Auu! Hjelp!

Fru Ugle

Glad i forumet
Jeg som trodde jeg hadde vært så heldig å slippe unna Hemoroider! Hadde ingen i svangerskapet, men i går fant jeg ut at jeg har fått 2-3 store under eller like etter fødselen i forrigårs! Noen som har noen tips om hvordan jeg kan bli kvitt disse? Jeg har ubehag nok som det er "der nede

"rompekrem" fra apoteket??

men jeg lurer bare litt... hvordan vet man at man har hemorider??? tror ikke jeg har hatt det før [:-]

Har du hemoroider utenfor endetarmsåpningen så tror jeg du merker det. Det er som vonde blemmer liksom =S

Pass på å få ideg nok fiber, linfrø, biola etc, slik at du unngår treg/hard mage. Fikkdet samme etter fødselen sist, pga 2t med pressrier. Smurte på en krem fra apoteket (husker ikke hva den het), også gikk det bort av sseg selv etter en stund. Kan komme igjen hvis jeg har treg mage (snart tre år etter siste fødsel), kjipt, men går fint ann å leve med! ;) Tvitvi!

Drikk masse vann og ta deg en tur til legen for å få god resept. Selv tar jeg Proctosyl i både stikkpiller og krem. Jeg synes dette hjelper.

Hvordan er magen din ellers? Hard? Vanskelig å gå på do?

Jo mer du presser når du er på do, jo større blir hemorridene dine. Det er det de lever av for å si det sånn....

Jeg har hatt hemorrider helt siden 2005........ Lært meg leve med det, men har fått klarsignal om å få fjerne de etter denne fødselen. Skal først se om jeg blir kvitt dem selv før jeg gjør noe inngrep!

Alcosanal stikkpiller og sånne lokalbedøvende kremer fra apoteket sammen med ekstremt god hygiene,jeg dusjet hver gang det begynte å svi veldig og også når jeg hadde gjort nr 2. Brukte asan såpe. Lå også med rompa i været helt naken når det gjorde mest vondt slik at piller og salve fikk virke ordentlig. Brukte også en liten badering å sitte på når det var ille. Har heldigvis fått det under kontroll,men fy f så j... vondt det gjør... Lykke til!!!

Tusen takk for svar! Kjøpte en reseptfri salve på apoteket som farmasøyten anbefalte for hemoroider i forbindelse med fødsel.
Magen er dessverre hard for tiden, så jeg må nok hive innpå med fiber og biola en stund! =S

Håper bare det gir seg snart, for det er voooondt! Kjenner nesten ikke ømhet i underlivet etter fødselen i forhold! [&:]

Back
Topp