avenning med pupp!!

LRDB

Forelsket i forumet
flere som slutter og amme?
jenta mi er snart 9 mnd jeg ammer ikke lengre på dagen.
har gitt henne litt pupp på morgenen men prøver å kutte det ut og.
noen netter våkner hun opp på natta og roer seg ikke før jeg gir ho litt pupp.
flere som styrer sånn?
jeg skal gjo avvenne henne nå mot all pupp.
og ikke hjelper det at mannen går inn til ho for hun roer seg ikke.
brukte over 1 time i natt men tilslutt gav jeg ho llitt pupp..jeg har ikke mye melk igjen så er gjo ikke mye hun spiste.

Jeg tror jeg brukte minst 1,5 time på avvenningen den første natta.. Mitt tips er å holde ut:) Gå inn, gi vann, gi smokk, gå ut.. Evnt vent i rommet uten å gi oppmerksomhet til babyen har roet seg..

Nå er det andre dagen min som jeg ikke har ammet henne, men her var det så enkelt at hun ikke ville lenger selv. jeg ville holdt på litt til jeg om jeg hadde fått valgt. før jeg fikk henne tenkte jeg rundt 1 år. men den gang ei.  

Men til deg: så ville nok jeg og prøvd med flaske med vann, smokk, flaske med melk
men masse lykke til [:)]

Jeg ammer fortsatt natt og dag. Så jeg har ikke prøvd avvenning, men kan tenke meg at det kommer til å ta timer hver gang i noen dager før det går, om ikke 1-3 uker. Men hvis du gir etter så lærer hun jo at hun får pupp tilslutt bare hun holder på lenge nok. Så om dere skal gjøre dette må dere nok bare bite tenna sammen og være den som vinner. Er nok helt grusomt, lite søvn, frustrerende osv. Eventuelt gi henne vann i stedenfor, er nok fortsatt faren som må gjøre det. Når det tilslutt går så kan du prøve deg, da er det godt mulig at hun kommer til å teste deg, da er det viktig at du ikke gir etter men står på ditt. Om faren jobber, ville jeg begynt med dette fredagskveld, så dere kan bytte på å stå opp med henne og sove på dagen. Masse lykke til!

Hadde kun morgen-puppen kl 5 til slutten..og det var lett å avvenne her da..fikk bare litt vann i flaske istedet, og sto opp kl 6.30[:)]

kan jeg spørre hvorfor du vil slutte? trenger ikke svare altså. men kansje hun syns det er godt med den kosen på morgenen? de får jo en spesiell nærhet ved brystet. jeg for min del vil holde på så lenge hun vil selv. iallefall morgen og kveld. men det er jo selvf opp til hver og enkelt.

Veslegullet mitt har begynt på avvenning.. Jeg har begynt å få mindre melk, og han vil bare ha morgen og kveld for kosen sin skyld. Men prøver å kutte det ut sakte men sikkert.. Eldstemann slutta med pupp når han var 9 mnd. Plutselig ville han bare ikke ha mer. Bare begynte å bite, og da var det bedre å slutte helt. De finner som regel ut selv når de er ferdig med å få melk. Blir viktigere med vanlig mat etterhvert.

Jeg prøver og amme mindre, men ikke lett. Mi blir helt hysterisk hvis hun ikke får puppen, river og drar i klærne mine for og prøve og få de av.
Og får hun ikke pupp på dagtid lar hun bare være og spise noe særlig i det hele tatt, og natten hylskriker hun hvis hun ikke får puppen:/

Hvorfor avvenner dere så tidlig? [&:]

ORIGINAL: Lizzy_

Hvorfor avvenner dere så tidlig? [&:]

Jeg har gjort et forsøk fordi at han får faktisk en god del mat på dagen, og ville avvenne på natten (skal jo sove jeg og). Men har måtte gå tilbake til 0 med en pause uke fordi han har veldig foreldre dilla og slapper ikke av uten å være blandt oss. Og da er det veldig vanskelig å nekte ham puppen...

Back
Topp