~August2021~

Her øker smitten igjen og samtlige smitta har blitt smitta i utlandet. Flere er uvaksinerte. Håper det var verdt å ligge på stranden.
 
Her er også smitten i gang, har vært det i et pr uker, det er lite fra utlandet, en del på innenlands reise, en del smittet på andre siden av kommunegrens, hvor det er et pr utbrudd på noen utesteder, hvor det igjen kom inn fra innenlands reise eller smittet av nærkontakt av bladablad bla.

Lite innreise-smitte mao.

Og flere av de smittede er vaksinert, og noen er fullvaksinert. I alle fall 3 av de ca 20 smittede (Jada, 20 smittede er rundt 200 pr 100K, så det regnes som absilutt oppblussing i smitte med 20 smittede på 2 uker i min lille kommune) er fullvaksinert for over en uke siden

Hey, der kom jeg på, jeg er fullvaksinert for en uke siden!

Mye utlandsreiser er ikke "ligge på straden" da, min bror tok familien over svenskegrensa hvor de langt inne i skogen hvor det nesten ikke bor folk fikk hilse på slekta til min svigerinne, som ikke hadde sett ungene på 2 år. Jeg kjenner ingen som har vært på "slikkesol" ferie, faktisk Noen har nok vrt et
Men smitten spretter opp uansett .
 
I

her er det også noen smittet pga utenlandsturer
Blir så irritert jeg. Det er ingen som må på utenlandstur bare fordi de har åpnet muligheten for det. Med tanke på alderen på de smitta, så er det nok sydentur det er snakk om.
 
Blir så irritert jeg. Det er ingen som må på utenlandstur bare fordi de har åpnet muligheten for det. Med tanke på alderen på de smitta, så er det nok sydentur det er snakk om.
Her det både unge og eldre , tipper det er familier..
 
Blir så irritert jeg. Det er ingen som må på utenlandstur bare fordi de har åpnet muligheten for det. Med tanke på alderen på de smitta, så er det nok sydentur det er snakk om.
Her er det mest tilfeller av innenlandssmitte, et tilfelle av utenlandsreise (skal sies at det jevnt over er rolig her). Jeg syns det er irriterende å dra alle som drar utenlands under en kam. Tidligere var det tryggere for oss å dra til feriehuset til svigers i dk enn det var å dra til dyreparken i vårt eget fylke. Så jeg har ikke dårlig samvittighet for å ha dratt utenlands :) og i dk er det lite mørketall av smitte med tanke på hvor ekstreme de er med testingen :)

Men jeg hadde selv aldri våget meg til Spania osv, det hadde jeg ikke.
 
Her er det mest tilfeller av innenlandssmitte, et tilfelle av utenlandsreise (skal sies at det jevnt over er rolig her). Jeg syns det er irriterende å dra alle som drar utenlands under en kam. Tidligere var det tryggere for oss å dra til feriehuset til svigers i dk enn det var å dra til dyreparken i vårt eget fylke. Så jeg har ikke dårlig samvittighet for å ha dratt utenlands :) og i dk er det lite mørketall av smitte med tanke på hvor ekstreme de er med testingen :)

Men jeg hadde selv aldri våget meg til Spania osv, det hadde jeg ikke.
Stor forskjell på å sitte i et trangt fly og gå på restauranter/barer, flyplasser, osv enn å kjøre bil til Danmark. Ikke at jeg hadde dratt dit heller. Det er nok av smitte der også.
 
Stor forskjell på å sitte i et trangt fly og gå på restauranter/barer, flyplasser, osv enn å kjøre bil til Danmark. Ikke at jeg hadde dratt dit heller. Det er nok av smitte der også.

Men altså, jeg bor i en kommune med 200 smittende pr 100k innbyggere (liten kommune, så det det er et begrenset antall mennesker da) og det er sånnsett altså langt høyere smittepress her og i kommuene rundt meg, f.eks her jeg er p jobb, enn i mange andre land. Folk har fritisbolig, familie etc i utandet, jeg skjønner godt at mange drar på sånne turer.
 
