Aura migrene?

mamsen123

Forelsket i forumet
Noen som har opplevd aura migrene pga graviditet? Fikk akutt synsforstyrrelser inne på en butikk, der jeg ikke greide å fokusere på noe som helst uten at det ble som å se igjennom en vanndråpe. Noe av det verste jeg har opplevd

Har hatt hyppigere migrene som gravid (3. Gangen i år) enn jeg hadde etter jeg fødte førstemann. Var en del plaget første graviditet

Har også hatt aura uten påfølgende migrene, det er den verste auraen jeg har kjent. Varte i bortimot et kvarter og jeg var nesten helt blind på ene øyet. Gikk over og det kom ingen migrene den dagen

Ja! Jeg hadde mye migrene i starten av forrige svangerskap og dette svangerskapet. Alltid med aura - ikke alltid med påfølgende hodepine. Det er veldig ubehagelig. Og jeg har vært sykemeldt 100% pga det.

Fikk total panikk. Ble bare verre og verre, så nesten ingenting. Fikk dratt hjem å lagt meg ned, synsforstyrrelsen forsvant men har en sinnsykt til hodepine nå :-(

Fikk total panikk. Ble bare verre og verre, så nesten ingenting. Fikk dratt hjem å lagt meg ned, synsforstyrrelsen forsvant men har en sinnsykt til hodepine nå :-(
Uff. Ja det er veldig ubehagelig :( har du hatt det før? Prøvd å ta litt paracet?

Minnes at jeg kanskje hadde det en gang tidlig i mitt første svangerksap for 8år siden, men aldri hatt det siden. Tatt paracet, men hodet dundrer. Men alt er bedre enn de ekle synsforstyrrelsene.

Var plaget med det på slutten av siste svangerskap, ikke hatt det siden. Og før var det hadde jeg ikke hatt anfall siden jeg var 14.
Fikk beskjed på sykehuset at det kunne være hormonelle forandringer som trigget auramigrenen.

Hadde det hver dag fra uke 10-uke 16, da ble jeg 100% sykmeldt. Jobbet gradert en periode etter at jeg hadde fått litt kontroll på den. Hos meg var det kun ro og hvile som hjalp.. Følte jeg gikk I en konstant aurafase, veldig slitsomt!! Noen dager hadde jeg hodepine, andre dager kun synsforstyrrelser og de ubehag det førte med seg (uvel, kvalm, sliten, skjelven..). Nå kommer den bare om jeg stresser og ikke lytter til kroppen, er I uke 36 nå..

Back
Topp