Avbestilling, reiseforsikring, noen som har erfaring??

Narren

Narren
Hei hei

Vi var dag på andre konsultasjon for å få en vurdering av turen vi har bestil og skulle reise på om 3 uker. Vi skulle til Vietnam, cambodia og Thailand. Det var blankt frarådning fra to sykepleiere og en lege. Så den er avlyst, kipa! men kunne nok ikke levd med meg selv om noe hadde gått gale etter de sterke advarslene.

Så spørsmålet er da er 30.000 gått rett i vasken? reiseforsikringen dekker ikke graviditet har jeg hørt. Er det noen som har erfaring og har fått dekket noe. Turen var bestilt for 5 mnd siden og er i dag 6 uker på vei :) Ideer på formuleringer etc som kunne hjulpet? Bestilte time til legen på mandag(samme lege som nevnt over), de hadde diskutert meg i lunchen derfor han hadde utalt seg selv om jeg ikke har formelt snakket med en lege enda. Greit å ha noen gode formuleringer/poenger klar.
:anyone
Noen som har vært i tilsvarende situasjon?

Kan dessverre ikke hjelpe, men ønsker deg lykke til og håper du får igjen alle de pengene! Synd dere ikke kunne dra, for det høres ut som en fantastisk tur! :)

-Appen

Du må være sykemeldt med fare for liv eller helse. graviditet er ikke nok nei.
Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Huff lover ikke godt, litt rart å tenke på at man får dekket 1000 vis av kr dersom bagasjen er litt forsinket på utreise men null kr dersom du blir sterkt frarådet til å reise.:(

Hvorfor er du frårådet å reise? Det er jo en grunn til det, legene må jo mene at det er fare for livet til fosteret, når de går til det dramatiske skrittet at de fråråder deg å reise?

Leste et sted at om jeg ble smittet av malaria var den nesten 40% sjanse med fosterdød, og når jeg ikke kunne få medisiner mot det kunne det være farlig for mor også da sykdomsforløpet kunne bli mer dramatisk. Ellers var de skeptisk til sykehus standaren i de ulike landene. Så da jeg var i første trimester var de enda mer sikker på at deg var en dårlig ide. i andre timester hadde det vært bedre. Så er bestemt for å ikke å reise men er litt bittert om vi ikke får noe igjen. Skal prøve oss på begge selskapene vi har forsikring i(gjennom jobbene våre )

Leste et sted at om jeg ble smittet av malaria var den nesten 40% sjanse med fosterdød, og når jeg ikke kunne få medisiner mot det kunne det være farlig for mor også da sykdomsforløpet kunne bli mer dramatisk. Ellers var de skeptisk til sykehus standaren i de ulike landene. Så da jeg var i første trimester var de enda mer sikker på at deg var en dårlig ide. i andre timester hadde det vært bedre. Så er bestemt for å ikke å reise men er litt bittert om vi ikke får noe igjen. Skal prøve oss på begge selskapene vi har forsikring i(gjennom jobbene våre )
Sjekk ut sykmelding. Da får du igjen penger.

Ny termin 03.02.14

Så få legen som har frarådet deg å reise til å skrive akkurat det på et ark, at han frykter for fosterets liv om du reiser. Det kan ikke forsikringsselskapet si noe på?

Kan du ikke ringe forsikringsselskapet?

Ny termin 03.02.14

Du kan få legeerklæring av legen din uten at han spesifiserer hvordan "syk" du er. Han kan feks skrive at pga din helsetilstand ser han helst at du ikke drar på denne turen, da det trolig forverrer tilstanden ;) etc..

Reiser dere med star tour?

Vi reiser med noe som heter Gadventure via Kilroy. Har snakket med kilroy,de skulle se om de kanskje kunne få en til godelapp på halvparten avden delen av reisen som er knyttet til dem. Flybilletter er bestilt utenom. Hadde hjulpe godt om kilroy kunne hjelpe , da hadde ikke alt gått tapt :(

har besluttet å ta en prat med en bekjent av meg i morgen som jobber med forsikring kanskje han har noen gode tips. Greit, katten er da ute av boksen men det vil den snart være uansett når vi ikke reiser:/ Selv om det er aaaaallllt for tidlig å si det men blir litt kjekt å si det :)

Back
Topp