Aukrust senteret? Eller annet stoppested?

gutt09jente11

Forumet er livet
Tenker å stoppe innom der på vei til Lillehammer fra Trøndelag, er det noe som kan være moro for en 3 åring? :) Skal jo uansett stoppe og spise og sånt på turen, så greit å ha noe annet å gjøre også..

Evt. noen som har et annet stoppested mellom Røros og Lillehammer, evt. Trondheim og Lillehammer? Vi kan kjøre begge veier.. Tenker en lekeplass eller noe, slik at ungene får strekt litt på beina. 

aukrustsenteret er RÆVA!!! og dyrt ;) stopp heller på røros å gå en tur å spis der:) veldig koselig :) :)

jeg bor her så kan med trygghet si at aukrustsenteret er elendig. røros er like kjedelig. en 3 åring synes ikke at gamle hus osv er spennende. det er svært lite for barn oppi her med mindre man skal på fjelltur, fisketurer osv.

da er hunderfossen et mye bedre alternativ. ellers ville jeg ha satset på noe i trondheim.

er en grunn til at lokalbefolkningen her reiser ut av bygda for å finne på noe.

Tenkte å stoppe ca halvveis til Lillehammer, da vi skal dit. Men Tar ca 6 timer å kjøre fra der vi bor til Hunderfossen, så hadde vært fint med et stopp ca midt i... Bare for å være en time eller to.. Sto det var 100 kr pr voksen og barna vi har med er gratis.. 

Er det ikke noe lekehus eller noe der da?

gutt09jente11 skrev:
Tenkte å stoppe ca halvveis til Lillehammer, da vi skal dit. Men Tar ca 6 timer å kjøre fra der vi bor til Hunderfossen, så hadde vært fint med et stopp ca midt i... Bare for å være en time eller to.. Sto det var 100 kr pr voksen og barna vi har med er gratis.. 

Er det ikke noe lekehus eller noe der da?

joda det er en lekeplass bak aukrustsenteret. solan og ludvik (utkledde personer) er det der å. barna her har hilst på de figurene mange ganger. jeg har aldri betalt for å gå inn der da det er gratis for lokalbefolkningen. får kjøpt is, aukrust ting osv inne der. er pizza/kebab "restaurant" like ved aukrustsenteret. ellers så er det taverna (jeg spiser ikke der selv) og flere bensinstasjoner med mat.

Taverna, er det en kro da eller? Og hvorfor spiser du ikke der selv? 

Ungene er 1 og 3, så vanlig mat er ganske greit. 

gutt09jente11 skrev:
Taverna, er det en kro da eller? Og hvorfor spiser du ikke der selv? 

Ungene er 1 og 3, så vanlig mat er ganske greit. 

ja en kro. jeg liker ikke maten og stedet av flere grunner.

men hva med grimsbu turistsenter/camping plass? er i folldal.

god mat, god soft is og lekeplass med en del leker ute der.

dit reiser vi hvertfall 2 ganger i mnd.

Back
Topp