Avdragsfrihet på lån?

Lady m/ Baby

Elsker forumet
Lønner det seg?

Vi har et huslån på 1,5 mill over 30 år... Om jeg da velger 5 års avdragsfrihet f.eks, så må jeg jo betlate ,5 mill på 25 år og vil ikke avdragene øke til mer enn det jeg betlaer i dag? (har ikke avdragsfrihet nå)

summen blir høyere ja, men "pengene" eller lånesummen blir jo "mindre verdt med tiden"[8|] hvis du skjønner... dårlig forklart[:-]

Vi kjøpte et hus i 2005, betalte kun renter og solgte det i 2008 og tjente 350 000 glatt[:D][:D][:D] Da hadde vi i tillegg lave boutgifter mens vi bodde der, og brukte pengene på morsommere ting enn huslån[;)]

Men jeg er hardbarka livsnyter, og mer opptatt av her og nå, enn om 25 år... Sikkert ikke det mest økonomiske, men aldri angret på avgjørelsen [:D][:D][:D]

Enig med Trikken.. Med det er vanskelig å forklare.. Men ta meg som eksempel, er akkurat innenfor 80% finansiering.. Om 14 år har jeg betalt såpass mye at jeg er innfor 60%.. Da først får jeg bedre betingelser på lånet.. Så først etter å ha betalt på lånet til Matilda er 18 år, blir jeg å få en "enklere" økonomi.. Spørr i banken om det, eller ring Michael.. [8D] De kan forklare litt bedre enn meg..

Også kan man refinansiere etterhvert, f.eks min søster kjøpte et hus til 1,7 millioner i 2006, nå har de refinansiert (uten å ha gjort noen STORE endringer) og fått takst på 2,3 millioner - dvs de har "nedbetalt" 600 000 i tillegg til det de har betalt i avdrag og renter... Dermed får de også bedre betingelser i banken[;)]

Back
Topp