Avensis og tre barn

Mammaaaa91

Forelsket i forumet
Sommerfuglene 2017
vi har en Avensis nå, og den er helt topp til våre to. Nå bruker vi fortsatt vanlig sete til gutten på fire, men han kommer til å bygge til pute til babyen kommer (da er han nesten 5). Vi har og ei jente på 8 som skal få plass baki.

Er det noen som vet om det blir veldig trangt med et babysete, en pute og en i midten?

Vi har virkelig ikke lyst eller råd på ny bil nå.

Det blir sikkert litt trangt. Vi har en v70 og må bytte til XC90 ellers blir det veldig trangt. Men vi må ha tre barneseter da.. Kan jo gå helt fint med Toyotaen:)

Vi har også avensis og må bytte før baby kommer.. Vi har prøvd og får ikke plass med to puter og babystol bak.. :( veldig synd da jeg virkelig elsker bilen vår, men barna først.. ser på Ford S-Max som neste bil :)

Ville ikke satt en 5-åring på kun pute!! Tenker du ikke sikkerhet? :o
Helt sjokkert!
Her sitter vår sønn på 4 år med beskyttelse på sidene, og det kommer han til å gjøre lenge enda!

Synes vel kanskje forrige svaret var litt vel bastant og frekt.. Aner ikke hvordan plassen blir i bilen deres. Har dere mulighet til å låne sete av noen for å teste? Lykke til :)

Jeg syns avensisen vår har vært trang hele tiden jeg.. haha.. baggasjerommet er jo fullt bare av vogna, og det er trangt i baksete med sete nr 2. Vi tenker at vi må bytte bil før nr. 2...

Jeg syns avensisen vår har vært trang hele tiden jeg.. haha.. baggasjerommet er jo fullt bare av vogna, og det er trangt i baksete med sete nr 2. Vi tenker at vi må bytte bil før nr. 2...

Er det Avensis stasjonsvogn du har? Nyere type? Vi har det, 2013 modell, bagasjerommet på den er større enn i de fleste bilene vi kikket på da vi kjøpte. Ingen SUVer kunne måle seg heller. Vi får plass til mye mer enn vogn der. Plassen i baksetet er også mye større enn i veldig mange andre biler.

Til trådstarter:
Det kommer an på om du skal ha bilstoler med isofix. Ifølge NAF er Avensis godkjent for 3 bilstoler uten isofix. Ikke godkjent med isofix. Vi vurderer å kjøpe ny bil, men det er veldig få biler som får godkjent dette med isofix. Jeg har absolutt IKKe lyst på Ford S-Max, synes det er forferdelig stygge biler!

Du kan nok ikke regne med å bruke isofix, det spiser en del av plassen.

Vet det er noen i barnehagen som har avensis og tre barn. Skal ikke si det sikkert, men tror de hadde en bakovervendt/babystol, en beltestol og en pute i starten..

Er det Avensis stasjonsvogn du har? Nyere type? Vi har det, 2013 modell, bagasjerommet på den er større enn i de fleste bilene vi kikket på da vi kjøpte. Ingen SUVer kunne måle seg heller. Vi får plass til mye mer enn vogn der. Plassen i baksetet er også mye større enn i veldig mange andre biler.
Vi har stasjonsvogn, 2009 mod. Huff, håper det finns noe større.. :wideyed:

Vi har stasjonsvogn, 2009 mod. Huff, håper det finns noe større.. :wideyed:
Det finnes enormt mange stasjonsvogner. Noen er små og noen er større. Mercedes E-klasse, Skoda Superb, VW Passat og Ford Mondeo er vel blant de mest romslige tror jeg.

Det finnes enormt mange stasjonsvogner. Noen er små og noen er større. Mercedes E-klasse, Skoda Superb, VW Passat og Ford Mondeo er vel blant de mest romslige tror jeg.

Ingen av de du nevner her er godkjent for 3 seter med isofix. De får akkurat samme karakter som Avensis og det er at de er godkjent for 3 seter uten isofix. Avensisen er også en bredere bil enn alle merkene nevnt over.

https://www.naf.no/forbrukertester/test-av-utstyr/plass-til-tre-barnestoler/

Ingen av de du nevner her er godkjent for 3 seter med isofix. De får akkurat samme karakter som Avensis og det er at de er godkjent for 3 seter uten isofix. Avensisen er også en bredere bil enn alle merkene nevnt over.

https://www.naf.no/forbrukertester/test-av-utstyr/plass-til-tre-barnestoler/
Har jeg ikke sett på. Føler ikke at jeg MÅ feste alle seter med isofix. Det går kjappere, absolutt, men ikke noe must. Tipper at de med tre isofix i baksetet er bredere. Utfordringen med tre seter er det å komme til bilbeltefestene..

Vi har Volvo v70. 4åring sitter bakover og skal det et år til. 10-åring i beltestol. Baby i midten tenker jeg - men tviler på at vi får plass så jeg ser etter ny bil :)

Back
Topp