett, det er iallfall 24110100

Pcen min kræsja, derfor ble det visst spurt to ganger. Takk for nr :-)

Back
Topp