automatisk innmelding i statskirka??

tuddelidu

Betatt av forumet
VIP
Jeg har meldt meg ut av statskirka for en måneds tid siden, men pga tregt system har de ikke registrert det ennå. Med termin på torsdag risikerer jeg å muligens fremdeles være registrert som medlem når den lille melder sin ankomst. Er det noen som vet om babyen automatisk blir innmeldt i statskirka eller må h+n evnt bli døpt først? Hva om jeg ikke er registrert som medlem? Har nemlig ikke ønske om at barnet skal bli innmeldt, men blir ikke overrasket om systemet er slik at det plutselig er det likevel...hmmmm

Det er mye å tenke på når en liten en melder sin ankomst:)

Man blir ikke medlem i statkirka før man er døpt!

ikke vet jeg. men det gjør jo ingen skade om man er med eller ikke.

ORIGINAL: Lindaba

Man blir ikke medlem i statkirka før man er døpt!

Signerer denne[:)]

man mååå va medlem av nå, men eg veit ikke om de grei og vent tel babyen evt e døpt eller meldt inn i nå anna.

ORIGINAL: Line88

man mååå va medlem av nå, men eg veit ikke om de grei og vent tel babyen evt e døpt eller meldt inn i nå anna.

Er du sikker?  Er ikke medlem av noe jeg, og har heller aldri vært medlem av statskirka..

I Den norske kirke døpes de fleste som spedbarn, ofte i løpet av de første tre månedene, men det er ingen aldersgrense for dåp. Konfirmasjonstiden fører hvert år til at mange unge ønsker dåp. De døpte blir automatisk medlemmer i det kirkesamfunnet der de blir døpt. Samtidig blir de del av et større fellesskap med alle døpte – den universell kirke

sto det på kirken.no så eg regna me at man IKKE bi automatisk innmeldt. Men trur om ungen ikke bi innmeldt i nå anna så skjer det automatisk at han eller ho bi innmeldt i statskirka.. Fatt ikke keffer man MÅ va medlem av nåkka eg..

ORIGINAL: snulle

Er du sikker?  Er ikke medlem av noe jeg, og har heller aldri vært medlem av statskirka..

Ja trur man automatisk bi innmeldt i statskirka om man ikke e medlem i nå anna.. eg må sjå litt

Nei, det står ingenplass at man automatisk bi innmeldt nån plass:P Det va da bra:) En kompis av meg som sa det da de sku ha navnefest førr sin unge..;) 

Nei, det står ingenplass at man automatisk bi innmeldt nån plass:P Det va da bra:) En kompis av meg som sa det da de sku ha navnefest førr sin unge..;) 

Det var godt!  Har tenkt på navnefest vi også, men har strengt tatt ikke behov for å melde inn veslegutt i Hum. Forb. allikevel..

sniker litt.. men babyen BLIR innmeldt hvis en av foreldrene er med i statskirka når barnet blir født. både jeg og bf meldte oss ut da tuppa var 2 uker gammel. hun har aldrig blitt døpt eller noe.

etter at vi hadde lest en artikkel om statskirka ringte sambo for å få sjekket om tuppa var med og det var hun! de måtte da ha fødsels/personnr. og alt d dær for å melde henne ut.

da sa se at hun ble innmeldt hvis en av foreldrene var med når hun ble født, så anbefaler å få det sjekket opp hvis dere ikke vil ha nurket med dær[:)]

Back
Topp