Avent eller medela

Jeg har elektrisk avent, kjøpte på tilbud med førstemann. Fin den, men har ikke prøvd medela, så har ikke noe å sammenligne med. Jeg brukte en del håndmelking etterhvert med førstemann, syns det var så mye styr med å sterilisere pumpen

Har også medela etter storesøster, skal bruke den denne gangen og.

Hadde avent sist, var ikke heeeeelt fornøyd. Kjøpt medela denne gangen så får se om den føles bedre :)
Store planer om både å kose meg mer og få til ammingen bedre denne gangen :D

Ble jeg kjøpte medela denne gangen:) hadde avent før og var ikke super fornøyd, og nå var medela pumpa til 944,- så da ble d den :p

Medela...helt klart!!!

Kun prøvd Medela Swing Maxi, men føler ikke den tar ut nok melk. Når pumpa ikke tar mer har jeg fortsatt melk igjen som både kommer ved suging og håndmelking... Andre som har opplevd dette?

Kun prøvd Medela Swing Maxi, men føler ikke den tar ut nok melk. Når pumpa ikke tar mer har jeg fortsatt melk igjen som både kommer ved suging og håndmelking... Andre som har opplevd dette?
Høre med legen om du kan få syntocinon spray (kunstig oksitocin)?

Jeg har kjøpt medela swing :-) ingen erfaring med avent, men valget falt på medela da mine venninner utelukkende har anbefalt denne.

Helt uerfarend her, hvorfor bruker man pumpe?
Flere grunner egentlig, men for min del fordi jeg får usannsynlig stor mengde melk, og babyen klarer ikke å spise alt, så jeg må rett og slett lette trykket;)
Videre er det greit hvis du ikke får til håndpumping f.eks når har vært ute en kveld, og dermed ikke ammer et måltid og puppene MÅ tømmes! ;) Eller når babyen bare tar en pupp og den andre er helt blå av spreng!!
Jeg fryser masse melk til de gangene mannen eller andre skal passe babyen, og denne gangen tenker jeg å donere bort melk til sykehuset også.
MEN hører også om de som absolutt ikke trenger å pumpe og at babyen regulerer mengde selv! Så er ikke sikkert du får stort behov! :)

Testet medela swing maxi idag første gangen og er super fornøyd. Er så enkel å håndtere og pumper ganske raskt. Jeg har ikke pumpet helt tomt da siden jeg er redd for å øke melkeproduksjon. Pumper bare det jeg vet forsvinner ved et måltid.

Medela ble jeg anbefalt. Har dobbel pumpe. Syns den fungerer veldig bra. Liker også flaskene/tutene som fulgte med. Melka kommer ikke så fort ut av de.:happy:

Medela ble jeg anbefalt. Har dobbel pumpe. Syns den fungerer veldig bra. Liker også flaskene/tutene som fulgte med. Melka kommer ikke så fort ut av de.:happy:
Min vil ikke ha den tuten, så bruker avent sin flaske som fulgte med i en av babypakkene. Det kommer så utrolig mye ut av tuten på en gang og så er den så veldig lange så hun brekker seg av den. Kanskje ment for litt større munner.
Men pumpa er bra ja:)

Back
Topp