Stor forskjell på å sitte i et trangt fly og gå på restauranter/barer, flyplasser, osv enn å kjøre bil til Danmark. Ikke at jeg hadde dratt dit heller. Det er nok av smitte der også.
Utenlandsreiser blir det sagt, så det er jo det det er :p
Ja, mye smitte der nå (vet ikke hvordan de ligger ann ifht Norge?) , men da vi dro til dk så var tilnærmet hele dk grønt mens vårt fylke var oransje:)
 
Nå er det en stund siden jeg var her inne :)
Vi er fortsatt på ferie 3000 km fra Norge. vi koser og i værmen 30-34 grader hver dag:p
Reiser hjem igjen om 5 dager. Så er det 3 dager karantene på barna og skole etterpå.
 
Bahh, jeg er lei av Korona.

2 smittede på tirsdag med ukjent smittekilde. (om de har funnet ut av den enda vet jeg ikke)
Utfra disse 4 nye i går og 2 på hurtigtest i dag som vel blir bekreftet i morgen. I min lille kommune på under 10 000 innbyggere, så utgjør dette en del. Det har vært jevnt tilsig av smitte de siste par ukene så vi ligger rundt 200 pr 100k innbyggere.

Det er trolig usikkerhet rundt korona som gjør at vi ikke har fått info fra skolen om første skoledag enda.

Nå begynner de ikke før 23. Så det kan komme neste uke. Men det hadde snart vært greit å få vite.

Jeg er bare dønn lei i dag. Det skal nok gå over denne gangen også, krum nakke og gå på igjen.
 
Buhu, favorittbh-ene er nå blitt for store :( mistet rundt 14kg og selvfølgelig har da noe av puppene forsvunnet :wacky:
Disse er da kjøpt gjennom ebay, og den linken jeg har brukt fungerer ikke lenger :(
Tips til gode bh-er? Er nødt til å være spiler da jeg trenger litt støtte :p
 
Våknet i den tro jeg skulle få ny klokke i dag. Ikke det nyeste nye, men som mannen sa, Samsung lanserer ny klokke, så da kan vi kjøpe en eldre modell på tilbud ;)

Kombinert med at han har et mastercard som gir penger tilbake en del prosent på handle på power denne helga og de hadde en svart og en rosegull på lager av Samsung watch så skulle det bli klokke på oss begge. (1, men de fikk jo ikke nummer da. Men altså versjonen før 2'eren. Nå kommer de med 4'eren så denne fra 2019 er ikke der nyeste på markedet)

Men nei.

Mannen gikk på power mens jeg og ungene gikk på intersport siden eldste og yngste måtte ha gymsko til skolen. Nei, det viste seg at de rosa er registret sendt. Men blitt borte under transport for de har ikke registret mottak av den og fant den ikke på lager.

Så mannen fikk seg ny klokke i dag.

Er han fornøyd med den så får sikkert jeg en senere, eller en annen, eller noe.

Jeg går ikke med klokke. Jeg har en slett ikke ny garmin vivofit (også 1. Kjøpt før 2 kom) så den har jeg hatt i mange år, men sluttet å bruke. Den teller skritt og viser klokka og ikke noe mer enn det, ingen smartklokke. Jeg brukte den sist for snart et år siden. Som skritteller under dytt - konkurransen vi hadde på jobb sist høst og jeg tok den av meg når konkurransen var over uti september eller oktober en gang og vet
faktisk ikke hvor den ble av. Ikke giddet bry meg.

Men når han lanserte tanken på ny klokke tidligere i uka, så joda. Ikke dumt. Det er dog ikke en jeg kan betale med. Men lese meldinger og sånn, ringe kanskje. Ser ikke helt for meg å stå med klokka og ringe. Det måtte være i kombinasjon med ørepropper i så fall. Time Will tell.

Dersom det blir ny klokke på meg en gang da. Om det blir denne eller en annen. En gang.
 
Tror jeg må utsette den turen i skogen jeg hadde planlagt - skogbrann :(
 
Siste arbeidshelg på ei lita stund. Jobbet tre helger på rad. Ungene kommer hit på mandag. Skal jobbe hele uka (trur eg) Kommet inn på rehabilitering i løpet av høsten.

Kva bala folk med på lørdagskvelden? Eg vaske klær faktisk.

Glemte å skrive ferdig før eg trykka send isted;)
 
Last edited:
Back
Topp