Avbrutt forsøk

I

Ivf for første gang

Guest
Vårt forsøk ble avbrutt sist pga dårlig eggutvikling. Vi hadde lang protokoll. Nå er det 3,5 uke siden jeg stoppet på medisiner og mensen er ikke kommet tilbake. Legen sa det kunne av og til ta opptil 5 uker. Men forventet det skulle ta 3 uker.

Så lurte på om det er andre her som har erfaring? Hvor lenge ventet dere på mensen etter dere avbrøt forsøket? ❤️

Hei, jeg hadde er avbrutt forsøk i sommer fordi jeg responderte dårlig på nedregulering (les: ble ikke nedregulert). Det tok rundt fire uker før jeg fikk mensen, men måtte vente en syklus til etter det for at slimhinnen skulle bli tynn nok osv. Kroppen var ikke helt på lag etter nedregulering.

Vi begynte på IVF for ca ett år siden og har til nå bare hatt ett innsett som endte i graviditet, men mistet uke 7. Har noen på frys, så skal sette inn i naturlig syklus nå om få dager.

Jeg var virkelig ikke forberedt på at IVF var så mye venting som det har vært, dessverre

Jeg hadde avbrutt forsøk i oktober. Fikk mensen ca. to uker senere enn forventet dato. Fikk også mensen en uke senere enn forventet i syklusen etter, og jeg er en av de som pleier å få mensen "på dagen". Veldig regulær.

Var heller ikke forberedt på hvor stor del av IVF-tiden som brukes på venting og hvor hardt det tar på psykisk - spesielt avbrutt forsøk. Gikk helt i kjelleren forrige gang, i ganske lang tid, og det hjalp ikke at all ventingen gjorde at jeg følte at det ble en evighet til neste mulige forsøk.

Back
Topp