Avbetaling

Chupachups

Glad i forumet
Jeg vurderer å kjøpe pc på avbetaling på komplett. Vet noen hva de legger vekt på da? [8|]

Jeg spurte IKKE om argumenter for og imot [>:]

Jeg vet godt det blir dyrere å kjøpe ting på avbetaling....

sies at har man ikke råd til å betale alt på en gang, har man heller ikke råd til nedbetaling[:)]
DET er dyrt det...

ORIGINAL: Zera

sies at har man ikke råd til å betale alt på en gang, har man heller ikke råd til nedbetaling[:)]
DET er dyrt det...

Nei, jeg har ikke råa til å betale 10k på en gang [:-]
Men nedbetaling har jeg faktisk "råa" til. [8D]

Ville heller spart på egen hånd, feks ha som mål om at om 3 eller 4 mnd skal du kjøpe den.
så heller spare i en konfelutt hjemme[:)]

Avbetaling er DUMT!!!! Brennt meg på det før- og ALDRI mer[&:]

ORIGINAL: Chupachups

DET er dyrt det...

hvorfor må du ha en som koster 10K?

Avbetaling er som regel MYE dyrere enn å betale kontant. Renten på slike betalingsordninger er stort sett skyhøy, og noe som egentlig koster 10 000, kan fort komme til å koste deg 15 000, kanskje mer til og med.
Jeg ville gjort som noen andre her også foreslår, spare opp penger og vente til du har råd.

ORIGINAL: *Christ*

ORIGINAL: Chupachups

DET er dyrt det...

hvorfor må du ha en som koster 10K?

Jeg skal ha litt tilbehør og sånt også...

avbetaling er dyrt, da er det som regel billigere å ta opp et lite forbukslån eller sånn som vi gjorde når vi MÅTTE ha hvitevarer der og da uten penger, vi tok kontokreditt i skandiabanken.. myyyyye lavere rente (var på 12 da i skandiabanken, og over 20 nedbetaling), og så kunne vi betale det ned i eget tempo, sånn at vi betalte fortere enn ved nedbetaling så vi slapp så mye renter..

men hvis du ikke MÅ ha dataen nå, ville jeg heller ha spart..

Vi kjøpte TV`n på lefdal mener jeg det var.. Og fikk betalingsutsettelse
i 6 mnd mot et gebyr på 300 og noe. Så da når regningen kom, betalte vi alt.

Det trenger ikke å koste flere tusen mer [:D]

ORIGINAL: ¤Kanonica¤

Ville heller spart på egen hånd, feks ha som mål om at om 3 eller 4 mnd skal du kjøpe den.
så heller spare i en konfelutt hjemme[:)]

Avbetaling er DUMT!!!! Brennt meg på det før- og ALDRI mer[&:]

samma her[&:]

De sjekker kredittvurdering av deg og eventuelt samboeren din. Lette å få om man er 2 stk feks.

Ser mange adre fraråder deg.. det gjør jeg og[;)] Men det var jo ikke det du lurte på[8D]

Jeg har gjort det mange ganger.. og angrer som en hund hver gang.. Har heldigvis vært heldig å fått hjelp

Det er dyrt med kreditt.. men om du er helt sikker på at du kan betale ut hele summen om feks 6 mnd... så slipper du i alle fall rentene..

Back
Topp