Avent eller Medela brystpumpe

En tråd i 'April 2016' startet av Dor001, 5 Feb 2016.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Dor001 Andre møte med forumet

Noen som har erfaringer om hva som er best? Tenker på elektrisk pumpe:)

2. Lili Pirelli Gift med forumet Aprillykke 2016

Jeg har Avent elektrisk fra sist, OK.
    Har ikke noe å sammenligne med da... men skal bruke den denne gangen også :)

• Liker Liker x 1
  3. Marian87 September 2012 September 2012 Junilykke 2020 ♡ Aprillykke 2016

Jeg har kun erfaring med Medelas elektriske. Men siden jeg fullpumpet med Medela Freestyle i 6 måneder kan jeg trygt si at jeg anbefaler Medela sine elektriske pumper.

Hadde Swing først, men bytta til Freestyle da jeg gikk over til å kun pumpe siden den er dobbel.

Sykehusene bruker også kun Medela. :)

Den suger bra og har både en oppvarmingsfunksjon og mange trinn å justere styrken på.n

• Liker Liker x 1
  4. TheUgg Elsker forumet Aprillykke 2016

Medela:)

• Liker Liker x 1
  5. Makko med 3 gull Gift med forumet

Medela. Har pumpet mye og prøvd begge. Har dobneltpumpe da

• Liker Liker x 1
  6. Lykkeliten Nr 3 Elsker forumet Aprillykke 2016

Hadde advent manuell pumpe. Blei lite brukt. Men den var heilt grei. Veldig masse deler og sette i sammen og vaske da :p men mulig det gjelder flere typer?

7. Makko med 3 gull Gift med forumet

Det er milevis forskjell på en elektrisk dobbeltpumpe og en manuell en. Av de manuelle synes jeg Avent sin var best, men fikk ut kanskje 60-80ml. Første forsøk med Medela dobletpumpe fikk jeg ut det dobbelte og med litt jevn pumping var jeg oppe i 400ml på halve tida av det jeg gjorde når jeg brukte den manuelle!

• Liker Liker x 2
  8. Dor001 Andre møte med forumet

Tusen takk for svar! Ser ut som det blir Medela sin da :)

9. Ranukel Elsker forumet Aprillykke 2016

Takk for tips folkens - kjøpte Medela elektrisk brystpumpe på Vitus Apotek i dag til -30%! :D

10. Sofia85 Glad i forumet Aprillykke 2016

Er det medela free-style eller medela swing dere anbefaler? Begge ser ut til å være elektriske, eller?

11. Bkno9087872 Flørter med forumet

Jeg er fornøyd med medela sin! Sleit veldig mye med å få ut noe når jeg brukte MAM sin, men nå kommer det vertfall nokk til ett måltid:)

12. Niliel Forelsket i forumet Juliknøttene 2022

Veldig fornøyd med medela swing, og kunne aldri klart meg med manuell. Jeg måtte pumpe mye i starten for å få opp produksjon..

13. Marian87 September 2012 September 2012 Junilykke 2020 ♡ Aprillykke 2016

Freestyle er dobbel pumpe, mens swing er enkel.

Dersom du skal amme og kun pumpe for å ta ut overskudd e.l. så er det sikkert tilstrekkelig med swing. Jeg bytta fra swing til Freestyle når jeg skulle pumpe istedenfor å amme, for det gikk dobbelt så fort å få pumpa da. Klarte meg helg fint med swing når jeg bare skulle pumpe ut overskuddsmelk eller tømme det brystet hun ikke tok ved amming (hun tok kun en side om gangen).

• Liker Liker x 1
  14. Malvinka Forumet er livet Aprillykke 2016 Julibarna 2019

Medela swing maxi er en enklere versjon av freestyle, men fortsatt dobbel pumpe. Den er mye billigere, men manger for eksempel funksjon for å huske program fra sist gang. Men det er jo snakk om et par ekstra tastetrykk hver gang så jeg mener at det ikke er verdt prisen å gå for en freestyle. Tilbud hos babybanden nå:

http://www.babybanden.no/products/medela-swing-maxi

• Liker Liker x 2
  15. Dia1 Flørter med forumet

Husk at dikkon har 50% på ei vare på Apotek1, om dikkon er medlem :)

16. Xtal Forelsket i forumet Maiblomstene 2020 Aprillykke 2016

Var det salg på den? Og evt hvor lenge?

17. Ranukel Elsker forumet Aprillykke 2016

Ja, de har salg på vitus apotek nå :) vet ikke hvor lenge det varer - men de har nettbutikk også :)

18. Forventningsfull Forelsket i forumet Novemberlykke 2018 Aprillykke 2016

-

• Liker Liker x 1
    Last edited: 27 Apr 2021
  19. Solstråle90 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Mailykke 2018 VIP Aprillykke 2016

Jeg kjøpte på Medela sin på Vitus Apotek i går :) 30%!

Del denne siden