August barn og klær!

Bruker46lm

Lovelittleone
Hei:)
Jeg er førstegangs mamma og venter en liten gutt 21 august<3
Jeg har kjøpt inn en del klær, men er litt usikker på hva han MÅ ha. Synes det er litt vanskelig måneder når det kommer til tempratur.. Så kanskje noen her inne kan hjelpe meg litt ?:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hold deg til body og strømpebukser/ myke joggebukser og pysjer. Varier litt mellom bomull og ull - høsten kan komme fort og ull er gull synes jeg - særlig når de er så små og tempreguleringen er dårlig.
Alle disse fancye - og selvfølgelig veldig fine - snekkerbukser, hettejakker, heldresser etc som man tror man må ha er bare tull. Du får sikkert litt i barselgave og det kan du bruke når du får besøk eller skal bort, men er bare dere hjemme, trenger du bare body, strømpebukse og et pledd.

Vær selektiv med det du får av klær, bytt til ting du trenger. Med min første rev jeg av alle lapper og kasta i vaskemaskina med en gang, MYE ble aldri brukt men kunne vært bytta i noe jeg faktisk trengte.. Med nr to lærte jeg og fikk brukt mer av ting vi fikk fordi det ble bytta enten i noe annet vi trengte eller i større størrelse - det er lettere å ha på snekkerbukse på en gutt på 6 mnder enn 1 mnd liksom..

Jeg kommer ikke til å kjøpe korterma bodyer eller sommerklær til min baby (termin 11.8) - de er små og fryser lett og er heller ikke ute i sola, så med mindre vi får tropevarme, ser jeg ikke behovet.

Signerer også den, kommer ikke til å kjøpe særlig sommertøy som kortarma bodyer o.l. Strømpebukser og bodyer er det det mest går i, og da er jeg veldig glad i omslagsbodyer. Ull er knall :-) og sånne gulpe/siklesmekker, helt genialt og et must for oss forrige gang iallfall :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, glem klær som er klumpete. Hadde masse jeg ikke brukte av snekkerbukser, hettegensre osv. Min gutt hadde kun på seg body og strømpebukser, i ull og bomull.

Gutt 11
Gutt aug/sept 14

Fikk gutt i juni sist, og jeg brukte mye bodyer og slike shortsbodyer.. Bor på østlandet, så var varmt og godt her i juli/august.. Tynne bukser og bodyer gikk det mest av.. Hadde stort sett tynne tepper rundt ham hele tiden også.. Lå på saueskinn i vogna..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vesla er mai-baby, så vi har en del fra henne. Kommer til å kjøpe et par ull/silke-bodyer til, tenker jeg, og ellers så kommer nok knertiknerten til å bo i body og strømpebukse/myk kosebukse.

Vi brukte nesten bare body og strømpebukse når mini var så liten. Anbefaler bodyer som du foller rundt, ikke som du trekker over hodet. Også kanskje en tynn ulldress, eller noe til å ha på når du kjører bil eller skal ut å trille. Kle babyen som du hadde kledd deg selv, kanskje litt ekstra. Hun å alltid bruke lue når de er så små.

Har kjøpt et helt enkelt sett med body, pyjamas, lue og strømpebokse og en finstrikka bommuls overall.. :P

Erfarte med førstemann at vi vikk syyykt mye babytøy og han gikk nærmest bare i klæra et par ganger før de var for små, så kommer ikke til å kjøpe noe særlig mer annet enn kanskje heelt enkle bodyer.

Back
Topp