Avdragsfri på boliglån

Barnslig

Glad i forumet
Lurte på om det er andre som vurderer det??
Regner ikke med å få barnehageplass før august 2017 så da blir det jo litt ulønnet permisjon, i tillegg har jeg 80% dekning nå så blir ikke rom for å spare så mye, men om jeg tar avdragsfri på boliglånet kan jeg spare en del tusen i mnd så ulønnet perm neste sommer ikke blir et problem.

At vi kan be om det har jeg faktisk ikke tenkt på! Herregud hvor treig kan man være! Tusen takk for tipset, tror jeg skal ta spørre saksbehandler om avdragsfrihet de månedene jeg skal gå I ulønna permisjon neste år :)

Hehe, sitter her å tenker på måter å spare penger på jeg, sparer 1000,- mnd om eldstemann går 3 og ikke 5 dager på sfo feks. Det er jo noe :-)

Vi har avdragsfritt på 3/4 av lånet. Og storesøster 3 dager i barnehagen :P må spare inn der man kan!

Vi greier oss faktisk med ganske få uker ulønnet permisjon. Vi har begge ferie fra 2015 til gode og mannen har endel avspasering. Får kontantstøtte i 4 mnd og ulønnet perm i 1 kanskje.

Her er det å regulere barnehageplass og sfo en ting man gjør 1 gang pr år. Ønsker friheten og fleksibiliteten gjennom året vi er hjemme. tok storebror ut av barnehagen sist (han trivdes ikke i den veldige dårlige barnehagen) og det er ganske slitsomt!

Vi kommer ikke gjøre noe med huslån de ukene vi ikke får inntekt.

Avdragsfritt lån er ikke noe problem i perioder. Trenger ikke det selv nå, men gjorde det for noen år siden - og greit å vite at det er en mulighet!
Vi bruker forresten finansrådgiver i forhold til banker, renter og lån. Helt gratis og skikkelig enkelt! Bruker Finanslink i tilfelle det er av interesse! ;)
Vær oppmerksom på gebyret det koster med avdragsfritt slik at det faktisk lønner seg;)

Det er en veldig god løsning hvis man trenger det i perioder. :)
Tenk også på hva dere kan spare inn på i hverdagen ved å f.eks skru ned temperaturen bittelitt, planlegge innkjøp, bytte forsikringsselskap osv.
Mange bekker små..... ;)

Det er jo bare å kontante banken og sjekke. Tror de fleste stiller seg positivt i korte perioder :) Om dere ønsker å bygge opp en bøffer før du skal ut i ulønnet permisjon kan du jo be om et år avdragsfritt. Med mindre man har fast rente står man jo nye friere til å endre frem og tilbake på lån. Vi ba om avdragsfritt på lånet når vi satt med to boliger i en periode pga flytting og oppussing og det var veldig fleksibelt. Vi satte opp et halvt år og rådgiveren vår sa bare vi skulle sende mail om vi ville ha lengre eller kortere periode.

Har det allerede, men håper på forlengelse til jeg evt er ferdig som student eller har funnet meg en deltidsjobb. Å leve på kun en inntekt pluss studielån/stipend på 7-8000kr i mnd er litt knapt :/

Skal høre med banken i morgen :-) Tenker det er jo kjedelig å gå å ikke ha rå til noe når jeg går hjemme i permisjon også.........

Back
Topp